علیرضا حاجی پور خبر داد:

آموزش چهره به‌ چهره تفکیک زباله از مبدأ در رشت / برای اجرای برنامه‌های آموزشی، بازی های کودکان در دستور کار است

حرف تازه : سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت از اجرای طرح آموزش چهره به‌ چهره تفکیک زباله از مبدأ در داخل محلات و منازل شهر طی سال جاری خبر داد. به گزارش حرف تازه به نقل از دیارگیل ، علیرضا حاجی‌پور امروز با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در این شهر اظهار […]

حرف تازه : سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت از اجرای طرح آموزش چهره به‌ چهره تفکیک زباله از مبدأ در داخل محلات و منازل شهر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش حرف تازه به نقل از دیارگیل ، علیرضا حاجی‌پور امروز با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در این شهر اظهار کرد: مشارکت مردم در بحث تفکیک زباله از مبدأ زیر ۱۰ درصد بوده و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک از زباله از مبدأ باید در جامعه نهادینه‌سازی شود، افزود: اکنون ۷۰ درصد محله‌های رشت زیرپوشش این طرح هستند.

سرپرست سازمان پسماند شهرداری رشت اهدای جوایز و تشویق برای طرح مذکور را مهم دانست و تصریح کرد: امسال طرح چهره به چهره تفکیک زباله از مبدأ در محله‌ها و منازل شهروندان اجرایی می‌شود.

وی برگزاری مسابقه کاریکاتور به منظور برجسته کردن محیط زیست، مسابقه عکس آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، نقاشی دیواری و… را از جمله برنامه‌های سازمان پسماند در فرهنگ‌سازی طرح مذکور عنوان کرد.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ تن زباله در رشت زباله جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت فرهنگ‌سازی طرح تفکیک زباله از مبدأ، مقدار مذکور زباله در رشت کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: برای اجرای برنامه‌های آموزشی بازی‌های سه بعدی ساخت خودروهای حمل زباله و رفت و روب، بازی‌های فکری و سرگرمی نظیر شهر پاکیزه، تفکیک زباله، کلیپ‌های شاد کودکان با مضامین بازیافت و تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار ما است.

این مسؤول اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در اداره‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری و اداره‌های سطح شهر و آموزش توسط کارشناسان سازمان پسماند را از دیگر برنامه‌های آموزشی برشمرد.