اجرای زنده برنامه موج جوونی رادیو جوان در شهر رشت

حرف تازه: عصر دیروز برنامه موج جوونی رادیو جوان اجرا شد. عصر دیروز برنامه موج جوونی رادیو جوان با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دست اندرکاران برنامه موج جوونی رادیو جوان باحضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای […]

حرف تازه: عصر دیروز برنامه موج جوونی رادیو جوان اجرا شد.

عصر دیروز برنامه موج جوونی رادیو جوان با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و دست اندرکاران برنامه موج جوونی رادیو جوان باحضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت، امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه ، بودجه و حقوقی شورای اسلامی،  فاطمه قدیمی مدیرارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سایر مدیران شهری و استانی در حضور پر شور شهروندان و گردشگران در پیاده راه فرهنگی شهر رشت اجرا شد.

دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در این برنامه زنده ضمن تشکر از  همکاری و همراهی اعضای شورای شهر و شهروندان با مدیریت شهری به اهمیت بالای این گونه همکاری ها اشاره نمود و افزود: شهر رشت با ادامه بازآفرینی شهری بافت تاریخی رشت و تکمیل پیاده راه سازی از مسیر گذری مسافران و گردشگران به ایستگاه گردشگری تبدیل خواهد شد.

شهردار رشت با بیان اینکه  پروژه بازآفرینی را با نگاه گردشگری و اقتصاد مبتنی بر آن ادامه می‌دهیم افزود : توسعه فضای شهری در حوزه کالبدی و امور نرم افزاری تنها باهمراهی و مشارکت مردم. بازاریان و اعضای شورای شهر و همکاران مجموعه مدیریت شهری رخ خواهد داد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه پیاده راه فرهنگی رشت طولانی ترین مسیر پیاده راهی در کره خاکی است تصریح کرد: این پیاده راه با مشارکت شهروندان ظرف مدت ۴ سال تکمیل خواهد شد.

شهردار رشت برگزاری جشنواره جوکول را نتیجه نگاه گردشگری و فعال کردن اقتصاد مبتنی بر کشاورزی برشمرد و گفت:  با برپایی اینگونه جشنواره ها به اشاعه فرهنگ برون گرای گیلانی مبتنی بر کشاورزی و اقتصاد گردشگری درون زای کشاورزی با تکیه بر توان روستاییان به ویژه بانوان روستایی و فعالین زمینه تولید محصولات اولیه کشاورزی هستند به نقطه اقتصادی مطلوب و برداشت های فرهنگی با رجوع گردشگران خواهیم پرداخت.

دکتر ثابت قدم با اشاره به اینکه شهر رشت پیر ترین شهر کشور است گفت: مجموعه مدیریت شهری بااستفاده از  توان نخبگان در زمینه های مختلف در توسعه و بازآفرینی شهر گام برمی دارد.

فاطمه قدیمی حرفه با اشاره به پیشینه برگزاری جشنواره جوکول اظهار داشت: مدت چهار سال است که جشنواره جوکول با تلاش هنرمندان و شهروندان به صورت سنتی برگزار می شود اما امسال برای اولین بار با همکاری شهرداری در راستای برند سازی رشت به‌عنوان «شهر جشنواره‌ها» برگزار می‌شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از برگزاری ۴۰ جشنواره در فصول مختلف سال خبر داد و گفت:  شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو به ثبت رسیده است و این مهم با پتانسیل های استان گیلان محقق شده است.

وی در ادامه رشت را شهر جشنواره ها، فرهنگ شهر و شهر اولین ها خواند و اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ها اینست تاعلاوه بر ایجاد علاقه همگانی به شهر رشت هرزمان که گردشگر به مرکز استان سفر می کند شاهد برگزاری یک جشنواره در این شهر باشد .

فاطمه قدیمی با اشاره به شعار جشنواره (می رشت ، امی رشت و شیمی رشت) و تاکید بر اینکه شهر رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو به ثبت رسیده است افزود: قصد داریم با برگزاری جشنواره های مرتبط در ایام مختلف سال در شهر رشت، ضمن حضور گردشگر در شهر و کمک به برند سازی شهری با ایجاد انگیزه در فعالین محلی ، اعتماد سازی را به بهترین نحو ایجاد کنیم.

سید امیر حسین علوی نیز در این برنامه با اشاره به ثبت شهر رشت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو ابراز امیدواری کرد تا در آینده جشنوارهایی با محوریت خوراک شناسی در رشت برگزار شود.

وی برگزاری چنین جشنواره هایی را در راستای معرفی داشته‌های فرهنگی استان و معرفی رشت به‌عنوان «شهر جشنواره‌ها»عنوان کرد و افزود: برگزاری این برنامه ها در رشت به بهترین شکل در حال رقم خوردن است.

 در این برنامه رادیویی که به‌طور زنده اجرا شد، ضمن اهدای تقدیرنامه به دو نفر از ورزشکاران پارالمپیکی دررشته والیبال نشسته از تعدادی از هنرمندان پیشکسوت استان در زمینه های مختلف هنری تقدیر شد برنامه‌های متنوعی ازجمله موسیقی زنده، برگزاری مسابقات بین شهروندان و درنهایت قرعه‌کشی و اهدای جوایز انجام شد.

برای مشاهده عکس ها در ابعاد بزرگتر به روی عکس کلیک نمائید: