باز هم انتخابی نه چندان مطمئن برای شهرداری رشت؛

آیا سوابق علیقلی زاده معادل ۹ سال مدیریت میانی است؟

آیا حسین علیقلی زاده سوابق کافی معادل 9 سال مدیریت میانی را دارد تا بتواند مطابق آیین نامه جدید مسئولیت شهرداری رشت را بپذیرد و صلاحیتش تایید شود؟

حرف تازه – تا دقایقی دیگر جلسه شورای اسلامی شهر رشت برگزار می شود تا تکلیف سومین انتخاب شورانشینان برای شهرداری رشت مشخص شود.

رقابت بین ساغری و علیقلی زاده خواهد و آنطور که از شنیده می شود علیقلی زاده تا این لحظه اکثریت آرا را در اختیار دارد. 

اما آیا او سوابق کافی معادل ۹ سال مدیریت میانی را دارد تا بتواند مطابق آیین نامه جدید مسئولیت شهرداری رشت را بپذیرد و صلاحیتش تایید شود؟

پیگیری های اولیه در این خصوص نشان می دهد وی به عنوان شهردار ۱ سال و ۳ ماه خرم آباد، ۱ سال و ۲۱ روز همدان، ۱سال ۶ ماه منطقه ۱۹ تهران بوده است و ۹ ماه مدیریت در وزارت کشور و همچنین معاونت امور مناطق شهرداری تهران نیز از دیگر سوابق او به شمار می رود. اما شهرداری شهرهای گلستان، نور، کلاله و جویبار به نظر نمی رسد مدیریت میانی به شمار رود و معادل مدیریت پایه خواهد بود و در این صورت هر سه سال معادل یک سال محسوب می شود. با توجه به مدرک کارشناسی ارشد علی قلی زاده در صورتی که این محاسبه درست باشد وی ۹ سال مدیریت میانی را در کارنامه خود ندارد و شاید نتواند از مرحله تایید صلاحیت به سلامت عبور کند. مگر آن که سوابق موثر دیگری نیز داشته باشد.

باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا باز هم شورانشینان به گزینه ای که سوابق او با آیین نامه جدید تطبیق ندارد رای خواهند داد یا تصمیم دیگری خواهند گرفت؟