ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان

این روزها بسیاری از مردم در جستجوی ارزان ترین کشورها برای سفر هستند. سفری که در نهایت امنیت و آرامش صورت گرفته و علاوه بر فراهم آوردن امکانات تفریحی و رفاهی مناسب، از نظر اقتصادی نیز به صرفه باشد. برای یافتن چنین مکان هایی، لازم است مواردی همچون ارزش پول کشور مورد نظر و هزینه پرداختی بابت ویزای مسافرتی آن کشور را در نظر بگیرید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از الی گشت ، در این مقاله قصد داریم تا برخی از این کشورها را به همراه امکانات و جاذبه های دیدنی آنها، به شما معرفی نمائیم. که از ارزان ترین کشورها برای سفر به شمار میرود.

۱- سفر به کشور هفتاد ودو ملت؛ هندوستان

یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر هند است. این کشور، معروف به شبه قاره هند یکی از وسیع ترین کشورهای جهان به شمار می رود. برای بازدید از همه نقاط دیدنی کشور هندوستان، شاید لازم باشد بیشتر از یک ماه وقت صرف کنید. هند یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین کشورهای جهان برای سفر کردن است.
معابد بیشماری در این سرزمین به چشم می خورند که نه تنها به لحاظ قدمت تاریخی حائز اهمیت هستند، بلکه بیانگر فرهنگ، آداب و رسوم بسیار در بین مردم این کشور بوده و می توان گفت که هیچ یک از آنها شبیه دیگری نیست. مراسم آئینی و جشن های متنوعی که در فصول مختلف سال برگزار می شوند، از جنبه های دیدنی این کشور به شمار می روند. اقلیم های سرسبز، کوهستان های با پوشش جنگلی وسیع در شمال هندوستان و شهرهای جنوبی و سواحل زیبای اقیانوس هند، با آب و هوای استوایی جاذبه های طبیعی کشور هندوستان را تشکیل می دهند.

کشور هندوستان:

تاج محل در کشور هندوستان

پایتخت کشور هند، دهلی نو نام دارد. کشور هند با جمعیت یک میلیارد و سیصد و نود میلیون نفری خود، پس از کشور چین، پرجمعیت ترین کشور دنیا محسوب می شود. در این کشور به چند زبان بسته به مناطق مختلف آن صحبت می شود. مهم ترین زبان های رایج در این کشور زبان هندی و مرآتی هستند اما در شهرهای مختلف، زبان هایی چون تلگو، اردو و حتی زبان دری نیز صحبت می شود. این در حالی است که بسیاری از مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و در مراودات خود با مسافران به راحتی به گفتگو می پردازند.
واحد پول این کشور روپیه هند است که در حال حاضر، هر روپیه برابر با تقریبا ۵۶۰ تومان و هر دلار آمریکا برابر تقریباً ۷۶ روپیه است.  واحد پول هند تقریبا برای سفر ایرانیان ارزان محسوب میشود و بسیاری از ایرانی ها برای تحصیل دانشگاه های هند را انتخاب می کنند. کشور هند از ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان محسوب میشود.

روپل پول هند

  • ویزای کشور هند:

در حال حاضر دو نوع ویزای مسافرتی برای کشور هندوستان وجود دارد. یکی ویزای لیبل دار که از طریق برچسب در پاسپورت ارائه می شود و نوع دیگر ویزای الکترونیک است. برای اخذ ویزای الکترونیک می توانید از طریق دفاتر گردشگری و آژانس های مسافرتی به راحتی اقدام به اخذ ویزا نموده و نیازی به حضور در سفارت ندارید. یکی از مزایای ویزای توریستی الکترونیک این است که از طریق آن می توانید در مدتی که ویزای شما اعتبار دارد، چندین بار وارد خاک هندوستان شوید. در حال حاضر، ویزای توریستی پنج ساله و یک ساله چندگانه (مالتیپل) برای این کشور ارائه می شود، که در طول این مدت می توانید چندین بار به هند سفر کرده و در هر بار ورود به هندوستان، تا نود روز در آن اقامت نمائید.

