امام جمعه رشت:

آن‌هایی که خود برای مردم درد آفرینی کردند می‌نالند/ عدم نظارت مسئولین مردم را دچار مشکل کرده است

خطیب جمعه رشت با اشاره به سازمان‌دهی اپوزیسیون و تلاش برای مشروعیت این بخش در کشور، از عدم کنترل معاش مردم در کشور و تکرار صدای دشمن توسط برخی انتقاد کرد.

حرف تازه – آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه رشت با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه افزود: به حضرت بقیه‌الله اعظم ایام شهادت مادرشان را تسلیت عرض کرده و در عزای  بی‌بی دوعالم حضرت صدیقه طاهره (س) خواهیم نشست.

وی با اشاره به وصیت حضرت زهرا سلام‌الله علیها مبنی بر اینکه برخی‌ها بر جنازه او حاضر نشده و بر او نماز نخوانند افزود: بر اساس برخی روایات، خداوند  شیعیان خالص حضرت زهرا سلام‌الله علیها  را از آتش جهنم ایمن کرده است.

امام‌جمعه رشت با اشاره به میتینگ علیه ایران در لهستان افزود: لهستان امروز خانه‌ای برای میتینگ شده زیرا دشمنان  تلاش می‌کنند تا علیه جمهوری اسلامی ایران اقداماتی انجام دهند چراکه آمریکایی‌ها درصدد طرح‌ریزی، برنامه‌های پشت پرده برای ملت ایران است.

وی با اشاره به برنامه‌های پشت پرده آمریکا برای مردم ایران مبنی بر دامن زدن به اعتراضات داخلی در ایران از طریق نادان‌های فریفته غرب که در دل مردم ایران هیچ جایگاهی ندارند گفت:  آمریکایی‌ها می‌خواهند که رهبران میتینگهایشان به  کشور ما آمده شد کرده  تا اعتراضات را دامن بزنند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سازمان‌دهی اپوزیسیون و تلاش برای مشروعیت این بخش در کشور بیان کرد: تا دیروز مردم از مشکلات خود ناله می‌کردند و الآن آن‌هایی که خود برای مردم درد آفرینی کردند می‌نالند و این عجیب است! 

فلاحتی با تأکید بر اینکه مردم ما می‌دانند چه کسانی آفریننده مشکلات برایشان بوده افزود: مشکلات اقتصادی و  عدم نظارت مسئولین مردم را دچار مشکل کرده است چگونه است آن‌هایی که خود مشکل  آفریده‌اند خود نیز  ناله می‌زنند؟!

وی با انتقاد از عدم کنترل معاش مردم در کشور و تکرار صدای دشمن توسط برخی گفت: رهبری سال‌های سال در نشست‌های عمومی هشدار می‌دهند که دست گدایی به سمت شرق و غرب دراز نکنید چراکه باید به جوانان داخلی و تخصص آن‌ها تکیه و اعتماد کرد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سیاه‌نمایی دشمنان و تکرار فریفته‌های غرب اندیش داخلی که تاکنون نه سر پیاز بودند نه ته پیاز اظهار کرد: دشمنان داخلی و خارجی بدانند که این انقلاب با هیچ محاسبه داخلی و خارجی شکست نخواهد خورد و باقدرت باقی خواهد ماند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه اگرچه برخی از خواص ریزش کرده اما در توده شاهد رویش روزبه‌روز جوانان هستیم افزود: این رویش‌ها، خودباختگان داخلی و دشمنان خارجی را دچار ناراحتی کرده است.

وی با اشاره به فهم مردم و  بصیرت آن‌ها در برخورد با مشکلات در مقابل دشمنان بیان کرد: این انقلاب که با مشکلات از بیرون و دلدادگان داخلی پیش روی مردم قرار دارد شگفتی آفریده و دنیا را به شگفتی رسانیده است لذا این شگفتی‌آفرینی ایران اسلامی منجر به تسلیم شدن قدرت‌های دنیا در مقابل ایران شده است.

