فاطمه شیرزاد:

ارج نهادن به‌ جایگاه دکتر حشمت دارای اهمیت است / برای نامگذاری مواردی مانند شهدای منا می‌توان از خیابان های جدید استفاده کرد

حرف تازه : فاطمه شیرزاد نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت می‌گوید: از این تغییر نام اطلاعی ندارد. شیرزاد با اشاره به کمیته نام‌گذاری معابر و میدان‌های شهر می‌گوید: نام‌گذاری معابر و میدان‌های شهر ابتدا در کمیته نام‌گذاری که متشکل از شورا، شهرداری و برخی از دستگاه‌های دولتی هستند مطرح می‌شود و بعد از نهایی […]

حرف تازه : فاطمه شیرزاد نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت می‌گوید: از این تغییر نام اطلاعی ندارد.

شیرزاد با اشاره به کمیته نام‌گذاری معابر و میدان‌های شهر می‌گوید: نام‌گذاری معابر و میدان‌های شهر ابتدا در کمیته نام‌گذاری که متشکل از شورا، شهرداری و برخی از دستگاه‌های دولتی هستند مطرح می‌شود و بعد از نهایی شدن به‌صورت لایحه به شورا ارسال می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: بعد از بررسی در کمیسیون فرهنگی و کسب اکثریت آرا برای تصویب وارد صحن می‌شود.  شیرزاد اجرای این روند را مهم می‌داند و می‌گوید: هر نام‌گذاری در میدان‌ها و معابر باید پروسه قانونی  و کارشناسی خود را  طی کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به جایگاه دکتر حشمت در بین مردم گیلان می‌گوید:  دکتر حشمت از بزرگان و هم‌رزم میرزا کوچک خان جنگلی بود که ارج نهادن به‌جایگاهش دارای اهمیت است.

شیرزاد همچنین توجه به شهیدان فاجعه منا را نیز یادآور شد. این عضو کمیسیون فرهنگی شورا بابیان اینکه  فاجعه منا نیز دل مسلمانان را به درد آورده است می‌گوید: این حادثه ناشی از بی‌کفایتی رژیم آل سعود است و نشان می‌دهد که آن‌ها شایستگی برگزاری حج را ندارند.

شیرزاد با اشاره به نام‌گذاری‌های انجام‌گرفته در شورا بیان می‌کند: در سه سال گذشته در شورا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام‌گذاری‌های خوبی در سطح شهر انجام‌گرفته است و کارنامه قابل قبولی دارد و برای مواردی مانند شهدای منا هم می‌توان از خیابان‌ها و معابر جدید استفاده کرد.

گیل نگاه