احداث نخستین مجتمع فرهنگی‌ـ‌رفاهی عصای سفید در گیلان

حرف تازه : نخستین مجتمع فرهنگی‌ رفاهی «عصای سفید» ویژه معلولان گیلان در سایت مسکن مهر رشت ساخته می‌شود. انجمن معلولان بینایی گیلان از سال ۸۱ فعالیت خود را با حضور خیران و نیکوکاران آغاز کرد و امیدبخش قشر نیازمند معلول بینایی شد. چهارمین همایش تجلیل از نیکوکاران انجمن معلولان بینایی گیلان با حضور مدیرکل تعاون […]

حرف تازه : نخستین مجتمع فرهنگی‌ رفاهی «عصای سفید» ویژه معلولان گیلان در سایت مسکن مهر رشت ساخته می‌شود.

انجمن معلولان بینایی گیلان از سال ۸۱ فعالیت خود را با حضور خیران و نیکوکاران آغاز کرد و امیدبخش قشر نیازمند معلول بینایی شد.

چهارمین همایش تجلیل از نیکوکاران انجمن معلولان بینایی گیلان با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان، اعضای هیئت مدیره انجمن معلولان بینایی گیلان و جمعی از نیکوکاران و اعضای تشکل‌های مردم نهاد در سالن شهید فیاض‌بخش بهزیستی استان برگزار شد.

مدیر عامل انجمن معلولان بینایی گیلان اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در ارتقای رفاه اجتماعی جامعه هدف مورد تأکید قرار داد.

احمد ممتازی درباره کمک‌های خیران و نیکوکاران به انجمن مذکور خطاب به خیران اظهار کرد: گرمای وجودی شما نیکوکاران در مدت زمان فعالیت این انجمن از سال ۸۱ تاکنون سبب دلگرمی و مشوقی بسیار بزرگ برای ادامه فعالیت این انجمن بوده است.

وی تصریح کرد: این حمایت‌ها ما را بر آن داشت تا به پاس این خدمات ارزشمند چهارمین همایش تجلیل از نیکوکاران را در آخرین ماه از سال جاری داشته باشیم.

مدیر عامل انجمن معلولان بینایی گیلان با اشاره به اهمیت فعالیت این انجمن خاطرنشان کرد:  بدون تردید برای ادامه روند رو به رشد فعالیت‌های این انجمن و ارائه خدمات هر چه بیشتر به اعضا، در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و رفاهی نیازمند استمرار و گسترش این همکاری‌ها هستیم.

اهمیت توانمندسازی معلولان گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان نیز در همایش مذکور با اشاره به رسالت این نهاد برای آموزش و توانمندسازی معلولان جامعه گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بسزایی در آموزش و ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه جامعه معلولان دارد.

رحیم عطایی‌پور افزود: در اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای گیلان برای توانمندسازی معلولان با همکاری انجمن معلولان بینایی و دیگر تشکل‌های جامعه معلولان استان قرار است این آموزش‌ها را استانداردسازی کنیم.

به گفته وی، آموزش‌های مربوط به هر گروه از معلولان در آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان تهیه شده و با توجه به توانمندی‌های این قشر ارائه می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن معلولان بینایی گیلان نیز با قدردانی از مسئولان و نیکوکاران، به ارائه گزارشی از فعالیت این انجمن در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و رفاهی پرداخت.

محمدحسن عاقل‌منش، اظهار کرد: با توجه به عملکرد قابل قبول این انجمن در یک سال گذشته، امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب و ارائه گزارش شفاف در زمینه عملکرد انجمن به مردم و نیکوکاران ارجمند، زمینه استمرار و گسترش این همکاری‌ها بیشتر از گذشته فراهم شود.

احداث نخستین مجتمع فرهنگی‌ـ‌رفاهی معلولان گیلان در سایت مسکن مهر رشت

وی با اشاره به پروژه بزرگ احداث مجتمع فرهنگی‌ـ‌رفاهی عصای سفید، یادآور شد: این انجمن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بهزیستی گیلان زمینی را به مساحت ۵۰۰ متر مربع در سایت مسکن مهر رشت تهیه کرده و هزینه مربوط به تهیه زمین نیز توسط انجمن پرداخت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون پس از تهیه نقشه مجتمع مذکور در مرحله نهایی دریافت پروانه ساختمانی از شهرداری رشت برای احداث نخستین مجتمع فرهنگی‌ـ‌رفاهی عصای سفید ویژه معلولان بینایی در گیلان هستیم.

وی خواستار حمایت از نیکوکاران و همه علاقه‌مندان به جامعه معلولان بینایی در گیلان و کشور برای احداث این مجموعه بزرگ و آبرومند شد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم تعدادی از خیران و نیکوکاران انجمن مذکور با اهدای لوح سپاس و تندیس تجلیل شدند.