همزمان با تقدیر از فاطمه رفیعی در شورای رشت مطرح شد؛

آیا رشت پایتخت زنان مسلمان می شود؟

حرف تازه – همزمان با هفته خانواده، فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان میهمان شورای اسلامی شهر رشت بود. وی با ابراز خرسندی از ایجاد فضای تعامل در شورای اسلامی شهر رشت ، گفت: همه تلاش خواهیم کرد با کمک یکدیگر جامعه را به توسعه پایدار نزدیک تر کنیم. فاطمه رفیعی با […]

حرف تازه – همزمان با هفته خانواده، فاطمه رفیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان میهمان شورای اسلامی شهر رشت بود.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد فضای تعامل در شورای اسلامی شهر رشت ، گفت: همه تلاش خواهیم کرد با کمک یکدیگر جامعه را به توسعه پایدار نزدیک تر کنیم.

فاطمه رفیعی با بیان اینکه هرجا تعامل و هم افزایی وجود داشته است موفقیت هایی حاصل شده است افزود: با انسجام و تعامل دستگاه ها به اهداف خود نزدیکتر می شوند و این دعوت می تواند حرکتی زیبا در راستای افزایش تعامل با شوراها باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه وظایف این اداره تنها محدود به بانوان نیست و اخیرا قضیه کودکان کار نیز به این مجموعه محول شده است تصریح کرد:  چه در سطح شهری و چه در سطح روستایی نیاز به ارائه برنامه هایی اجرایی داریم.

وی با اشاره به مصوبات ده گانه وزیر کشور اظهارداشت: تشکیل اتاق فکر، بحث حاشیه نشینی، بهداشت و سلامت، شادابی و نشاط، زیباسازی شهری و مسائلی از این دست از مطالبات به حق همه مردم است و در کودکان و بانوان تفاوت ندارد.

رفیعی با اعلام اینکه ایجاد بازارچه بانوان از جمله مصوبات دهگانه است تصریح کرد: ضرورت ایجاد یک بازاچه در مرکز استان و یک بازارچه در یکی دیگر از شهرستان ها احساس می شد. بانوان تولیدات را داشته و دارند و به فضایی امن نیاز است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان جای بازار صنایع دستی رشت به صورت یک راسته را خالی دانست و گفت: امیدوارم این زیرساخت ها ایجاد شود.

وی سرای محلات را فرصتی مناسب برای ایجاد یک پایگاه در راستی واسپاری امور به مردم دانست.

رفیعی با تاکید بر راه اندازی سامانکده ای در خور شان رشت اظهار داشت:اگر بانویی نیاز به پناهگاه داسته باشد باید بتوانیم از او حمایت کنیم تا تعیین تکلیف شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همچنین بر ضرورت تقویت فضای سبز و ایجاد سایه در پیاده راه تاکید کرد و گفت: جای خالی طبیعت احساس می شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون فرهنگسرای بانوان نداشته ایم ابراز امیدواری کرد تا حداقل شبه فرهنگسراهایی راه اندازی شود تا 

رفیعی حقوق شهروندی را در تحقق اهداف اعتقادات و باورها توصیف کرد و افزود:محیط زیست و پسماند خانوارهای زیادی را درگیر مسائل خود کرده است و نباید در حد شعار باقی بمانیم.

وی مشکلات کودکان کار را نیازمند اقدامات فرهنگی دانست و گفت: با حرکت سلبی به نتیجه نخواهیم رسید.

فاطمه رفیعی از قول مساعد رئیس سازمان برنامه بودجه خبرداد و گفت: باید قدم های اول را برداریم تا این کمک ها صورت بگیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در پاسخ به سوالی از سوی حجت جذب در خصوص تبدیل رشت به پایتخت زنان مسلمان دنیا و میزبانی رشت از دبیرخانهاولین نمایشگاه بین المللی زنان گفت: طرح از یک تشکل مردمی بوده است و باید یک نهاد ملی هم در خواست کند. ما به این اتفاق خوش بین هستیم و پیگیر موضوع خواهیم بود. در کنگره ۸ هزار شهید هم تجربیات خوبی داشتیم.

وی افزود: چنین اقدامی با حضور ۸۵کشور مسلمان می تواند تبلیغ خوبی برای ایران و گیلان باشد.

رفیعی اظهار داشت: اگر این دغدغه ها را برطرف کنیم کار ماندگاری خواهد بود.

در پایان از زحمات فاطمه رفیعی تقدیر به عمل آمد.