دیدنی های کشور هندوستان:

همان طور که اشاره شد، این کشور مکان های فراوانی برای بازدید دارد، شمال کشور هند، بخشی از رشته کوه هیمالیا را در خود دارد که شامل ایالات هیماچال پرادش، آروناچال پرادش، جامو کشمیر، سیکیم و اوتارکاند می شود، همین طور شهر پنجاب و هاریانا نیز در این قسمت واقع شده اند. رود گنگ در شمال هند قرار دارد که مراسم سوزاندن اجساد مردگان و آیین ها و جشن هایی را در طول سال شامل می شود. مهم ترین جاذبه گردشگری هندوستان که حتما نام آن به گوشتان خورده است، امارت تاج محل واقع در شهر آگرا، در دویست کیلومتری شهر دهلی قرار دارد. این امارت یکی از مهم ترین اماکن تاریخی و سیاحتی است.

وسیع ترین شهر هند بمبئی است و در نزدیکی آن شهرپونا قرار دارد که از یکی مهم ترین و زیباترین شهرهای این کشور می باشد. شهر ساحلی مهم این کشور گوا نام دارد و ایالت کرالا در جنوب هند نیز مکان های دیدنی بسیاری دارد.

کشور هندوستان

۲- سفر به کشور ترکیه:

به طور قطع، کشوری که بخشی از آن در اروپا و قسمتی دیگر از آن در آسیا واقع شده، موقعیت جغرافیایی و سیاسی منحصر به فردی را داراست. چنین کشوری می تواند به مثابه پلی به دو قاره بوده و شرق و غرب را به یکدیگر متصل سازد. کشور ترکیه واقع در شرق مدیترانه و همچنین خاورمیانه است. هرچند در بخش اروپایی می توان گفت که مساحت این کشور از همه کشورهای اروپایی بیشتر است، اما تقریباً بیشترین بخش از این کشور در آسیا قرار دارد.

ترکیه از طرف شرق به جمهوری آذربایجان و ایران مرتبط است و از سمت جنوب شرقی به سوریه و عراق متصل می شود. دریای سیاه در شمال کشور ترکیه قرار دارد و شمال شرقی این کشور منتهی به گرجستان و ارمنستان است. در غرب و جنوب غرب آن نیز دریای مدیترانه واقع گردیده است. در حال حاضر این کشور، بیش ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت کشور ترکیه، آنکاراست اما شهر ساحلی مهم ترکیه که بزرگترین شهر آن نیز هست، استانبول نام دارد.

استانبول در ترکیه

  • ویزای ترکیه:

هموطنان ما در صورتی که قصد سیاحت و گردشگری کشور ترکیه را داشته باشند، بدون اخذ ویزا و تنها با داشتن پاسپورت می توانند به خاک این کشور وارد شوند. اما حداکثر زمان اقامت توریستی شما نود روز بوده و پس از آن باید کشور را ترک نمائید.

  • جاذبه های گردشگری کشور ترکیه شامل:

سواحل دریای مدیترانه، ساحل زیبای شهر استانبول، شهر باستانی آنی، بخشی از جاده ابریشم که در نزدیکی مرز ارمنستان قرار دارد، بازدید از مکان های دیدنی آنتالیا شامل سواحل زیبای آن، اسکله قدیمی، کلیسای سنت نیکولاس، شهر تاریخی اسپندوس در نزدیکی این منطقه و بسیاری مکان های دیگ،صومعه مریم مقدس در ساحل دریای سیاه، ایا صوفیه در شهر استانبول، آرامگاه مولانا جلال الدین بلخی در قونیه و بسیاری مکان های دیگر واقع در این سرزمین  برای گشت و گذار است.

