رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت:

احداث پارکها در محلات و بوستان ها در حاشیه رودخانه ها از اقدامات خوب مدیریت شهری رشت در توسعه فضای سبز بود

حرف تازه – در راستای اجرای طرح جهاد درختکاری، صبح امروز مراسم کاشت نهال در پارک شقایق رشت با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد. رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: یکی از وظایف شهرداری رشت، توسعه […]

حرف تازه – در راستای اجرای طرح جهاد درختکاری، صبح امروز مراسم کاشت نهال در پارک شقایق رشت با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری گفت: یکی از وظایف شهرداری رشت، توسعه و گسترش فضای سبز شهری است. 

فرانک پیشگر با قدردانی از زحمات محمدباقر بشردانش مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهری رشت افزود: این سازمان در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی همچنین ضمن تاکید بر درختکاری و حفظ درختان تصریح کرد: توزیع نهال های مثمر و غیر مثمر در مناطق و محلات جهت تشویق و ترغیب شهروندان به درختکاری در حال انجام است.

پیشگر با اعلام اینکه جهت توسعه و بهسازی درختکاری ۸ هزار و پانصد نهال متناسب با شرایط اقلیمی رشت کاشته خواهد شد خاطر نشان کرد: شهر سالم مستلزم ارتقای شاخص هایی از جمله توسعه فضای سبز است که لازم است دائما ارزیابی شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت احداث پارکها در محلات و بوستان ها در حاشیه رودخانه ها را از اقدامات خوب مجموعه مدیریت شهری رشت جهت توسعه فضای سبز دانست و افزود: مشارکت شهروندان کلیدی ترین مولفه توسعه است و برای درختکاری، افزایش سرانه فضای سبز و حفظ درختان به مشارکت دستگاه های ذی ربط و به خصوص شهروندان نیازمندیم.

فرانک پیشگر با بیان اینکه طرح جهاد درختکاری توسط سازمان های مردم نهاد نگاشته شده است اظهارداشت: اجرای این طرح نیز با کمک سمن ها و مشارکت شهروندان و با شعار هر شهروند حامی یک درخت خواهد بود.

وی در خصوص هدف اجرای این طرح گفت: افزایش مشارکت مردمی، افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای حس مسئولیت پذیری و ترویج فرهنگ نگهداری از درختان از اهداف این طرح است.

در این مراسم محمد باقر بشر دانش مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت، علی مقصودی مدیر شهرداری منطقه ۴ رشت، فرانک پیشگر، فاطمه شیرزاد و رضا رسولی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، پیمان بازدیدی مدیر عامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما و جمعی از مردم و مسئولین حضور داشتند.