هیئت رئیسه مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت؟

آیا مجمع نمایندگان گیلان در انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه به سخنان امام جمعه این شهر وقعی می نهد؟

انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه وارد مراحل پیچیده ای شده است. باید دید آیا مجمع نمایندگان گیلان در انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه به سخنان امام جمعه این شهر وقعی می نهد؟

اختصاصی حرف تازه – انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه وارد مراحل پیچیده ای شده است. باید دید آیا مجمع نمایندگان گیلان در انتخاب نماینده معین به سخنان امام جمعه این شهر وقعی می نهد؟

انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه و کیاشهر به دلیل درگذشت محمدعلی رمضانی دستک نماینده منتخب این شهر صورت می گیرد که تا زمان انتخاب نماینده جدید در انتخابات میان دوره ای، یکی دیگر از نمایندگان گیلان نمایندگی مردم این شهر را نیز بر عهده بگیرد.
در همین راستا مجمع نمایندگان گیلان، رسول فرخی نماینده لاهیجان را به عنوان نماینده معین آستانه اشرفیه به رئیس مجلس معرفی کرد که شاید یکی از دلایل این انتخاب، فاصله کم لاهیجان و آستانه اشرفیه بود.
هرچند فاصله زمانی یکی از موارد مهم به شمار می رود اما موارد دیگری از جمله فراهم بودن بستر فعالیت آن نماینده با همراهی کامل تمامی مسئولین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا یک نماینده معین بتواند خدمات شایسته تری به مردم آن شهر ارائه دهد.
پس از آن که احمد دنیامالی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان گیلان، رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل را به عنوان نماینده آستانه اشرفیه معرفی کرد امام جمعه این شهر در سخنانی اظهار داشت: «از مجمع نمایندگان انتظار داشتیم در انتخاب نماینده معین با مسئولان شهرستانی و خانواده نماینده فقید درباره انتخاب نماینده فقید مشورت کند لذا امیدوارم مجمع نمایندگان در خصوص انتخاب نماینده لاهیجان به‌عنوان نماینده معین آستانه تجدیدنظر کرده و با بزرگان شهرستان مشورت کند». هرچند در سمت مقابل محمدحسین قربانی نماینده سابق آستانه اشرفیه از این انتخاب استقبال کرد.
این اظهارات بی تردید نشانه هایی از عدم همدلی و همراهی برخی مسئولین این شهر با فرخی را نشان می دهد. اما یکی دیگر از آسیبهای چنین انتخابی مظلومیت بیش از پیش سیاهکل است. سیاهکل در طول سالیان گذشته همواره در سایه لاهیجان قرار داشته است و نتوانسته آنطور که شایسته مردمان این دیار است رشد و توسعه را تجربه کند. حال انتخاب فرخی می تواند بخشی از تمرکز نماینده جدید را نیز معطوف به آستانه اشرفیه و کیاشهر نماید که احتمالا حاصل نمایندگی همزمان نمی تواند چندان برای مردم سیاهکل دلچسب باشد.
به هر حال باید منتظر باشیم و ببینیم آیا مجمع نمایندگان گیلان در انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه به سخنان امام جمعه این شهر وقعی می نهد؟ و آیا تجدید نظری در این زمینه صورت خواهد گرفت یا خیر؟ از سوی دیگر باید منتظر تصمیم هیئت رئیسه مجلس در این زمینه باشیم.
آیا مجمع نمایندگان گیلان در انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه به سخنان امام جمعه این شهر وقعی می نهد؟

آیا مجمع نمایندگان گیلان در انتخاب نماینده معین آستانه اشرفیه به سخنان امام جمعه این شهر وقعی می نهد؟