مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت:

اجاره دادن نرده های مجموعه عضدی برای نصب بنر غیرقانونی است

حرف تازه : کمتر از دوماه قبل بود که سقوط مرگبار یک بیلبورد تبلیغاتی در مجموعه ورزشی تختی لاهیجان فاجعه ای تلخ را به بار آورد، حادثه ای تلخ که هنوز هم مقصر آن مشخص نشده است.(اینجا را بخوانید ) پس از این حادثه ی مرگبار اما انگار عبرت آموزی مناسبی در رشت اتفاق نیفتاده و […]

حرف تازه : کمتر از دوماه قبل بود که سقوط مرگبار یک بیلبورد تبلیغاتی در مجموعه ورزشی تختی لاهیجان فاجعه ای تلخ را به بار آورد، حادثه ای تلخ که هنوز هم مقصر آن مشخص نشده است.(اینجا را بخوانید )

پس از این حادثه ی مرگبار اما انگار عبرت آموزی مناسبی در رشت اتفاق نیفتاده و هر روز می توان حجم عظیمی از بیلبوردهای تبلیغاتی عظیم الجسه را در سطح شهر رشت مشاهده کرد، در کنار این بیلبوردهای خطرآفرین می توان بنرهایی را نیز در سطح شهر مشاهده کرد که به صورت داربستی و در فضاهای خصوصی یا در دیواره های بیرونی ادارات و سازمان ها نصب شده اند، بنرها و استندهایی که به نازیبایی شهر کمک شایان توجهی می کنند!

در همین راستا محمدباقر بشردانش، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با بیان اینکه تمامی بنرهایی که در حریم شخصی و یا در دیواره های مجاور به شارع عمومی و در ابعاد غیرمتعارف نصب شده اند غیرقانونی هستند گفت: ماه گذشته آیینامه ای در شورای شهر رشت به تصویب رسید که به موجب آن هر نوع تبلیغات در اماکن خصوصی که شامل بحث اطلاع رسانی توسط ادارات نیز می شود، نیازمند اخذ مجوز از شهرداری است.

وی اظهار داشت: در بحث اطلاع رسانی، برای مثال اداره برق می خواهد پیام هایی در خصوص ایمنی را به منعکس کند در این مورد با مراجعه به شهرداری باید اخذ مجوز شود، برای اینکار ناظر شهرداری باید از محل نصب بنر نیز بازدید نماید و در صورت تایید مکان نصب مجوزی در راستای اطلاع رسانی صادر خواهد شد.

بشردانش اذعان کرد: برای مثال در مخابرات برای تبلیغات خود از نصب بیلبوردها در فضای خصوصی مجاور با شارع عام استفاده میکنند، در متن آیینامه آمده است که هرگونه تبلیغات شهری که جنبه ی تعرفه برندینگ ها را در سطح شهر رشت داشته باشد ممنوع است. زیرا تبلیغات شهری با مزایده هایی که به صورت قانونی واگذار شده و هرگونه تبلیغات غیر باعث ضربه زدن به پیمانکاران می شود، ما در حال حاضر با مخابرات مکاتباتی صورت داده ایم تا موارد مغایر قانون را جمع آوری کنند. ضمنا در صورت عمل نکردن به قانون بر اساس آیینامه چهار برابر ارزش منطقه ای مصوب شورا برای افراد جریمه در ملک لحاظ می شود و پرونده  ی ملکی آنان در منطقه قفل خواهد شد و هر زمان که قصد ساخت و ساز داشته باشند ابدا باید این جریمه را پرداخت نمایند و بر اساس قانون هرگونه تبلیغات در زمین های خصوصی ممنوع اعلام شده است.
 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری رشت با اشاره به نصب بیلبوردهای متعدد در پمپ بنزین ها و گاها در اندازه های نامتعارف اضافه کرد: هفته گذشته برای پمپ بنزین ها اخطار صادر شده است که تابلوهای آنان در سایز ۳در۵ و حداکثر تا ۶ تابلو در داخل پمپ بنزین می تواند باشد. پس از دریافت این اخطار پمپ بنزین ها مکلف به جمع آوری این بنزها و بیلبوردها هستند.

وی در پاسخ به این موضوع که گفته می شود نرده های اطراف مجموعه ورزشی عضدی به صورت حق الاجاره در اختیار هیات های ورزشی قرار می گیرد گفت: این کار غیرقانونی، غیر قانونی و غیر قانونی است! این یک تخلف محض بوده و گزارش هایی که به ما رسیده است این موضوع را بیان میکند که این بنرها برای اطلاع رسانی مسابقات هیات های ورزشی است، در صورتی که مشاهده شود این درواقع تبلیغات برندینگ بوده است با آن برخورد خواهد شد.

بشردانش ادامه داد: ما به هیچ عنوان ایمنی و زیباسازی این بنرها و سازه ها را تایید نمیکنیم، سازمان زیباسازی در سال جاری اقدام به تعویض ۵۰ استند سازمان زیباسازی کرده ایم و در کنار آن یک تصویر زیبا از استان گیلان را در متن آن قرار داده ایم تا اگر زمانی این استندها خالی بودند تصویری زیبا در نمای شهری وجود داشته باشد. اما این موضوع در این دست بنرها مورد توجه قرار نگرفته و با ظاهری نازیبا در جاهایی که مورد تایید نیست، نصب شده اند. 

منبع : خزرآنلاین