شنیده ها

احتمال برکناری احمدی از راس شهرداری رشت/ علوی شهردار می شود؟

در حالی که قرار است عصر امروز سید محمد احمدی شهردار رشت برای پاسخگویی به سوالات بهراد ذاکری و اسماعیل حاجی پور به شورا بیاید شنیده می شود که تعداد مخالفین او افزایش یافته و احتمال برکناری او از راس شهرداری رشت قوت گرفته است.

اختصاصی حرف تازه – در حالی که قرار است عصر امروز و از ساعت ۱۹ سید محمد احمدی شهردار رشت برای پاسخگویی به سوالات بهراد ذاکری و اسماعیل حاجی پور به شورا بیاید شنیده می شود که تعداد مخالفین او افزایش یافته و احتمال برکناری او از راس شهرداری رشت قوت گرفته است.
شورای پنجم که در دوران فعالیت خود نشان داده ترسی از برکناری و تغییرات پیاپی در راس شهرداری ندارد اکنون با پایان یافتن انتخابات و نزدیک شدن به خط پایان، دیگر نه نیاز به مصلحت اندیشی دارد و نه مانع چندانی برای برکناری احمدی پیش روی خود می بیند.
ضمن آن که از میان تمامی اعضای شورای پنجم تنها امیرحسین علوی توانسته مراحل صلاحیت و پس از آن کسب آرای لازم برای حضور در شورای ششم را به سلامت پشت سر بگذارد و شاید معادلات سیاسی ماه های اخیر که منجر به نزدیک شدن چند عضو فعلی شورا به او شده بود تمایل اعضا برای برکناری احمدی و شهردار شدن علوی را نیز بیش از پیش کرده باشد.
به نظر می رسد امروز تعداد مخالفان احمدی به ۱۰ نفر رسیده باشد و شاید تنها رضا رسولی مخالف برکناری او باشد. در میان اعضای شورا با توجه به ترکیب اصولگرای شکل گرفته در دوره ششم و با توجه به نزدیکی زاهد و ذاکری و حاجی پور به امیرحسین علوی، بعید نیست برخی دیگر از اعضا از جمله رمضانپور، شیرزاد، علیپور و حتی حجت جذب در کنار علوی ترکیب ۸ نفره ای شکل دهند و بی دردسر علوی را به عنوان شهردار آینده معرفی نمایند.
شورای پنجم سه شهردار، سه سرپرست و سه شهردار منتخب تایید نشده داشته و اکنون به نظر می رسد تغییر دیگری را در آخرین ماه های فعالیت خود رقم بزند.
روز گذشته برخی رسانه ها از فرهاد شوقی به عنوان گزینه احتمالی شهرداری در شورای ششم نام بردند که به نظر می رسد در صورت رقم خوردن چنین اتفاقاتی در روزهای پایانی شورای پنجم، معادلات در ابتدای راه شورای ششم پیچیده تر شود.
احتمال برکناری احمدی از راس شهرداری رشت/ علوی شهردار می شود؟

احتمال برکناری احمدی از راس شهرداری رشت/ علوی شهردار می شود؟