ادامه حمایت ها از علیرضا قانع

حرف تازه : حمایت ها از علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت همچنان ادامه دارد. در ادامه نگاهی به برخی از حمایت های هنرمندان و مسئولین در روزهای اخیر خواهیم داشت: مهرداد آبسالان : سازمان فرهنگی عملکرد بسیار چشمگیری در دوسال اخیر و در حضور علیرضا قانع داشته است مهرداد آبسالان گفت: سازمان فرهنگی عملکرد […]

حرف تازه : حمایت ها از علیرضا قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت همچنان ادامه دارد. در ادامه نگاهی به برخی از حمایت های هنرمندان و مسئولین در روزهای اخیر خواهیم داشت:

مهرداد آبسالان : سازمان فرهنگی عملکرد بسیار چشمگیری در دوسال اخیر و در حضور علیرضا قانع داشته است

مهرداد آبسالان گفت: سازمان فرهنگی عملکرد بسیار چشمگیری در دوسال اخیر و در حضور علیرضا قانع داشته است.

وی افزود: متاسفانه گاهی سیستم شهرداری با آدمهای سالم زیاد میانه خوبی ندارد و آقای قانع هم از این مساله آسیب زیادی دیده است.

این هنرمند شاخص استان با بیان اینکه کاش استان ما از این مدیران بیشتر داشت افزود: آقای علیرضا قانع یک مدیر ارزشی و انقلابی است. بنده رشادت های این مدیر غیور را در کربلا جهت ترویج فرهنگ و ادب و هنر و وحدت اسلامی به وضوح دیده ام .

آبسالان ادامه داد: سازمان فرهنگی شهرداری اگر مورد حمله ی افراد سودجو در شهرداری جهت استفاده ها ی شخصی قرار نگیرد؛ به تنهایی و بامدیریت شخص جناب اقای قانع میتواند بسیار مثمر ثمر باشد.

وی در پایان با گلایه از وعده های مسئولین گفت: آقای شهردار در سالن همایش تقدیر از خدام العترت قول یک سفر زیارتی به اتفاق خانواده به زائرین اربعین داد که متاسفانه خبری از آن نیست.

مرتضی یکرنگ: سازمان فرهنگی ورزشی در سال های حضور علیرضا قانع از بچه های تئاتر حمایت خوبی کرد

مرتضی یکرنگ گفت: سازمان فرهنگی ورزشی در سال های حضور علیرضا قانع از بچه های تئاتر حمایت خوبی کرد.

وی ادامه داد: با اینکه پول زیادی به سازمان فرهنگی ورزشی تزریق نمی شود و این سازمان از نظر مالی واقعا در مضیقه است اما بچه های تئاتر هنوز برای هر اجرایی امیدشان به این سازمان و شخص آقای قانع بوده و ایشان هم انصافا با تلاش و پیگیری ها سعی می کند تا از این افراد حمایت نماید. در زمان مهندس قانع جشنهای بزرگ ملی زیادی به صورت مستقیم و یا با مشارکت انجام شده است.

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم منصفانه عملکرد ایشان را بسنجیم باید بگویم که علیرضا قانع نسبت به داشته ها عملکرد نسبتا خوبی داشته است و به شخصه امیدوارم تا هر روز موفق تر از دیروز شوند.

محمد تجدد: افرادی مانند علیرضا قانع از سرمایه های استان گیلان هستند

محمد تجدد ضمن تشکر از علیرضا قانع به خاطر رفاقت صمیمانه و بی تعارفش با هنرمندان گفت: در طی فعالیتی که از ۱۳۶۹ با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شروع کارم تا الان داشتم در همه ی ارگان های مرتبط مانند سازمان تبلیغات حوزه ی هنری ارشاد اسلامی صدا و سیما رفیقی سرسخت تر از ایشان برای هنرمندان این شهر پیدا نکردم.

وی ادامه داد: کجای این شهر میتوانید مدیری را پیدا کنید که با دست خالی هنرمندی را که به تلنگری بند است با احترام و صمیمیت بدرقه کند و آن هنرمند بعد از آن با افتخار باز هم برای شهرش فعالیت کند و تاثیرگذار باشد.

تجدد با تاکید بر اینکه افرادی مانند علیرضا قانع از سرمایه های استان گیلان هستند گفت: افرادی مانند قانع بسیار اندک هستند ما در کنار وی صبر را فهمیدیم.