فلاحتی با تأکید بر رشد انقلاب اسلامی در معادلات مختلف بین‌المللی افزود: ایران رتبه اول منطقه را به خود اختصاص داده، ایرانی که در قبل انقلاب رتبه  ۷۴ را به نام خود کرده بود رشد کرده و از طرفی سرعت پیشرفت علم در ایران ۱۱ برابر دنیاست و این توفیقات  با سختی‌هایی به‌دست‌آمده که باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه ایران هشتمین کشور در تولید اورانیوم ۲۰ درصد در جهان و سومین کشور تولیدکننده داروی بیماری‌ ام اس در دنیا است گفت: ایران تنها تولیدکننده ایمپلنت چشمی در دنیاست، لذا دشمنان با دیدن این موفقیت‌ها باید بدانند که ایران قدرتمندانه راه خود را ادامه خواهد داد.

فلاحتی ایران را تنها کشور تولیدکننده لوله‌های چُدنی و ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در جهان و دومین کشور تولیدکننده پهپادهای رادار گریز در دنیا دانست و  بیان کرد: ایران ازجمله کشورهای خودکفا در تولید کیک زرد بوده که دشمنان درصدد فریب دادن ایران در بحث کیک زرد‌ بوده است.

وی با اشاره به دست آورده‌های مختلف ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران مقام اول را در حوزه نانو در جهان داشته و تولیدکننده موشک بالستیک میان برد و دوربرد شده است و این دلیل فشار دشمنان بر ایران اسلامی است.

 امام‌جمعه رشت با ابراز تأسف از برخی  انسان‌هایی که می‌گویند رژیم منحوس صهیونیستی  به دلیل شناسایی سازمان ملل    باید مورد شناسایی ایران قرار بگیرد افزود: این انسان‌ها می‌گویند باید رژیم منحوس صهیونیستی به رسمیت شناخته شود ازاین‌رو، روی پرچم آن‌ها پا نمی‌گذارند و در جلسات عمومی و میتینگ‌های خصوصی مدعی  عقب‌ماندگی علوم انسانی در ایران می‌شوند.

فلاحتی با اذعان  بر بصیرت مردم در مقابله با فشارهای اقتصادی گفت:  مردم ایران در مکتب علی (ع) و حسین علیه‌السلام درس آموخته و بزرگ شده لذا مردم به خاطر این  انسان‌های فضایی،  دین، کشور و رهبر خود را رها نخواهند کرد.

فلاحتی با اشاره به اهمیت جایگاه تربیت انسان در اسلام گفت: انسان از حقیقت وجودی خود بی‌اطلاع است.

وی با اشاره به تأکیدات ائمه اطهار (ع) درباره جایگاه و منزلت انسان خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه از فلسفه وجودی انسان‌ها که مورد غفلت قرارگرفته شکوه و شکایت می‌کند چراکه ایشان می‌فرمایند «هلاک شد کسی که جایگاه خود و ارزش خود در نظام هستی را نشناخته و نمی‌داند کیست چراکه وقتی نمی‌دانند کیست به چیزهایی متوسل می‌شود که آن چیزها دنیای او را هم پاسخگو نیست چه برسد به آینده او…»

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه اگر انسان قدر خود را بداند به فلاح و رستگاری می‌رسد افزود: یکی از اهداف پیامبران از سوی خدا این است که انسان جایگاه و منزلت خود را بشناسند و برای او تلاش کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به فطرت انسان برای توجه به نعمت‌های خداوند در وجود آن‌ها گفت: پیامبران گنجینه انسان را به آن‌ها می‌شناسانند تا در آخرت نگویند که ما این‌ها را نشنیده و نمی‌دانستیم.

فلاحتی با ابراز نگرانی از بسنده کردن انسان‌ها به جایگاه‌های دنیوی برای رسیدن به اهداف اداری برای پیشبرد کارهای خود افزود: اهل معرفت همه این امور را می‌فهمند و مسیر اشتباه انسان‌هایی که اهداف پوچ مادی را سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند را درک می‌کنند.