آن موقع دوربین ها کجا بودند؟

تی تی خبر : متاسفانه زحمات هنرمندان شهر رشت برای اجرای کارناوال نادیده گرفته شد و لنزهای برخی از دوربین ها در زوایای مخرب برای تخریب هنرمندان این شهر چرخانده شد. محمد تجدد نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با شعاع مشرق با بیان اینکه در همه برنامه های روز رشت نقش […]

تی تی خبرمتاسفانه زحمات هنرمندان شهر رشت برای اجرای کارناوال نادیده گرفته شد و لنزهای برخی از دوربین ها در زوایای مخرب برای تخریب هنرمندان این شهر چرخانده شد.

محمد تجدد نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با شعاع مشرق با بیان اینکه در همه برنامه های روز رشت نقش داشته و دو برنامه مولای عشق و ضامن آهو را با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی به نمایش گذاشته است گفت: متاسفانه زحمات هنرمندان شهر رشت برای اجرای کارناوال نادیده گرفته شد و لنزهای برخی از دوربین ها در زوایای مخرب برای تخریب هنرمندان این شهر چرخانده شد.

این هنرمند گیلانی نمایش های اجرا شده را حاصل تلاش های انجمن نمایش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت دانست و هدف از اجرای نمایش های روز رشت را برای آشنایی مردم با تئاتر خیابانی عنوان نمود و افزود: ۴۷ نمایش اجرا شده از سوی هنرمندان و هنرجویان شهر رشت به نمایش در آمد و بالغ بر ۴۰۰ هنرمند با اجرای نمایش های فرهنگی، اجتماعی، آئینی سنتی در راستای حقوق شهروندی و فرهنگسازی تلاش نمودند.

وی با اشاره به تئاتر درمانی افزود: هنرمندان در سراسر دنیا دغدغه ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی را در قالب تئاتر و نمایش بیان می کنند و در رشت نیز در سال جاری زحمات زیادی برای فرهنگسازی در راستای حقوق شهروندی، تفکیک زباله و … کشیده شد.

تجدد با اشاره به مشکلات معیشیتی هنرمندان گفت: بهتر نیست برای نقض حضور هنرمندان در جامعه به رفع مشکلات آن ها بپردازیم و هنرمندان را باور کنیم؟

وی با انتقاد از افرادی که در فضاهای مجازی به فضاسازی از هنرمندان پرداختند گفت: برخی از افراد آئین دعای باران را به رقص و پایکوبی تشبیه کرده اند و انگشت تخریب را به سوی هنرمندانی گرفتند که آئین شکرانه نعمت را سال ها در شمال کشور حفظ کرده اند. اینگونه فضا سازی ها به ضرر شهر و شهروندان است و بهتر است این افراد پیشنهادات خود را در قالب انتقادات سازنده و در جهت حمایت از ارزش ها ارائه دهند.

تجدد در پایان افزود: هنرمندان به احترام میدان شهدای پل ذهاب به اجرای تعزیه پرداختند، بلندی های الله اکبر به شهدای جنگ تحمیلی تقدیم شد، نمایش میرزا کوچک خان در مرکز شهر اجرا شد اما هیچ یک از این نمایش ها دیده نشدند!

چرا نمایش های هنرمندان برای فرهنگسازی تفکی ک زباله دیده نشدند، چرا نمایش های ارزشی تاسوعا و عاشوراٰ نسخه نو و مولای عشق دیده نشدند؟

وقتی هنرمندان گرامیداشت ۱۴۷ شهید غواص را برگزار کردند دوربین ها کجا بودند؟

جایی که شهر رشت به مناسبت روز رشت به خودش افتخار می کرد هنرمندان با بضاعت خودشان و بدون دریافت یک ریال برای مردم شهر اجرا کردند که متاسفانه با چنین حواشی نا امید کننده ای مواجه شدند.

 photo_2016-01-07_13-55-44 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-55-39 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-55-33 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-55-18 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-55-09 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-56-01 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-55-56 (NXPowerLite)photo_2016-01-07_13-55-50 (NXPowerLite)