سخنگوی دولت در جلسه شورای اداری گیلان:

آینده رودخانه های رشت برای من هم مهم است/ تا صدای سوت قطار به گوش مردم نرسد هزینه های زیرساختی دولت را باور نمی کنند

حرف تازه – محمد باقر نوبخت در جلسه شورای اداری گیلان از جذب ۹۷ درصدی اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور خبر داد. سخنگوی دولت تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های زیربنایی مشکل دار گیلان را ره آورد دولت یازدهم برای گیلان خواند و گفت: این رقم در سفر رئیس جمهور به گیلان […]

حرف تازه – محمد باقر نوبخت در جلسه شورای اداری گیلان از جذب ۹۷ درصدی اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور خبر داد.

سخنگوی دولت تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه های زیربنایی مشکل دار گیلان را ره آورد دولت یازدهم برای گیلان خواند و گفت: این رقم در سفر رئیس جمهور به گیلان برای پروژه های زیربنایی مشکل دار اختصاص یافت. 

نوبخت تصریح کرد: این رقم را می توان به پروژه های متعدد اختصاص داد اما دولت ترجیح داد چند پروژه مهم اجرا شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: تا زمانیکه صدای سوت قطار به گوش نرسد مردم باور نمی کنند دولت برای پروژه های زیرساختی گیلان هزینه کرده است. 

نوبخت از امتداد خط آهن تا رامسر و آستارا خبر داد و گفت: تونلی ۳ کیلومتری از کوه های البرز عبور خواهد کرد و در چند ماه آینده صدای سوت قطار را می شنویم.

سخنگوی دولت در خصوص وضعیت رودخانه های رشت نیز ابراز نگرانی کرد و گفت : آینده دو رود خانه رشت برای من هم مهم است. 

وی با اشاره به طرح مطالعاتی این دو رودخانه تصریح کرد: یک سال و نیم قبل طرح مطالعاتی دو رود آغاز شد و ۵۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که خوشبختانه ۱۵ میلیارد تومان آن جذب شد.

محمدباقر توبخت ورود زباله های سراوان و همچنین فاضلاب به این دو رود را از مشکلات عمده آن برشمرد و بر تکمیل سیستم فاضلاب شهر و فاضلاب های مسمومی بیمارستان ها تاکید کرد.

سخنگوی دولت از تقسیم ۱۵ میلیارد تومان بین آب منطقه ای، آب و فاضلاب، محیط زیست و شهرداری خبر داد.

وی همچنین بر مردمی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و از در نظر گرفتن برنامه هایی برای مدیران امر خبر داد.

شایان ذکر است جلسه شورای اداری استان گیلان در حاشیه سفر دو روزه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به گیلان، برگزار شد. 

افتتاح چهار طرح در منطقه آزاد انزلی، بازدید از راه آهن قزوین رشت، افتتاح یک واحد صنعتی بسته بندی مواد غذایی در صومعه سرا و برگزاری جلسه شورای اداری استان گیلان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این سفر دوروزه بود.