گزارش رئیس شورای اسلامی شهر رشت از دیدار با مدیران ملی در تهران؛

از اعلام آمادگی ابتکار برای همکاری در سطح بالا تا پیگیری ثبت تالاب شهر رشت

حرف تازه – عصر امروز نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیرحسین علوی در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد و در ابتدای این جلسه رئیس شورا به ارائه گزارشی از اقداماتش در روزهای اخیر و دیدار با مدیران رده بالای ملی برای پیگیری مطالبات و افزایش سطح همکاری ها پرداخت. سید امیرحسین علوی در […]

حرف تازه – عصر امروز نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت به ریاست سید امیرحسین علوی در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد و در ابتدای این جلسه رئیس شورا به ارائه گزارشی از اقداماتش در روزهای اخیر و دیدار با مدیران رده بالای ملی برای پیگیری مطالبات و افزایش سطح همکاری ها پرداخت.

سید امیرحسین علوی در این جلسه با اشاره به گزارش صدروزه در ابتدای شورای چهارم گفت: متاسفانه گزارش های صدروزه ادامه پیدا نکرد و در شورای پنجم برای ارائه گزارش های صدروزه اعلام آمادگی می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: مردم باید بدانند نمایندگانشان در شورا چه کرده اند و باید بتوانیم گزارش مناسبی از عملکردمان به مردم ارائه دهیم و به همین دلیل در پایان ماه اول شورا اعلام می کنیم که گزارش صدروزه ارائه خواهد شد.

پیشنهاد تشکیل مجدد کمیته بانوان در شورای پنجم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه گفت: در شورای چهارم کمیته بانوان تشکیل شد که به اهداف خود دست پیدا نکرد. اخیرا طی نشستی این مطالبه از سوی بانوان مجددا مطرح شد و استدعا دارم با محوریت فاطمه شیرزاد تنها بانوی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت این موضوع بازبینی و باز زنده سازی شود و من هم حاضرم به عنوان کوچکترین عضو کمیته حضور داشته باشم.

سید امیرحسین علوی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم را در پیش داریم و امیدوارم شهرداری رشت فراتر از وظایفی که استانداری برایش تعیین کرده است گام بردارد. ضمن آنکه برای اولین بار ردیفی برای هفته دفاع مقدس در برنامه های سازمان فرهنگی دیده شده است.

پیگیری بازسازی اتوبوس های رشت در دیدار با معاون عمرانی وزیر کشور

وی در ادامه به سفر به تهران و دیدارهای صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طی ملاقاتی با معاون عمرانی وزیر کشور ضمن معارفه شهردار منتخب موضوعات دیگری نیز مطرح شد که از جمله آنها می توان به بحث بازسازی اتوبوس های رشت اشاره کرد که با دستور بررسی و مساعدت آقای خندان دل همراه شد.

علوی به موضوع سهم ناچیز شهرداری رشت از توزیع منابع در پایتخت پرداخت و افزود: امیدوارم با پیگیری های مستمر در این وضعیت تغییری ایجاد کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از ارائه چارت پیشنهادی شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار خبر داد و گفت: اگر شورای شهرهای بزرگ بخواهند عملکرد مطلوبی داشته باشند و به وظایف قانونی خود به بهترین شکل عمل کنند باید ابزار های مناسب نیز داشته باشند و با ۱۰ نیرو نمی توانند به کارایی مطلوب برسند.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه چارت قدیم کارایی کافی را نداشت و نیاز به به روزرسانی احساس می شد اظهار داشت: خوشحالم که این پیشنهاد با دستور مساعد همراه شد و باید پیگیری کنیم تا در کل کشور تحولی در عملکرد شوراها ایجاد کنیم. 

اعلام آمادگی معصومه ابتکار برای برقراری ارتباطات در سطح بالا با رشت در حوزه امور بانوان

وی همچنین به دیدار با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در در امور زنان و خانواده اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به ضرورت پرداختن به تحکیم بنیان خانواده تقاضا داشتیم همکاری بیشتری صورت بگیرد که معاون رئیس جمهور با توجه به حضور دکتر نصرتی به عنوان شهردار رشت برای همکاری در سطح بالا اعلام آمادگی کرد.

پیگیری ثبت رشت به عنوان تالاب شهر در شبکه جهانی شهرهای تالابی در دیدار با معاون سابق و مشاور فعلی سازمان محیط زیست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت همچنین از پیگیری بحث رودخانه های زرجوب و گوهررود با معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست و مشاور فعلی این سازمان آقایان دکتر مجابی و باقرزاده کریمی خبرداد و افزود: علاوه بر این موارد دو موضوع بسیار مهم با ابعاد به هم پیوسته نیز پیشنهاد شد که موضوع اول ثبت تالاب عینک رشت در کنوانسیون رامسر و موضوع دوم ثبت رشت به عنوان تالاب شهر در شبکه جهانی شهرهای تالابی بود که پیشنهاد می شود در جلسه مشترکی کمیسیون های مربوطه پیگیری کنند.

علوی در پایان خاطر نشان کرد: نهم مهر ماه آخرین فرصت برای ثبت به عنوان تالاب شهر تحت کنوانسیون رامسر است و اگر این فرصت استثنایی را که برای اولین بار فراهم شده است از دست بدهیم حداقل دو سال زمان از دست می دهیم. تلاش کنیم رشت را به شهر اولین ها برگردانیم.