یادداشتی از تایماز رضا بخش؛ آیا در این شهر متخصص دیگری نیست؟

احتمال شهردار شدن ثابت قدم در جلسات شب!

تایماز رضابخش در آوای رشت نوشت: شهر رشت دوباره وارد پروسه انتخاب شهردار شده است و دربین گزینه های تصدی شهرداری رشت نام ثابت قدم هم دیده می شود. شهرداری که در دو دوره شورای سوم و چهارم برکنار شده است و در حداقل یک مورد بنا به اظهارات اعضای شورای شهر رشت رد پای نهادهای […]

تایماز رضابخش در آوای رشت نوشت: شهر رشت دوباره وارد پروسه انتخاب شهردار شده است و دربین گزینه های تصدی شهرداری رشت نام ثابت قدم هم دیده می شود.

شهرداری که در دو دوره شورای سوم و چهارم برکنار شده است و در حداقل یک مورد بنا به اظهارات اعضای شورای شهر رشت رد پای نهادهای نظارتی دیده می شود.

ثابت قدم که در سال های گذشته مدیریتی شعار گونه را آغاز کرد و ادامه داد اینروزها به شدت پیگیر رایزنی با اعضای شورای پنجم است و با چاپ یک کتاب نوید یک شهر شاد را داده است در حالیکه حتی به دلیل مشکلات مالی عدیده این سازمان حتی نتوانست حتی در سال ۹۵ دومین گرامیداشت هفته رشت را برگزار کند.

ثابت قدم در دوره دوم تصدی بر شهرداری رشت از مشاوران قابلی برای ترسیم وجهه مثبت برای خود در بین افکار عمومی بهره برد تا جایی که مخالفان خود را ضد توسعه خواند و با راه افتادن جریان عقلانیت و توسعه و با استفاده از امکانات عمومی در پی تسخیر شورای پنجم شهر رشت برآمد که البته به موفقیتی هم دست نیافت. تایید این ادعا رای پایین سرلیست این ائتلاف یعنی مختار جباری است.

شهردار سابق رشت با زدن ابلاغ های اتوبوسی به نوعی رکورد دار ابلاغ در شهرداری رشت نیز هست. زمزمه های حضور مجدد ثابت قدم در شهرداری رشت با نگرانی هایی نیز همراه بوده است بسیاری از کارکنان شهرداری رشت عدم امنیت شغلی را در تضاد با شعارهای ثابت قدم می دانند و معتقدند که عزل و نصب های پی در پی ثابت قدم باعث بروز مشکلات زیادی در خدمت رسانی به شهروندان شده است.

با تمام این اوصاف محمدعلی ثابت قدم یکبار دیگر عزم شهرداری رشت کرده است و با ارائه برنامه به اعضای شورای پنجم نام خود را در فهرست کاندیداهای این شهرداری قرار داده است. جلسات شبانه برخی از اعضای شورای شهر رشت نشان می دهد که انتخاب وی غیر ممکن نیست و تعدادی از اعضای شورای شهر رشت به دنبال تعرفه دوباره وی هستند چیزی که تا حد زیادی برای شهروندان غیر قابل هضم است.

انتخاب کسی که در دو دوره شورای سوم و چهارم از سمت شهرداری رشت برکنار شده است تا حد زیادی غیر قابل پذیرش است و باعث شبهات و سوالات زیادی خواهد شد که بزرگترین آن اینست: آیا در این کشور با این تعداد متخصص شخص دیگری وجود ندارد که مدیریت شهری شهر رشت را به مقصد برساند؟

انتشار یادداشت های دریافتی الزاما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت آشنایی مخاطبان با فضای روز جامعه منتشر می شود.