وی با اشاره به تحرکات اخیر برای تغییر در سازمان فرهنگی ورزشی گفت: چنین فعالیت هایی مانند خودزنی است و من به عنوان یک عضو کوچک از جامعه هنری بابت تمام اوقاتهخوبی که وی برای فرهنگ این شهر ایجاد کرده است تشکر می کنم.

این هنرمند با اشاره به سلامت کاری علیرضا قانع گفت: بنده به عنوان یک شهروند در تمام این اوقات یکبار از ایشان بدی ندیده ام.

تجدد به روزهای سپری شده در کربلا اشاره کرد و گفت: در شهر کربلا رفاقت، صبر و ایجاد انگیزه در بین هنرمندان را به عینه دیدم و جالب است بدانید که این شخصحتی به دشمن خود هم فرصت برای رفاقت می دهد.

انوش نصر : به شخصه از عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت صد در صد راضی هستم / هنرمندان شهر از علیرضا قانع راضی هستند

انوش نصر هنرمند پیشکسوت تئاتر گیلان با بیان اینکه کاملا آشکار است که اکثر هنرمندان از علیرضا قانع راضی هستند گفت: این نشان دهنده این امر است که این فرد را درست انتخاب کرده اند و خود آقای قانع نیز همواره پای کار هستند و فردی پرتلاش می باشند.

هنرمند پیشکسوت تئاتر گیلان تاکید کرد: ای کاش بر روی تابلوی این سازمان بخش هنری هم اضافه می شد امروز باید گفت این سازمان فعالیت خود را به خوبی انجام می دهد و آقای قانع بسیار با هنرمندان صمیمی است و هنرمندان این شهر از او راضی هستند.

نصر با بیان اینکه قانع همواره برای خدمتگزاری به هنرمندان اعلام آمادگی کرده است تصریح کرد: من به شخصه از عملکرد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت صددرصد راضی هستم و معتقدم که علیرضا قانع فردی مثبت و موثری است و علاقه مند به هنر است .

وی تاکید کرد: انتخاب قانع به درستی بوده است و امیدواریم سالیان سال پشت هنرمندان باشد و یک اسپانسر فرهنگی هنری باشد. / صبح رشت

رضا میرمعنوی هنرمند پیشکسوت تئاتر : حمایت عملیاتی علیرضا قانع از هنرمندان در سنگر فرهنگ و هنر

رضا میر معنوی هنرمند پیشکسوت تئاتر گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیران فرهنگی که در شهر رشت در سنگر فرهنگ و هنر قرار دارند زبان هنر را درک می کنند اظهار داشت: من از علیرضا قانع مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت تشکر می کنم واقعا هر وقت به ایشان رجوع کردیم در حد توان  و بضاعت خود دست هنرمندان را گرفتندو همواره پای کار بودند.

وی با اشاره به اینکه دکتر حسن پور بار سنگین درک فهم زبان نمایشی را حل کردند گفت: برگزاری نشست های خبری قبل از اجرا از سیاستهای ایشان است که بسیار موثر است.

هنرمند پیشکسوت تئاتر تاکید کرد: این امتیازات هنرمندان تئاتر است که دغدغه درک فهم ادبیات نمایشی ندارند اگر چه مشکلات مالی وجود دارد اما مسئولان ما را درک می کنند.

وی از اصحاب رسانه به دلیل همراهی با هنرمندان تئاتر تشکر کرد و افزود: رسانه ها واقعا سعی می کنند تا خالصانه بدون چشم داشت مالی مسائل را را انعکاس دهند و از خبرنگاران ممنونم که به تئاتر می پردازند.

میر معنوی از رسانه ها خواست که از کارها نقد کنند و تاکید کرد: جوانان را به انجام کارهای فاخر و بزرگ تشویق کنید با توجه به اینکه چنین فضای آرام بخشی در حوزه تئاتر داریم باید از جوانان حمایت کرد.

وی با بیان اینکه باید رسیدگی به حوزه تئاتر را بیشتر کنیم خاطرنشان کرد: خانواده تئاتر بسیار گسترده است و ما تاکنون ۶ هزار نفر تماشاگر تئاتر را در بانک اطلاعاتی خود ثبت کرده ایم.

