آیا پیشگر رئیس شورای شهر رشت می شود!؟

حرف تازه : روز گذشته و در روز انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت شاهد یک اتفاق جالب بودیم و آن کاندیداتوری عجیب و غریب فرانک پیشگر بود. انتقاد شدید فرانک پیشگر از دکتر ثابت قدم در روزهای اول و تبدیل شدن وی به حامی سرسخت ثابت قدم در ماه های گذشته نشان داد که […]

حرف تازه : روز گذشته و در روز انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر رشت شاهد یک اتفاق جالب بودیم و آن کاندیداتوری عجیب و غریب فرانک پیشگر بود.

انتقاد شدید فرانک پیشگر از دکتر ثابت قدم در روزهای اول و تبدیل شدن وی به حامی سرسخت ثابت قدم در ماه های گذشته نشان داد که این عضو شورا بسته به زمان و امکانات از فرصت های ایجاد شده به نحو مطلوبی بهره می برد و روز گذشته هم با استفاده از فرصت ایجاد شده و درماندگی اقلیت شورا خود را بعنوان کاندیدای ریاست معرفی کرد.

روسای سابق شورای شهر رشت جمشیدی، صابر و نیز محمد علی رفیعی در سه سال گذشته موفقیتی در مدیریت مناسب شورای چهارم نداشتند و قطعا مدیر سال چهارم این شورا باید دارای شرایط ویژه ای باشد، فردی که بتواند هر دوطیف را با یکدیگر هماهنگ کند و از پتانسیلهای همه اعضا برای پیشرفت شهر بهره ببرد.

و اما فرانک پیشگر…

پیشگر در سالهای گذشته همواره در مرکز کشمکش های شورای شهر بود چه در زمان انتخاب دکتر ثابت قدم و چه در روز گذشته که باعث دلخوری هم طیفی هایش در یکسال گذشته شد که ترک جلسه انها را به همراه داشت.

قطعا رئیس آتی شورای شهر رشت باید دارای تجربه کافی مدیریت باشد و از سوی دیگر بتواند اعتماد دو طیف را جلب نماید و حداقل در سال های گذشته عملکرد مناسبی از خود به جای گذاشته باشد.

با بررسی یارگیری های اخیر در شورای چهارم شهر رشت پر واضح است که تنها دلیل انتخاب فرانک پیشگر بعنوان کاندیدای ریاست از سوی اقلیت دیروز و البته اکثریت امروز نه دارا بودن شرایط مذکور بلکه جلوگیری از انزوای این طیف بوده است چون پیشگر از لحاظ عملکردی و هم از نظر تجربه و تعامل از شرایط به مراتب پایینتری نسبت به کارگرنیا، کاظمی، صابر، رفیعی نوده و … برخوردار است و از سوی دیگر رونمایی از این عضو شورا در روز گذشته آنهم در حالیکه این عضو در هفته های گذشته در جناح مخالف قرار داشت نشان دهنده یک بازیست که بازنده ان تنها مردم هستند.

بهرحال امروز انتخابات چهارمین سال هیات رئیسه برگزار می شود که امیدواریم این انتخابات بر اساس شایسته سالاری، صلاح و منافع عمومی قرار گیرد نه بر اساس ترس از باخت و هر چیز دیگری که منافع شهر و شهروندان را با خطر مواجه نماید.

شعاع مشرق