رویاهای سپیدرود رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

از اقدامات حرفه ای تیم مدیریتی جدید تا تخریب های سهم خواهانه

حرف تازه – تیم فوتبال سپیدرود رشت این روزها برای برپایی اردویی تدارکاتی پیش از دیدار با استقلال تهران، عازم پایتخت شده است تا از این دیدار حساس دست خالی به رشت بازنگردد و اوضاع خود در جدول را بهبود ببخشد. بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی همه با تمام توان در تلاشند و هواداران همراه […]

حرف تازه – تیم فوتبال سپیدرود رشت این روزها برای برپایی اردویی تدارکاتی پیش از دیدار با استقلال تهران، عازم پایتخت شده است تا از این دیدار حساس دست خالی به رشت بازنگردد و اوضاع خود در جدول را بهبود ببخشد. بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی همه با تمام توان در تلاشند و هواداران همراه و دعاگوی تیم هستند اما ظاهرا معدود افرادی قصد ندارند متوجه موقعیت حساس سپیدرود در لیگ برتر شوند و به خیال خود با جریان سازی علیه باشگاه می توانند مقام و مکنتی برای خود فراهم کنند! 

بازگشت آرامش به اردوی سرخپوشان رشتی

در شرایطی که نماینده لیگ برتری فوتبال رشت بارها با مشکلات مالی عدیده ای در اعزام و اسکان مناسب برای دیدارهای خود مواجه بوده است در دوره مدیریتی جدید علاوه بر پرداخت به موقع مطالبات و معوقات بازیکنان و کادر فنی طبق برنامه ریزی های انجام شده، اردوهای تدارکاتی و اعزام های این تیم نیز در آرامش و رفاه بیشتری دنبال می شود.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که از تیم های ریشه دار و پرهوادار فوتبال کشور به شمار می رود پس از عبور از مشکلات پرشمار توانست طی دو سال پیاپی با همت و غیرت بازیکنان و حمایت هواداران و همچنین مدیریت شهری رشت از لیگ دو به لیگ برتر برسد اما در نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر به دلایل مختلف نتوانست نتایج مطلوبی کسب کند تا نیاز به تغییر و تحولات مدیریتی و فنی اجتناب ناپذیر باشد.

از پرداخت معوقات تا تامین تجهیزات تخصصی، اردوی تدارکاتی و اسکان مناسب

در چنین شرایطی و پس از تغییر و تحولات صورت گرفته در نهایت مالکیت این تیم به دکتر تن زاده رسید تا این جوان رشتی با قبول هزینه های تیم سپیدرود رشت، در ابتدای راه بدون حضور اسپانسر و حامی مالی، مشکلات را از پیش روی سپیدرود بردارد و دل هواداران این تیم را شاد کند. او در نخستین گام پرداخت معوقات را که جزء تعهدات باشگاه بود با برنامه زمان بندی شده در دستور کار قرار داد و تا اینجای فصل به آن عمل کرده است.

مالک جدید سپیدرود در گام بعدی لوازم و تجهیزات تخصصی و مورد نیاز تیم را خریداری کرد که می تواند در برگزاری بهتر اردوها و ارتقای سطح کیفی بازیکنان موثر باشد. وی در تامین هتل و برگزاری اردو نیز  شخصا ورود کرد تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

تفویض اختیار فنی به کادر فنی و پرهیز از مداخله جویی و سیاسی کاری

ورود سیاسیون به فوتبال و اظهار نظر فنی در خرید بازیکن و حتی ترکیب تیم، آسیبی بوده است که در طول تاریخ فوتبال کشور گریبانگیر تیم های بسیاری شده است اما مالک جدید سپیدرود مصرانه به دنبال استقلال رای کادر فنی و حمایت از تصمیمات فنی بوده و در همان روز معارفه علی کریمی به عنوان سرمربی سپیدرود بر این موضوع تاکید کرده است. جذب بازیکن در خطوط مورد نیاز براساس نظر کادر فنی و توجه به رده های پایه و سازماندهی تیم های نوجوانان، جوانان و امید و استعدادیابی در میان نسل آتی فوتبال رشت همگی نوید بخش روزهای بهتر برای سپیدرود و فوتبال گیلان است.