میر معنوی با بیان اینکه گروه تئاتر مارلیک تنها گروه الف نمایشی رشت است تصریح کرد: ما سعی داریم کارها را با کیفیت بر روی صحنه ببریم و در آینده نمایش آنتیگونه اثر سوفوکل را اجرا می کنیم. / فرهنگسرای مجازی رشت

حاج علی عسگری پیشکسوت تئاتر گیلان : نه آقای قانع بد است و نه همکاران این سازمان؛ بد آنهایی هستند که از بیرون نمی گذارند این سازمان به درستی کار کند

حاج علی عسگری اظهار داشت: من به طور کلی با توجه به سوابقی که در عرصه تئاتر و هنر دارم و عمری را هم در این زمینه پشت سر گذاشته ام اینگونه نیستم وقتی وارد سازمان و یا ارگانی می شوم کیسه ای دوخته باشم و یا توقعی خاص داشته باشم و بسیار راحت با مسائل برخورد می کنم.

هنرمند پیشکسوت تئاتر گیلان افزود: خواسته اصلی من در زمینه فعالیت با مراکز فرهنگی و هنری ارزش گذاری ، احترام به سابقه کاری من است و من هم به طور متقابل همین عزت و احترام را برای مدیران مراکز فرهنگی و هنری دارم پس از این بابت مشکلی ندارم.

هنرمند پیشکسوت گیلانی با تاکید بر اینکه در مورد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت که مدیریت آن با علیرضا قانع است از روزی که وارد این سازمان شدم آن چیزی که در بالا ذکر شد وجود داشت گفت: نه تنها از سوی مدیریت بلکه از سوی تمامی کارکنان و همکاران این امر محقق شد و تمامی اموری را که در این سازمان پیگیر بودم به خوبی انجام شد.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی این سازمان نه آقای قانع است و نه همکاران ایشان، زیرا از خود آقای قانع تا سایر همکاران ثابت کرده اند که می خواهند واقعا کار کنند ولی آن چیزی که در این سازمان باعث می شود فرد هنرمند پس از مدتی مایوس شود برخوردهای مالی این سازمان است.

حاج علی عسگری گفت: با تمام همیاری هایی که آقای قانع و همکارانشان دارند باز به مشکل بر میخوریم برای دریافت هزینه کار هنرمندان باید منت و خواهش کنند در حالی که کار ما به خوبی انجام شده است و به تعهد خود عمل کرده ایم.

وی با تاکید بر کارشکنی هایی که در مسائل مالی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت رخ می دهد افزود: من فکر می کنم این امر ربطی به مدیریت سازمان و همکاران این سازمان ندارد و این مربوط میشود که به کسانی که باید بودجه و اعتبار را بدهند انگار از کل سازمان و یا مدیریت سازمان خوششان نمی اید که بودجه ها را نمی دهند .

حاج علی عسگری اظهار داشت: با توجه به نشان های های خوبی که مدیریت و همکاران مدیریت این سازمان است این اجازه را به خود ندادیم که قهر کنیم و پای کار ایستادیم و خیلی از هنرمندان هستند که امروز از سازمان طلبکار هستند.

وی افزود: من آرزو می کنم از آقای شهردار تا شورای اسلامی رشت اینقدر این سازمان فرهنگی ورزشی را مقابل خودشان قرار ندهند و سعی نکنند که جامعه هنرمندان را اینقدر دلخور و ناراحت کنند گاهی می شود شش تا نه ماه هزینه های هنرمندان پرداخت نمی شود.

وی تصریح کرد: تلاش از سوی مدیریت و کارکنان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت هست اما از شهرداری و شورای شهر همه انگار شمشیر را از رو برای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت بسته اند که در پایان سال آرزو می کنم که این شمشیر را به غلاف ببرند و اینقدر باعث آزار کارکنان سازمان و هنرمندان نشوند.

هنرمند پیشکسوت تئاتر گیلان تاکید کرد: نه اقای قانع بد است و نه همکاران این سازمان ، بد آنهایی هستند که از بیرون نمی گذارند این سازمان به درستی کار کند. / صبح رشت

رضا حقی : قانع راننده ماشینی است که بنزین ندارد / من مبهوت صبر و استقامت این مدیر مظلوم هستم

رضا حقی با بیان اینکه علیرضا قانع مدیری صدرصد فرهنگی و هنری است اظهار داشت: من به عنوان فردی که در جریان فعالیتهای هنری شهر هستم قانع را فردی صمیمی و مسئولیت پذیر دیده ام.
 
وی تاکید کرد: تنها ۲۰ درصد از توان این فرد صرف تمرکز بر فعالیتهای هنری می شود و ۸۰ درصد توان این شخص صرف مسائل حاشیه ای به وجود آورده در مورد سازمان می شود.

