لیست چگونه بسته شد؟

از ابهام در ساز و کار انتخاب شورای ائتلاف در رشت تا جای خالی جوانان در لیست

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب پس از کش و قوس های فراوان سرانجام لیست پر حرف و حدیثی را در حوزه انتخابیه رشت منتشر کرد.

اختصاصی حرف تازه – بهنیا ثابت رفتار: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) پس از کش و قوس های فراوان سرانجام لیست پر حرف و حدیثی را در حوزه انتخابیه رشت منتشر کرد.

لیست منتشر شده از سوی شورای ائتلاف متشکل از سیدعلی آقازاده، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی سنگری است. هرچند در این لیست نام دو تن از نمایندگان ادوار مجلس و یک کاندیدای شاخص از دوره گذشته به چشم می خورد و به نظر می رسد روی کاغذ از بخت بالایی برای پیروزی برخوردار باشد اما ابهاماتی را نیز ایجاد کرده است که در ادامه به آن می پردازیم.

نخست اینکه چرا هیچ سهمی برای جوانان در لیست مورد حمایت شانا در نظر گرفته نشده است؟ آیا وقت آن نرسیده است که به نسل جدیدی فرصت حضور در عرصه مهم انتخابات به عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایت داده شود؟ آیا بهتر نبود حداقل به یک جوان نیز این فرصت داده می شد تا زمینه پرورش نیروهای کارامد برای سالهای آینده نیز فراهم شود؟ تنها شانس پیروزی و رای آوری مدنظر تصمیم گیرندگان شانا بوده است؟ در این دوره جوانانی چون مجید دل آور، رضا عاشری و محمدرضا عوض نیا نیز حضور دارند که به نظر می رسد چندان مورد حمایت بزرگان قرار نمی گیرند.

دوم اینکه ساز و کار انتخاب سه گزینه نهایی به چه شکل بوده است؟ آیا برگزاری مجمع عمومی این شورا در مهدیه رشت تشریفاتی و نمادین بوده  و نتیجه آن تاثیری در لیست نهایی نداشته است؟ البته از همان روز برگزاری مجمع و زمانی که اعضای شورای ائتلاف سعی در معرفی نفرات برگزیده بر اساس حروف الفبا در رسانه ها داشتند و علاقه ای به انتشار نتیجه رای گیری نشان نمی دادند این شائبه به وجود آمد که انتخابات درون گروهی آنچنان هم معیار و ملاک مهمی برای شانا به شمار نمی رود. (نتیجه رای گیری را اینجا بخوانید )

سوم اینکه آیا در حلقه تصمیم گیر و تصمیم ساز شانا نیروهای ستادی برخی از کاندیداها نیز حضور دارند؟ در صورتی که چنین باشد آیا حضور این افراد در چینش نهایی کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف موثر بوده است؟ چنین اتفاقی می تواند منطبق بر آرمان ها و اهداف مدنظر تشکیل این شورا باشد؟ 

چهارم اینکه شاخصه های مدنظر شانا برای معرفی لیست به طور مشخص چه مواردی بوده است؟ و لیست نهایی با چه ساز و کاری معرفی شده است؟ 

انتظار می رود مسئولین شانا در گیلان، پاسخگوی این سوالات باشند تا به سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده است پیش از برگزاری انتخابات پاسخ داده شود و ابهامات به وجود آمده رفع گردد.