بازخوانی یک مصاحبه/ چرا رمضانپور نرگسی به علیقلی زاده رای نخواهد داد؟

احمد رمضانپور نرگسی : استاندار می تواند غیربومی باشد اما شهردار باید بومی باشد

شنیده هایی از رقابت نزدیک ساغری و علیقلی زاده به گوش می رسد و شاید بد نباشد در آخرین ساعات پیش از رای گیری به بازخوانی موضع منتخب اول مردم رشت در شورا در خصوص شهردار بومی و غیر بومی بپردازیم.

حرف تازه – صبح شنبه جلسه انتخاب شهردار رشت برگزار خواهد شد و رضا ساغری و حسین علیقلی زاده به عنوان دو گزینه نهایی شهرداری رشت به رقابت خواهند پرداخت. شنیده هایی از رقابت نزدیک ساغری و علیقلی زاده به گوش می رسد و به همین دلیل شاید بد نباشد در آخرین ساعات پیش از رای گیری به بازخوانی موضع منتخب اول مردم رشت در شورا در خصوص شهردار بومی و غیر بومی بپردازیم.

پس از آن که مسعود نصرتی قزوینی نژاد در کمتر از یک سال شهرداری رشت را ترک کرد و معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را پذیرفت تجربه ای پرهزینه در مدیریت شهری رشت رقم خورد و اثبات شد که احتمال آن که شهردار غیربومی نسبت به شهردار بومی تعصب کمتری برای رفع مشکلات شهر رشت به خرج دهد بیشتر است. 

در آن روزها اعضای شورا به دنبال یافتن جایگزینی برای نصرتی قزوینی نژاد بودند که احمد رمضانپور نرگسی منتخب اول مردم رشت در شورا طی مصاحبه ای اعلام کرد: استاندار می تواند غیربومی باشد اما شهردار باید بومی باشد.

در بخشی از آن مصاحبه رمضانپور نرگسی در پاسخ به سوال خبرنگار گیلنامه اظهار داشت: نقطه نظر من این بود که استاندار می تواند غیربومی باشد اما شهردار باید بومی باشد اما ما شهردار غیربومی انتخاب کردیم زیرا در عمل شرایط و موقعیت هایی پیش آمد که صلاح را در این دیدیم. در هر حال زمانی که ما کاندیدای استاندار بومی داریم و معرفی هم کردیم اما نتیجه نگرفتیم و استاندار غیربومی آمد من برای توسعه استان باید چه کنم؟ باید شمشیردست بگیرم و علیه او بایستم؟ وقتی می بینم ۴ سال سابقه استانداری دارد، جوان است و تسلط خوبی بر مسائل گردشگری و اقتصاد و… دارد من باید از او حمایت کنم اگر اکنون نیز بگویند سالاری برود بنده یکی از مخالفین سرسخت رفتن او هستم زیرا اینجا کلاس آموزشی نیست که یک نفر بیاید یکسال کار را یاد بگیرد و برود به همین دلیل من مخالف رفتن نصرتی هم بودم .من یکی از ۳ نفر در جمع ۱۰ نفر بودم که با علم به اینکه میدانستم بودن ایشان در سمت جدید فرصتی برای گیلان است و می خواهد برود و اعضا هم می خواهند به استعفای او رای بدهند به استعفای او رای ندادم …  مادامی که من کاندیدا دارم تلاش می کنم آن فرد بیاید اما زمانی که فرد دیگری آمد من حق ندارم روبروی او بایستم زیرا این کار جلوگیری کردن از پیشرفت و توسعه شهر و استان است.

با توجه به مصاحبه منتخب اول مردم در شورای شهر رشت که مرداد ماه امسال منتشر شد به نظر می رسد علیقلی زاده گزینه نهایی طیف ۶ نفره نباشد مگر آن که تغییری در ترکیب اعضای دو طیف ایجاد شود که البته شنیده می شود رئیس شورا نیز از جمله اعضایی است که گفته می شود نسبت به شهردار شدن حسین علیقلی زاده بی میل نیست و تشکیل طیف بندی جدید در چنین شرایطی دور از ذهن نخواهد بود. هرچند این شنیده ها به هیچ عنوان قطعیت ندارد و تا زمانی که رای اعضای شورا به سبد آرای دو کاندیدا ریخته نشود نمی توان در این خصوص به قطعیت سخن گفت.