مجتمع اقامتی، احداث دو کمپ، بهسازی ورزشگاه سردار جنگل، ساخت جایگاه پیشکسوتان و راه اندازی آکادمی فوتبال

روزگاری نه چندان دور فوتبال دوستان رشتی با دیدن امکانات و لیست بازیکنان تیم هایی چون سپاهان و سایر تیم های صنعتی و سرخابی های پایتخت، در رویاهای خود چنین مواردی را برای تیم محبوب رشت جستجو می کردند؛ امروزه دکتر تن زاده در کنار توجه به رده های پایه و جذب مهره های مورد نیاز، راه اندازی آکادمی فوتبال سپیدرود و حمایت مالی از آن، راه اندازی مجتمع اقامتی و ورزشی ۷ هزار متری در محدوده لاکانشهر، بهسازی استادیوم سردار جنگل، برنامه ریزی برای ساخت جایگاه ویژه پیشکسوتان باشگاه و راه اندازی دو کمپ اقامتی در دو نقطه از استان برای برپایی اردوهای درون استانی را نیز در دستور کار قرار داده است تا بخشی از رویاهای هواداران در آینده ای نزدیک رنگ واقعیت به خود بگیرد.

روزگار خوش فوتبال رشت نزدیک است

تنها ۴۵ روز از حضور مالک و کادر مدیریتی جدید باشگاه سپیدرود گذشته است اما همین مدت کوتاه بارقه های امید را در دل هزاران عاشق سپیدرود برای ماندن در لیگ برتر و تداوم کار اصولی و درخشش در سال های آتی زنده کرده است. سپیدرود امروز اهداف بزرگی را در سر می پروراند که البته اگر بدون پشتوانه های فنی و مالی بود بیش از حقیقت به وعده شبیه بود اما پایه گذاری صحیح و اصولی تن زاده در این باشگاه نشان می دهد روزگار خوش فوتبال رشت نزدیک است.

سپیدرود علاوه بر برنامه های کوتاه مدت نظیر آنچه اشاره شد و یا پرداخت پاداش هایی در قالب سکه، کارت هدیه و مبالغ نقدی به ازای هر پیروزی یا تساوی، مصوبه ساخت کارخانه تخصصی و احداث هتل را نیز در برنامه آتی خود می بیند. راه اندازی یک برنامه تلویزیونی یک ساعته در شبکه باران نیز فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با هواداران و ارج نهادن به پیشکسوتان و خانواده سپیدرود است آن هم در شرایطی که برخی از همین تریبون دست به حاشیه سازی برای سپیدرود زده اند و یا گاهی این ظرفیت عظیم اجتماعی را نادیده گرفته اند.

هواداران به تخریب های سهم خواهان وقعی نمی نهند

اما نکته قابل تامل این است که در این شرایط برخی افراد با آمدن تیم مدیریتی جدید به خواسته های شخصی خود نرسیده اند و دست به تخریب و حاشیه سازی پیاپی زده اند. شنیده ها حاکی از آن است برخی طلبکارانه به دنبال حضور در چارت باشگاه سپیدرود بوده اند و پس از ناامیدی از این جایگاه هجمه های خود را شدت بخشیده اند! متاسفانه در میان انبوه رسانه هایی که قلمشان منصفانه می چرخد؛ هستند کسانی که جایگاه والای رسانه را خدشه دار کنند و آن را با ابزار باج خواهی اشتباه بگیرند.

در این میان قطعا هواداران پرشور سپیدرود، تفاوت ها را تشخیص خواهند داد و در روزهای حساس باقیمانده تا پایان فصل به صحبت های بی پایه و اساس سهم خواهان وقعی نمی نهند. امروز آرزوی چندین و چند ساله سپیدرودی ها برآورده شده است و این تیم در بالاترین سطح فوتبال ایران از اعتبار فوتبال شمال کشور دفاع می کند و خواست و اراده عمومی برای بقای این تیم در لیگ برتر شکل گرفته است.

تاریخچه باشگاه سپیدرود و تلاش برای موفقیت و رسیدن به اوج آنچنان قابل احترام است که حتی مردم استان های دیگر نیز دوست ندارند این تیم به رده های پایین تر بازگردد. بنابراین به آن دسته از عزیزان که دست از تخریب و حاشیه سازی برنمی دارند توصیه می کنیم به سیل خروشان سپیدرودی های عاشق بپیوندند و یکدل و یکصدا از تماشای فوتبال تیم شهرشان در لیگ برتر لذت ببرند و برای موفقیت این تیم تلاش کنند و خلاف جهت رود شنا نکنند که این کار جز رسوایی و انگشت نما شدن، ثمره ای برایشان در پی نخواهد داشت…