چه کسانی از حضور مجدد شهردار معزول استقبال می کنند؟

از اعضای شورا تا مدیران حامی ثابت قدم برای شهرداری رشت

با مطرح شدن نام سید محمدعلی ثابت قدم به عنوان یکی از گزینه های شهرداری رشت نخستین سوالی که به وجود می آید این است که چه کسانی علاقه دارند فردی که پیش از این دو دوره شهرداری پرحاشیه در رشت را به یادگار گذاشته است بار دیگر کاندیدای این سمت شود؟

حرف تازه – با مطرح شدن نام سید محمدعلی ثابت قدم به عنوان یکی از گزینه های شهرداری رشت نخستین سوالی که به وجود می آید این است که چه کسانی علاقه دارند فردی که پیش از این دو دوره شهرداری پرحاشیه در رشت را به یادگار گذاشته است بار دیگر کاندیدای این سمت شود؟

نمی توان به طور قطع و یقین در خصوص اینکه چه افرادی از حضور ثابت قدم استقبال می کنند اظهار نظر کرد اما به نظر می رسد بزرگترین حامی درون شورایی ثابت قدم باید محمدحسن عاقل منش باشد. عاقل منش که مدت ها روی گزینه اول خود یعنی رضا ساغری اصرار داشت و به نتیجه مطلوب نرسید شاید حالا به دنبال گزینه ای باشد که اقبال بیشتری در میان طیف اقلیت و حتی اکثریت شورا داشته باشد.

ارتباط نزدیک رسولی و شیرزاد در دوره گذشته شورا و دوستی ثابت قدم با برخی اعضای طیف اکثریت ممکن است مرد کهنه کار شورا را به سمت او سوق داده باشد تا شانس بسیار اندک همراهی سه اصلاح طلب طیف اکثریت با ثابت قدم را نادیده نگیرد. بازدید سرزده شهردار معزول رشت به همراه فرزند این عضو شورا از برخی هیئت های ورزشی در روزهای حساس انتخاب شهردار نیز بر گمانه زنی های پیرامون این موضوع افزوده است. 

اما تمام این فرضیه ها بر اساس حدس و گمان است و هیچ سندیتی ندارد و شاید اصلا عاقل منش علاقه ای به حمایت از ثابت قدم از خود نشان ندهد! از سوی دیگر برخی دوستان ثابت قدم در طیف اکثریت نیز پیش از این به صراحت اعلام کرده اند که با وجود ارتباط دوستانه ای که با او دارند، هرگز برای شهرداری رشت به او رای نخواهند داد. ضمن اینکه اتحاد و ترکیب طیف شش نفره شورا که بسیار منسجم نیز به نظر می رسد به نحوی است که برخی اعضای آن طیف هیچگاه هیچگونه تمایلی به ثابت قدم نشان نداده اند.

در این بین فارغ از اینکه کدام گروه از اعضای شورا به ثابت قدم روی خوش نشان خواهند داد نکته جالب دیگری نیز وجود دارد. در شرایطی که بسیاری از کارکنان و نیروهای حجمی شهرداری رشت در زمان ثابت قدم سخت ترین روزها را از لحاظ معیشتی سپری کردند و با ماه ها حقوق و بیمه معوقه دست و پنجه نرم می کردند در روزهای اخیر شنیده شده است برخی از مدیرانی که ظاهرا علاقه خاصی به ریخت و پاش های ثابت قدم دارند در حال رایزنی های خلاقانه با رسانه ها برای حمایت از شهردار معزول رشت هستند!

این در شرایطی است که در روزهای اخیر برخی از افرادی که در نزدیکی اعضای شورا قرار دارند، هدف حامیان ثابت قرار گرفته اند و حامیان شهردار اسبق رشت در تلاشند به واسطه این افراد که ارتباط نزدیکی با اعضای شورا دارند روی نظر نهایی طیف اکثریت تاثیر بگذارند! 

جلسات پیاپی و استفاده از تک تک افراد حامی ثابت قدم (در سطوح مختلف) برای جلب حمایت های رسانه ای و شورایی سیاستی است که این روزها کاملا محسوس است و بد نیست بدانید که وعده هایی نیز چاشنی مذاکرات شده است.

امیدواریم اعضای شورا، بی توجه به فعالیت گسترده این طیف با در نظر گرفتن مصلحت شهر و شهروندان و کارکنان شهرداری بهترین تصمیم را برای شهرداری رشت بگیرند و تحت تاثیر اینگونه رفتارها قرار نگیرند و فراموش نکنند که بدهی کلان به جا مانده برای شورای پنجم حاصل مدیریت چه کسانی بوده است!

در پایان تاکید می شود که برخی مطالب بر اساس شنیده ها مطرح شده است و قابل استناد نیست. ضمن آن که ممکن است برخی اقدامات و تحرکات به صورت خودجوش و بدون هماهنگی با سید محمدعلی ثابت قدم صورت گرفته باشد. حق پاسخگویی از طریق این رسانه محفوظ است.