منظور همان 86 درصدی است که 12 میلیون تومان هم نبود؟

آیا “وصول۸۶ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه شهرداری منطقه ۵ رشت” صحت دارد؟

حرف تازه : روز گذشته بخش اول گزارش شفاف عملکرد ۸ ماهه شهرداری رشت  منتشر شد. بر اساس این گزارش (از پورتال شهرداری رشت مطالعه کنید ) در منطقه پنج نیز شهرداری تراز منفی مالی دارد، البته این تراز مالی منفی دلایل خاص خودش را دارد. درآمد این منطقه در هشت ماهه اول سال جاری در بخش نقدی […]

حرف تازه : روز گذشته بخش اول گزارش شفاف عملکرد ۸ ماهه شهرداری رشت  منتشر شد.

بر اساس این گزارش (از پورتال شهرداری رشت مطالعه کنید ) در منطقه پنج نیز شهرداری تراز منفی مالی دارد، البته این تراز مالی منفی دلایل خاص خودش را دارد. درآمد این منطقه در هشت ماهه اول سال جاری در بخش نقدی با کاهش ۴۵ درصدی نسبت به بودجه مصوب مواجه شده و ۶ میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان بوده است.

همچنین در بخش غیر نقدی نیز درآمد این منطقه کاهشی ۹۱ درصدی نسبت به بودجه مصوب داشته و ۹۸۶ میلیون تومان وصولی داشته است.در مقابل هزینه جاری منطقه ۵ با نسبت به بودجه مصوب داشته و ۹۸۶ میلیون تومان وصولی داشته است. در مقابل هزینه های جاری منطقه ۵ با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به بودجه مصوب ، ۳ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان بوده است .

در بخش عمرانی نیز در این منطقه ،۳ درصد بودجه مصوب یعنی ۱۳ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان هزینه شده است.

منطقه ۵ شهرداری توانست ۸۶ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه را در زمینه ی عوارض سطح شهر وصول کند. درآمد منطقه پنج برابر ۱۱میلیون و ۴۹۶ هزار تومان بود.

نکته دیگر اینکه درآمد حاصل از عوارض بر پروانه های ساختمان در منطقه پنج، ۲۸۳ میلیون و ۹۵۷ هزار تومان بوده ، در حالی که در آمد منظور شده در بودجه ۳ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان بود. به این ترتیب منطقه ۵ تنها ۷درصد از بودجه مصوب را توانست محقق کند.

در منطقه ۵ درامد حاصل ازعوارض مازاد بر تراکم و پایه اعیانات ؛ یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون تومان بوده که تنها ۹۸ میلیون آن از طریق تهاتر بوده است و این مقدار ۲۸ درصد از درآمد ۵میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومانی پیش بینی شده در بودجه مصوب بود.

اما نکته جالب آنکه تیتر “وصول۸۶ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه شهرداری منطقه ۵” که در روز گذشته در برخی سایت ها به چشم می خورد برای لحظاتی ما را نسبت به وصول ۸۶ درصدی از درآمد پیش بینی شده در بودجه شهرداری منطقه ۵ رشت خوشحال کرد و به همین دلیل بار دیگر به مطالعه گزارش مربوطه که در پورتال شهرداری رشت وجود داشت پرداختیم اما در هیچ کجای این گزارش اثری از وصول ۸۶ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه شهرداری منطقه ۵ رشت وجود نداشت و شبیه ترین جمله به آن این بود: منطقه ۵ شهرداری توانست ۸۶ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه را در زمینه ی عوارض سطح شهر وصول کند. درآمد منطقه پنج برابر ۱۱میلیون و ۴۹۶ هزار تومان بود. آیا منظور از ۸۶ درصد همان وصول تنها ۱۱میلیون و ۴۹۶ هزار تومان در زمینه ی عوارض سطح شهر توسط شهرداری منطقه پنج رشت بود ؟؟؟

حرف تازه این حق را برای مدیر شهرداری منطقه پنج قائل است تا توضیحات تکمیلی در این خصوص را در اختیار پایگاه خبری حرف تازه قرار دهد و از طریق همین رسانه نسبت به انتشار آن اقدام نماید.