دکتر ثابت قدم :

ارزشمندترین حوزه اقتصادی شهر رشت کالا و سرمایه فرهنگی است

تی تی خبر (حرف تازه) : ارزشمندترین حوزه اقتصادی این شهر کالا و سرمایه فرهنگی است که قابلیت اقتصادی شدن را دارد. محمدعلی ثابت قدم روز شنبه در نشست بازار سرمایه گذاری خارجی گیلان در رشت افزود: در حوزه گردشگری با محوریت گردشگری و توسعه گردشگری باید حوزه های تخصصی تعریف شود. وی اضافه کرد: […]

تی تی خبر (حرف تازه) : ارزشمندترین حوزه اقتصادی این شهر کالا و سرمایه فرهنگی است که قابلیت اقتصادی شدن را دارد.

محمدعلی ثابت قدم روز شنبه در نشست بازار سرمایه گذاری خارجی گیلان در رشت افزود: در حوزه گردشگری با محوریت گردشگری و توسعه گردشگری باید حوزه های تخصصی تعریف شود.
وی اضافه کرد: همچنین بودجه ریزی دقیقی انجام و فرهنگ مشارکت نیز تعریف شود که در این صورت می توانیم ریسک ناشی از فرصت سرمایه گذاری را کمرنگ و به بهبود این فر صت ها کمک کنیم.
وی اظهار کرد: اعتقاد داریم با دو برند سلامت و خوراک شهر رشت براساس الگوی طبیعت محور در محدوده استان مقصد خوبی برای سرمایه گذاران باشد ، بشرطی که بتواند فرصت سرمایه پذیری و حتی خرده سرمایه ها را بدنبال خود همراه بیاورد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس پروژه های بازآفرینی، زیرساختی و گردشگری و سلامت در شهر رشت اجرا می شود.

***
طی برنامه ای چهار ساله قیمت خدمات عمومی در شهر رشت بسمت واقعی شدن پیش می رود.
شهردار رشت در ادامه با اشاره به نقش شهرداری ها در ارائه خدمات عمومی به شهروندان گفت: در گذشته با تاسیس شهرداری ها به مرور بخشی از خدمات عمومی شهرها ، از دولت منتزع شد و شهرداری ها به عنوان اولین نهادهای مدنی کشور عهده دار امورجاری شهرها شدند.
وی با اشاره به مدیریت شهرها براساس روش های ناپایدار درآمدی ( همچون وصول عوارض محلی) طی یکصد سال گذشته گفت: این سیستم در سال های اخیر نه تنها جوابگوی توسعه شهری نبود بلکه برای اداره شهرها نیزکافی نبود.
وی اظهار کرد: در شهرهای ایران همواره بین درآمد شهرداری ها از محل عوارض محلی و نیازهای شهرها ۱۰ برابر فاصله وجود دارد که این فاصله هرساله به روی هم انباشته شده و شکاف عظیمی را مابین درآمدهای شهرداری و نیازهای شهرها به وجود می آورد که همین امر عدم توسعه یافتگی شهرهای کشور را سبب شده است.
ثابت قدم تصریح کرد: در همین راستا، شهرداری ها سیستم نوینی را در جهت منابع مالی پروژه های عمرانی شهری اعم از پروژه های زیرساختی و خرد راه اندازی کردند که شهرهایی همچون مشهد ، تهران، اصفهان از پیشگامان این سیستم نوین بوده اند.
وی این سیستم نوین را بر مبنای جلب مشارکت مردم و سرمایه گذاری جهت پیشبرد و توسعه پروژه های کلانشهری عنوان کرد که به توسعه یافتگی شهر منجر خواهد شد.
وی تصریح کرد: هزینه ای که درحال حاضر برای ارائه خدمات عمومی همچون زباله از مردم رشت نیز دریافت می کنیم، یک دهم هزینه واقعی آن است.
ثابت قدم گفت: امروز استراتژی مدیریت شهری واقعی کردن این هزینه ها طی مدت چهارسال است.
وی تصریح کرد: این اقدام در نقاط مختلف بسته به دهک های مختلف مردم ، درآمدها و سکونتشان متفاوت است ؛ در برخی جاها امکان دارد صد در صد قیمت واقعی را دریافت کنیم و برخی جاها صد درصد سوبسید بدهیم.
شهردار کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهر یک فرصت طلایی برای متولیان اداره امور شهرهاست تا با استفاده از توان مالی و تخصص بروز این بخش، میزان رضایتمندی شهروندان را با سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها و جلو گیری از انتقال بار مالی آن به گردن عموم ، ارتقا دهند.
وی گفت: شهرداری رشت در سال های اخیر با تاکید بر ارزش های محوری و جذابیت های کالبدی ، فرهنگی و اجتماعی شهر رشت تلاش کرده است تا شهر را به مثابه یک محصول ماندگار در عرصه ملی و بین المللی در ذهن مخاطبا ن حک کنند .
به گزارش ایرنا، وی گفت: شهرداری رشت امیدوار است تا با این تصویر مثبت و متمایز در ذهن شهروندان و مخاطبان به طور مستقیم به کسب شهرت ، توسعه گردشگری و بهبود زندگی شهروندان بینجامد که این مهم فقط از مسیر همکاری و جذب سرمایه گذاران بدست می آید.
ثابت قدم گفت: در سال های های اخیر شهرداری رشت و شورای شهر تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاران خوش نام به کار گرفته و تا حد امکان زمینه بسترهای لازم را فراهم کرده است.

شعاع مشرق