خیابان استقلال

۳-سفر به کشور سریلانکا:

امروزه کشور سریلانکا یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر محسوب می شود که ایرانی ها این جاذبه را انتخاب میکنند. این کشور در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند قرار دارد و از آب و هوای استوایی بکر منطقه به شمار می رود. این کشور تا قرن ۱۹ مستعمره انگلیس بود و سپس اعلام خود مختاری کرد. در یک سده اخیر بسیار بر روی جاذبه های توریستی خود کار کرد و امکانات حمل و نقل عمومی، هتل های با کیفیت بر صنعت گردشگری  خود اضافه کرد.  این کشور هم چنین در تولیدات چای، قهوه، کائوچو و نارگیل شهرت دارد.

  • ویزای سریلانکا:

برای گرفتن ویزای سریلانکا کافی است با بخش پشتیبانی الی گشت تماس حاصل کنید تا تیم مجرب ما شما را راهنمایی کنند. در مورد شرایط  اخذ ویزای سریلانکا به شما مسافر محترم  باید بگوئیم که بسیار آسان است. برای دریافت ویزای سریلانکا  اسکن پاسپورت، با حداقل هفت ماه اعتبار، رزرو هتل و داشتن بلیط و رفت و برگشت می توانید درخواست ویزای توریستی به مدت ۳۰ روز حداکثر بدهید که قبل از اتمام ویزا نیز کشور مقصد خود یعنی سریلانکا را باید ترک کنید. برای آگاهی دقیق قیمت ویزای سریلانکا میتوانید با این پشتیبانی الی گشت تماس بگیرید که حدود ۵۵ تا ۶۰ دلار است و از ویلاهای ارزان  برای ایرانیان به شمار می رود از همین رو یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر مسافران ایرانی است.

کشور سریلانکا

  • جاذبه های گردشگری سریلانکا:

در سریلانکا جاذبه های بسیاری است که می توانید  بینید از مکان های باستانی که در داخل طبیعت جای گرفته اند و هم طبیعت و هم تاریخ با عظمتی از گذشته های دور میبینید  مانند شهر باستانی سیگیریا،  شهر مقدس  آنیوراداپورا،  و…… جدا از آن هم کلی مکان های طبیعت گردی خاص است که حتما از یک راهنمای محلی در سریلانکا استفاده کنید مانند جنگل حفاظت شده  سینهاراجا،  خانه ترانزیت فیل اوداوالاوو که می توانید در داخل آن نیز تجربه مهم فیل سواری داشته باشید.

۴-سفر به کشور ارمنستان:

ارمنستان به خاطر ویزای بسیار ارزان برای ایرانی ها یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر شمار میرود که مقصد بسیاری از مسافران است. برای سفر به این کشور نیاز به ارائه درخواست ویزا  به سفارت ارمنستان در تهران نیست. مسافران می توانند در فرودگاه بین المللی ایروان  یا مرز زمینی  ایران و ارمنستان  مرز نوروز ویزای ارمنستان را تهیه کنند و در همان جا درخواست بدهند و بگیرند که معمولا اعتبار ۳۰ روزه و ۱۵ روزه نیز دارد. ارمنستان  در منطقه کوهستانی واقع شده است و با ایران و ترکیه و آذربایجان هم مرز است. سهولت در ویزا و ارزان بودن مقصد های  مهم برای ایرانی ها است.

ارزان ترین کشورها برای سفر

  • جاذبه های گردشگری ارمنستان:

این کشور نیز جاذبه های متعددی دارد که در طی ۱۵ روز میتوانید با یک برنامه سفری خوب اکثر جاها را ببینید. از لحاظ شهری میدان های بسیار معروفی دارد که هر مسافری با آن عکس یادگاری میگیرد از جمله مجسمه مادر  ارمنستان که از مهم ترین میدان شهر هستند. و یا دیدن معماری بناها میدان جمهوری ایروان،  و…. این کشور یکی از بهترین مکان ها برای دیدن موزه و کلیسا های قدیمی است که روح معماری گذشته شما را شاداب میسازد  به شرط آن که علاقه مند باشید. در این کشور جاذبه های طبیعت گردی نیز کم نیستند و مانند دریاچه سوان، صومعه  گغارد که بر روی قسمت کوهستانی است  و صدها جاذبه دیگر که میتوانید از سفر خود لذت ببرید.

