سید محمد احمدی در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت تاکید کرد:

ارائه برنامه یکساله مدیران شهرستان رشت به فرمانداری

حرف تازه – سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در خصوص برخورداری شهرستان رشت از شاخص‌ها، گفت: در خیلی از شاخص‌ها می‌توانستیم بهتر باشیم در حالیکه در برخی از شاخص‌ها رتبه مناسبی نداریم که این امر مستلزم تفکر جهادی است و باید از تلاش مضاعفی را در همه امور معمول نمائیم. سیدمحمد احمدی روز پنجشنبه در جلسه […]

حرف تازه – سرپرست فرمانداری شهرستان رشت در خصوص برخورداری شهرستان رشت از شاخص‌ها، گفت: در خیلی از شاخص‌ها می‌توانستیم بهتر باشیم در حالیکه در برخی از شاخص‌ها رتبه مناسبی نداریم که این امر مستلزم تفکر جهادی است و باید از تلاش مضاعفی را در همه امور معمول نمائیم.

سیدمحمد احمدی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور مدیران شهرستان در فرمانداری رشت برگزار شد، با تاکید بر نقش جدی بانک‌ها در اشتغال و سرمایه گذاری، اظهار کرد: از مبانی و اهمیت اشتغال که همه به تکلیف خود آشنا هستند، عبور می‌کنیم؛ به جهت اهمیت این موضوع جلسات کار گروه اشتغال و رفع موانع تولید هفتگی در فرمانداری تشکیل خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه از امروز تقسیم کار لازم در حوزه اشتغالزایی انجام می‌گیرد، افزود: طی بررسی گزارش‌ها، در بحث اشتغال بودجه‌ای که باید شهرستان بهره ببرد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است که باید به حوزه اشتغال تخصیص دهیم.

سرپرست فرمانداری رشت با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران شهرستانی در جلسه، اظهار داشت: شهرستان رشت مستقل است و مدیران می بایستی به موضوعات مختلف شهرستانی توجه بیشتری معمول نمایند.

وی با بیان اینکه همه سران قوا و در راس آنها مقام معظم رهبری دغدغه اشتغال جوانان را دارند، ادامه داد: بخشی از اشتغال باید عملیاتی حل شود یعنی باید طی یکسال جواب دهد، در برنامه میان مدت اهداف مختلفی برای ما ترسیم شده که تحقق این اهداف  ۵ سال طول می‌کشد. مدیران می بایستی طی روزهای آینده برنامه یکساله شهرستان را به فرمانداری ارائه دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت تاکید کرد: باید از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به نحو احسن استفاده نماییم.

وی  با بیان اینکه ۳۲ درصد طرح‌های اشتغالزایی محقق شده، ادامه داد: در شهرستان رشت هنوز طرح تکاپو شروع نشده، در این طرح که بیش از ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده باید جدی ورود کنیم و رویه را شتاب دهیم؛ البته جدا از تفکرات سیاسی بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات تخصیص داده شده است.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه باید هماهنگی بین دستگاه‌ها و بانک‌ها انجام گیرد، افزود: انتظارم این است که از هر زمانی بیشتر باید با بانک‌ها در تعامل و همکاری باشد.

احمدی با تاکید بر تکریم ارباب رجوع، تصریح کرد: به شدت نسبت به برخورد مدیران با ارباب رجوع و مردم حساس هستم زیرا مردم ما مستحق بالاترین خدمات هستند و لذا مدیران ما باید با سعه صدر پاسخگو باشند؛ مدیران باید تبصره و قوانین را بدانند اما در مواقعی که فرد روستایی مراجعه می‌کند تبصره و قوانین را به رخ نکشیم بلکه با برخورد خوش و آرامش نسبت به رفع مشکلاتش اقدام کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها نقش خود را در طرح تکاپو مشخص کنند زیرا این فرصت خوبی است و سود این تسهیلات بسیار مناسب است؛ با اینکه تسهیلات در نظر گرفته برای شهرستان مورد قبول نیست اما دستگاه‌ها خصوصا در حوزه گردشگری می‌توانند نقش آفرین باشند، با اینکه یک طرح جدید است اما در طول دولت دوازدهم در حوزه اشتغال بسیار موثر خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه بخش های ما ظرفیت خوبی دارند و دستگاه های اجرایی از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنند، گفت: باید نگاه ما فرابخشی باشد، با وجود فضای بسیار خوب و تعاملی در استان، حاکمیت فضای خوب را در شهرستان هم مشهود است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه مردمان ولایتمدار ما ثابت کرده اند که آرمان های انقلاب را با هیچ چیز عوض نمی کنند؛ ادامه داد: ماهم باید حرف مردم را بشنویم، شهرستان رشت باید در تمام زمینه ها به جایگاه خودش برسد و این نیاز به کار جهادی و تلاش دارد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه های مختلف در حوزه اشتغال، خاطرنشان کرد: در تبصره ۱۶ به ۶۰درصد، در مشاغل خانگی به ۵۵ درصد، در اشتغال خرد به ۴۰ درصد، در مکانیزه سازی کشاورزی به ۹۰ درصد اهداف پیش بینی شده رسیده ایم و در برخی از بخش ها هنوز جای کار وجود دارد. در بهین یاب باید تکلیف شهرستان رشت را روشن کنیم، واحدهای تولیدی هم باید به ما مراجعه کنند، طرح های اشتغالزایی مطابق با این ردیف اعتباری باید به شهرستان ارجاع داده شود. از امروز کمیته فنی شهرستان رشت تشکیل می شود، امیدواریم با همفکری و تلاش هم  گام موثری در حوزه اشتغالزایی برداریم.