این هنرمندگیلانی گفت: ظاهر مسائل فرهنگی آنقدر برای اعضای شورای شهر رشت و مدیران شهری جذابیت دارد که می خواهند در مورد آن نظر بدهند و به تبع صاحب نظر و صاحب نفوذ نیز هستند.

حقی گفت: قانع راننده ماشینی است که بنزین ندارد و دیگران علاقه بسیار به کلاچ و ترمز و سوئیچ این ماشین دارند ما مانده ام که این ماشین با چه غیرتی راه می رود من مبهوت صبر و استقامت این مدیر مظلوم هستم. / صبح رشت

رئیس اداره ارشاد رشت : از علیرضا قانع به دلیل حمایت بی بدیل از هنرمندان تشکر ویژه دارم

 محمد حسن پور در نشست خبری نمایش آرش با عرض خسته نباشید به گروه مارلیک و آموزشگاه صحنه و بازیگران و عوامل پشت صحنه آرش اظهار داشت: من خودم نمایش آرش را که نوشته بهرام بیضایی بود تاکنون دوبار دیده ام و امروز می خواهم تفاوت کار آقای میر معنوی با آقای قطب الدین صادقی را ببینم و این مقایسه ها بسیار خوب است.

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه همین که جرات می کنیم نمایش تاریخی و اسطوره ای شخصی مانند بهرام بیضایی را انتخاب کنیم بسیار ارزشمند است افزود: اینکه به موضوع تاریخی و اسطوره ای آرش که هویت ایرانی است می پردازیم آن هم در عصری که آرش های بسیاری باعث پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  شدند و آرش های زیادی که مدافع حرم شدند بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه جامعه نیاز به آرش هایی دارد که آن را به صعود و تعالی برساند گفت: هدف دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران این است که آرش پرورش دهد ، انسان مستعد و توانمند و راسخی که بتواند در مقابل پستی ها و کژی ها بماند و قد علم کند و برای حفظ آبرو و ناموس و شرف خود تعصب داشته باشد و با توجه به اینکه من اجراهایی از این نمایش دیده ام یقین دارم که اجرای خوبی در شهر رشت خواهیم داشت.

حسن پور گفت: من از آقای قانع مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت  که همواره در کنار هنرمندان هستند و حمایتی بی بدیل دارند تقدیر و تشکر ویژه دارم  و این تقدیر من را خواهش میکنم رسانه های حاضر در جلسه منعکس کنند و نوید می دهم که در دهه فجر از ۱۰ تا ۲۱ بهمن ماه به کمک آموزشگاه های آزاد هنری برنامه های وسیعی خواهیم داشت که در یک نشست خبری برنامه ها را اعلام می کنیم.

وی خطاب به شهروندانی که علاقه مند به فرهنگ و هنر هستند و مشتاق حمایت از هنر هستند گفت: تئاتر میدان اثبات علاقه مندی به هنر است و من از همه شهروندان دعوت می کنم از این نمایش اسطوره ای حمایت کنند و اینکه چه تعداد از شهروندان نمایش آرش را خواهند دید برای ما مهم است.

رئیس ارشاد شهرستان رشت با اشاره به توسعه زیرساخت های هنری رشت تاکید کرد: برای مدیریت فرهنگی شهرستان نیاز داریم تا همه سازمانها ورود کنند ؛ ما نیاز به سالنهای اجرای موسیقی و نمایش و گالری های نقاشی داریم هرچند با افتتاح تالار مرکزی شهر بخشی از نیازها حل می شود.

وی افزود: ساخت نگار خانه ها، قرائت خانه ها؛ فرهنگسراها و سالن های تئاتر و نمایش باید در اولویت برنامه های شهرستان رشت باشد تا ما در آینده بتوانیم اجراهای خوبی در شهرستان دشاته باشیم ما به دلیل کمبود فضا مجبور هستیم نمایشی فاخری که چندین ماه تمرین داشته است را پنج شب به آن فرصت اجرا بدهیم در حالی که چنین نمایشی باید یک ماه بر روی صحنه باشد.

حسن پور گفت: هر چه داریم در خدمت هنرمندان است و از رسانه ها تشکر می کنم که بی مزد و منت اندیشه و فکر خود را گذاشته اند و بدون ادعا کار فرهنگی می کنند و تشکر می کنیم از رسانه ها که صدا ی رسای هنرمندان هستید. / فرهنگسرای مجازی رشت

پیش از این چند تن از اعضای شورا و تعدادی از چهره های دیگر رشت نیز از علیرضا قانع حمایت کرده بودند.