۵-کشور عراق:

عراق یکی از ارزان ترین کشورها برای سفر ایرانیان است که به خاطر مسائل مذهبی نیز مسافران زیادی دارد. در اینجا، مختصری به شرح امکانات، مکان های دیدنی و سایر موارد مهم در سفر و کشور عراق و کردستان عراق می پردازیم. شاید باورش برایتان دشوار باشد، کشور عراق، سرشار از جاذبه های گردشگری خیره کننده و باورنکردنی است. مردم کشور عراق از مهربان ترین و مهمان نوازترین مردمان جهان هستند.

ارزان ترین کشورها برای سفر
این کشور، در قلب خاورمیانه قرار دارد، شامل نوزده استان می شود که چهار استان، واقع در کردستان عراق هستند. کردستان عراق، منطقه ای است که از لحاظ سیاسی و جغرافیایی حائز اهمیت است، که با سه منطقه با همین عنوان، در کشورهای سوریه، ترکیه و ایران مرتبط می شود. تنها کشوری که منطقه کردنشین را در داخل مرزهای خود به رسمین شناخته است، کشور عراق می باشد، لذا کردستان عراق، علاوه بر اینکه به عنوان منطقه ای خود مختار شناخته شده، بخشی از خاک عراق محسوب می شود. چهار استان کردنشین کشور عراق شامل استان های اربیل، دهوک، سلیمانیه و حلبچه است. شهر بغداد، پایتخت کشور عراق و شهر اربیل به عنوان پایتخت بخش کردستان عراق محسوب می شود.

  • امکانات رفاهی و حمل و نقل عمومی:

این کشور، بیشتر از ۴۴۰۰۰ کیلومتر بزرگراه و سایر راه های زمینی آسفالته را داراست. از طریق راه های زمینی کشور عراق به سهولت، با کشورهای همسایه مرتبط می شود  که این سیستم ارتباط جاده ای گسترده، نه تنها رفت و آمد را برای مسافران آسان تر نموده، بلکه بازرگانی داخلی و خارجی این کشور را نیز گسترش می دهد. هرچند بسیاری از زیرساخت های این کشور نیز هستند که نیاز به بازسازی و جایگزینی دارند. سیستم حمل و نقل هوایی عراق نیز به طور گسترده ای رو به رشد و در حال تطابق با استانداردهای بین المللی سیستم هواپیمایی جهان است.

دیدنی های عراق

  • دیدنی های عراق:

کشور عراق، غالباً برای ما ایرانیان تدائی کننده زیارت و اماکن متبرکه است. اما نکته مهم اینجاست که این کشور، جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری برای بازدید دارد. بر این اساس جاذبه های زیارتی و سیاحتی عراق به سه دسته تقسیم می شوند:

اماکن زیارتی شامل:

مسجد جامع کوفه، حرم حضرت امام حسین (ع) در کربلا

جاذبه های کردستان عراق که عبارتند از:

ارگ اربیل، پارک سامی عبدالرحمان،موزه نساجی کردی، موزه میراث سریانی اربیل، مناره های مظفریه و آبشار گلی علی بیگ واقع در شمال اربیل

مکان های تاریخی و سیاحتی عراق شامل:

غار هلامتا معروف به غار تاریک در نزدیکی سلیمانیه، موزه بزرگ واقع در شهر بغداد، زیگورات اور در منطقه بین النهرین، موزه سلیمانیه، قلعه شهر کرکوک، باغ ها معلق بابل