رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد:

اجرای ۱۳ نمایش عاشورایی و تعزیه خوانی در رشت

حرف تازه – حسنی از اجرای نمایش های عاشورایی و تعزیه خوانی به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت: روایت عشق، نسخه علی اکبر و مولای عشق از جمله عناوین نمایش هاست. علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گفت وگو با ایکنا، از اجرای نمایش های عاشورایی و تعزیه خوانی به مناسبت […]

حرف تازه – حسنی از اجرای نمایش های عاشورایی و تعزیه خوانی به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت: روایت عشق، نسخه علی اکبر و مولای عشق از جمله عناوین نمایش هاست.

علیرضا حسنی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گفت وگو با ایکنا، از اجرای نمایش های عاشورایی و تعزیه خوانی به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) خبر داد و اظهار کرد: همزمان با آغاز محرم اجرای مراسم تعزیه در پیاده راه فرهنگی رشت آغاز شده است و به مدت ۱۴ روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر روز بعد از ظهر از ساعت ۱۷ الی ۱۹ یک تعزیه با روایتی متفاوت از حادثه کربلا اجرا می شود، افزود: سازمان فرهنگی شهرداری رشت اجرای ۱۳ نمایش خیابانی و تعزیه خوانی از اول محرم را در دستور کار دارد.

حسنی روایت عشق، نسخه علی اکبر و مولای عشق را از جمله عناوین نمایش ها دانست و خاطرنشان کرد: نمایش روایت عشق هفتم محرم در مزار شهدا، ظهر تاسوعا در پیاده راه فرهنگی، عصر تاسوعا در ساغریسازان و ظهر و عصر عاشورا در پیاده راه فرهنگی اجرا می شود.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه نمایش نسخه علی اکبر ظهر تاسوعا در پیاده راه فرهنگی و عصر تاسوعا و عصر عاشورا در خیابان ساغریسازان اجرا خواهد شد، گفت: همچنین نمایش مولای عشق ظهر تاسوعا و ظهر عاشورا در میدان صیقلان، عصر تاسوعا و عصر عاشورا در خیابان علم الهدی و شب شام غریبان در حاجی آباد اجرا می شود.