سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان:

اختصاص یک فروند چرخبال جمعیت هلال احمر به گیلان

حرف تازه : سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت:یکی از ۵ فروند چرخبال خریداری شده جمعیت هلال احمر به استان گیلان اختصاص یافته است که در صورت اجرایی شدن تفاهم نامه با مرکز فوریت‌های پزشکی استقرار چرخبال ۴۱۲ جمعیت هلال احمر در استان دائمی می شود. به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا، ولی‌پور گفت:استان […]

حرف تازه : سرپرست جمعیت هلال احمر گیلان گفت:یکی از ۵ فروند چرخبال خریداری شده جمعیت هلال احمر به استان گیلان اختصاص یافته است که در صورت اجرایی شدن تفاهم نامه با مرکز فوریت‌های پزشکی استقرار چرخبال ۴۱۲ جمعیت هلال احمر در استان دائمی می شود.

به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا، ولی‌پور گفت:استان گیلان به دلیل موقعیت جغرافیایی جزء  ۵ استانی است که دارای بیشترین راه‌های مواصلاتی اصلی و فرعی است و این موضوع لزوم بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و به روز را در الویت کاری سازمان‌های امدادی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد:در راستای افزایش تجهیزات و امکانات امدادی به روز، یکی از ۵ فروند چرخبال خریداری شده جمعیت هلال احمر به استان گیلان اختصاص یافته است که در صورت اجرایی شدن تفاهم نامه با مرکز فوریت های پزشکی استقرار چرخبال ۴۱۲ جمعیت هلال احمر در استان دائمی می شود که از شاخص های عملکرد چرخبال جدید می توان به امکانات دید در شب،پرواز بر روی ساحل و مناطق صعب العبور اشاره کرد .

ولی‌پور افزود:با توجه به وظایف مشترک در بحث امداد رسانی در حوادث و سوانح  و لزوم تعامل بیشتر مسئولین استانی و کشوری در جهت کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث بالگردهای هلال احمر با کمک و همراهی مرکز فوریت های پزشکی می‌تواند تجهیز شده و در عملیات‌های متعدد حضور یابد .

دکتر محمدی ریییس مرکز فوریتهای پزشکی گیلان گفت:مرکز علمی کاربردی هلال گیلان بستر مناسبی جهت تربیت نیروهای متخصص فوریت های پزشکی است که با گسترش رشته‌های مورد نیاز مرکز فوریت‌های پزشکی می توان در راستای ارتقای سطح عملیاتی این مرکز  حرکت کرد .

در نشست مشترک سرپرست جمعیت هلال احمر استان و رئیس مرکز فوریت های پزشکی توافقات آموزشی،  ارتقای سطح عملیاتی و ارائه خدمات مشترک برای استان کلید خورد.

آموزش به روز امدادی و پزشکی کارکنان و اعضای هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی، افزایش سطح علمی و تخصصی،شناخت و ارزیابی  نقاط خطر آفرین از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.