آیا در جلسه امروز شورای شهر رشت آبستراکسیون اتفاق افتاد؟!

در شرایطی که امروز قرار بود جلسه شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با محوریت بررسی هرچه سریع‌تر روند انتخاب مجدد شهردار رشت برگزار شود به علت حضور دو تن از اعضای شورا در پایتخت و بیماری یک عضو شورا و مشکل شخصی عضو دیگر به حدنصاب نرسید.

حرف تازه – در شرایطی که امروز قرار بود جلسه شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با محوریت بررسی هرچه سریع‌تر روند انتخاب مجدد شهردار برگزار شود به علت حضور دو تن از اعضای شورا در پایتخت و بیماری یک عضو شورا و مشکل شخصی عضو دیگر به حدنصاب نرسید.

در این میان و در جلسه غیررسمی صحن شورا فاطمه شیرزاد به‌عنوان سخنگوی شورا در اظهارنظری عجیب مدعی شد که این جلسه با آبستراکسیون همراه بوده است! این ادعای عجیب شیرزاد شاید گامی در راه به‌تساوی کشیدن چند آبستراکسیونی بود که طیف اقلیت شورا پیش‌ازاین صورت داده بود. اما آنچه مسلم است این جلسه آبستراکسیون نبوده و معنای آبستراکسیون در لغت و عمل چیز دیگری است!

در لغت آبستراکسیون که کلمه‌ای فرانسوی است به معنی نصاب‌شکنی و در عمل به آن معناست که عده‌ای از نمایندگان مجلس (هر نوع پارلمان از کشوری تا محلی) عمداً هنگام رأی‌گیری، به‌قصد از اکثریت انداختن جلسه و برای جلوگیری از تصویب یک طرح یا لایحه صحن جلسه را ترک نمایند.

حال می‌بایست از مشاورین حقوقی مجموعه شورا تقاضا داشت که یک نسخه از قانون شوراها و تمثیل‌های آن را در اختیار برخی از اعضای قرار دهند تا این‌گونه نسبت به اتفاقات شورا آن‌هم در شرایط خاص و ویژه امروز موضع‌گیری‌های عجیب نداشته باشند و افکار عمومی بابت چنین اظهاراتی مشوش نگردد.