شوق به خدمت در دو شهر و دو مسئولیت؛ از نادر حسینی در رشت و شفت تا ایمان سهیلی در خمام و رشت

آیا ایمان سهیلی از شورای شهر خمام سلب عضویت می شود؟ / ثبت نام در انتخابات و عضویت در شورای خمام همزمان با ریاست اداره میراث فرهنگی رشت بوده است؟

در پی انتشار مطالبی در خصوص دو مسئولیت همزمان نادر حسینی در شورای شهر رشت و سرپرستی کمیته امداد شفت، یکی از شهروندان پیامی در خصوص ایمان سهیلی عضو شورای شهر خمام و مسئولیت ریاست او در اداره میراث فرهنگی رشت همزمان با برگزاری انتخابات برای تحریریه حرف تازه ارسال کرد. آیا ایمان سهیلی از شورای شهر خمام سلب عضویت می شود؟

حرف تازه – در پی انتشار مطالبی در خصوص دو مسئولیت همزمان نادر حسینی در شورای شهر رشت و سرپرستی کمیته امداد شفت، یکی از شهروندان پیامی در خصوص ایمان سهیلی عضو شورای شهر خمام و مسئولیت ریاست او در اداره میراث فرهنگی رشت همزمان با برگزاری انتخابات برای تحریریه حرف تازه ارسال کرد. آیا ایمان سهیلی از شورای شهر خمام سلب عضویت می شود؟

متن پیام دریافتی بدین شرح است:

با استناد به ردیف۲ ذیل ماده ۳۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، استانداران و معاونین و مشاورین آنان، فرمانداران و… سازمانها وشرکتهای دولتی و نهادها و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده مینمایند و سایر رؤسا، مدیران وسرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب از عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محرومند، مگر آنکه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

با عنایت به موارد فوق به نظر می رسد که در این مورد بسیاری از این موارد نادیده گرفته شده که به تفصیل به آنها میپردازیم.

۱٫ اولین روز ثبت نام انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تاریخ ۲۰/۱۲/۹۹ بوده که تمامی کاندیداهایی که همزمان دارای پستهای دولتی که در ماده ۳۲ ردیف اول و دوم همین قانون نام آنها با الزام ذکر شده است می بایست قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا میدادند.

۲٫ در همین راستا، آقای ایمان سهیلی دافچاهی داوطلب محترم ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خمام همزمان عهده دار پست ریاست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رشت بوده و تا چندین‌ ماه پس از انتخابات نیز همزمان با عضویت در شورای اسلامی شهر خمام در همان پست مشغول به خدمت بوده اند و اسناد حضور ایشان در جلسات شورای اداری شهرستان خمام و هفته دفاع مقدس و بسیاری از بازدیدها و افتتاح پروژه ها نیز موجود می باشد‌ و معرفی نماینده دیگر برای شهرستان خمام محمل و مجوز قانونی ندارد و این کار خلاف قانون است و با توجه به اینکه فلسفه استعفای مدیران عدم استفاده از موقعیت شغلی برای انتخابات است در تعارض آشکار بوده است.

۳٫ حال سئوال اینجاست، چگونه میشود که فردی با تصدی پست ریاست یکی از مهمترین سازمانهای دولتی در مرکز استان، توان مدیریت و نظارت همزمان در شورای اسلامی که ذاتی ترین وظیفه آن است را داشته باشد که این امر با نص صریح قوانین انتخاب شوراهای کشور و شهرداران مصوب ۱۳۷۵ و الحاقات بعدی آن سال ۱۳۹۷ در تعارص محض می باشد.

۴٫ بر اساس قانون فرد مورد نظر به لحاظ قانون نه تنها نمیتواند همزمان عضو شورای اسلامی شهر خمام و رییس اداره میراث شهرستان رشت باشد بلکه می بایست توسط دستگاههای ذیربط از شورای اسلامی شهر خمام به دلیل نقض صریح قانون سلب عضویت شود.

مع الوصف به نظر می رسد بر اساس بند دوم ماده ۳۲ قانون مذکور نامبرده اجازه ثبت نام در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خمام را نداشته است و عضویت ایشان در آن شورا مغایر قانون و در تعارض با آن‌می باشد که ضرورت ورود دستگاههای متولی این امر را می طلبد.

 

تحریریه حرف تازه آمادگی انتشار هرگونه پاسخ احتمالی از سوی ایمان سهیلی و یا مجموعه شورای شهر خمام را دارد.

آیا ایمان سهیلی از شورای شهر خمام سلب عضویت می شود؟ / ثبت نام در انتخابات و عضویت در شورای خمام منتخب شورای خمام همزمان با ریاست اداره میراث فرهنگی رشت بوده است؟

آیا ایمان سهیلی از شورای شهر خمام سلب عضویت می شود؟ / ثبت نام در انتخابات و عضویت در شورای خمام همزمان با ریاست اداره میراث فرهنگی رشت بوده است؟