آموزش ساخت اسباب بازی سگ در خانه

معمولا قیمت اسباب بازی سگ این قدر گران است که شما را در خرید دچار تردید کند. در مواجهه با چنین تردیدی به خاطر بیاورید که برای سگ ها مارک و برند یا نو و کهنه اهمیتی ندارد و می توانید به جای صرف هزینه ای بالا برای تهیه اسباب بازی، خودتان دست به کار شوید و به سادگی چند وسیله بازی بسازید که تفاوت چندانی با آماده ها ندارد و همان کار را برای سگ خواهد کرد.

به گزارش حرف تازه، به نقل از دنیای حیوانات ، از این به بعد جوراب های کهنه، جین های به درد نخور و مستعمل و چیزهای دیگری که دیگر نیازی به شان ندارید، می توانند به عنوان مواد اولیه ساخت عروسک و اسباب بازی به کار بروند. فقط یادتان باشد اگر قرار است از چیزهایی مثل جوراب استفاده کنید، قبلش آن را بشویید تا بو ندهد!

مراقب باشید این وسیله ها طوری ساخته نشود که سگ شما بتواند آنها را ببلعد.

آموزش ساخت اسباب بازی سگ در خانه

توپ جورابی اسباب بازی برای سگتان

لوازم مورد نیاز: جوراب محکم و بزرگ، توپ تنیس قدیمی توپ را داخل جوراب بگذارید و آن را تا ته جوراب هل بدهید. بعد جوراب را درست در قسمت بالای توپ گره بزنید تا توپ درون آن گیر بیفتد. وسیله بازی شما آماده است. احتمالا این اسباب بازی سریع ترین، ارزان ترین و ساده ترین چیزی است که می توانید در خانه برای سگ بسازید.

بازی با توپ طنابی

لوازم مورد نیاز: یک تکه طناب یک توپ تنیس با یک دریل یا کاتر دو طرف توپ تنیس را سوراخ کنید؛ طوری که بتوانید طناب را با فشار از یک طرف رد کرده و از طرف دیگر خارج کنید. طناب را طوری داخل آن بفرستید که توپ وسط طناب قرار بگیرد. بعد طناب را در دو طرف توپ گره بزنید؛ طوری که توپ در مرکز ثابت شود. حالا دو طرف طناب را به هم گره بزنید. این طوری یک حلقه درست میشود. گرهی که این حلقه دارد، کمک می کند بتوانید به سادگی آن را در دست بگیرید تا سگ توپ را به دندان بگیرد و با شما بازی کشمکشی کند. زمانی هم که حوصله بازی نداشتید، بگذارید خود سگ به تنهایی با آن بازی کند و بجود.

دستمال آشپزخانه بافته جالب برای سگتان

مواد لازم: یک حوله آشپزخانه کهنه یک حوله را بردارید و از عرض به سه قطعه مساوی ببرید تاسه نوار دراز و یک اندازه داشته باشید. این نوارها را کنار هم بچینید. از بالا هر سه را به هم گره بزنید و سپس مثل وقتی که مو میبافید، این سه نوار را به هم ببافید. وقتی نزدیک به انتهای نوارها رسیدید، مثل قسمت بالا، این پایین راهم گره بزنید. حالا شما یک طناب خوب برای سگ دارید که می توانید با او بازی کشمکش کنید یا بگذارید آن را بجود. برای سگ های بزرگ تر که قدرت بدنی بیشتری دارند و زود می توانند این طناب حوله ای را پاره کنند، به جای اینکه حوله را به سه نوار تقسیم کنید، سه حوله کامل و بلندتر استفاده کنید و به هم ببافید. این طوری طناب حوله ای تان محکم تر و بادوام تر می شود. در ضمن جین های بلااستفاده هم جنس خوب و محکمی برای استفاده در ساخت این اسباب بازی دارند.

بطری شیر دیوانه

لوازم مورد نیاز: یک بطری پلاستیکی شیر، یک جایزه خوراکی سگ که بتوانید آن را داخل بطری جا بدهید. یک بطری شیر خالی را بردارید. پوشش روی بطری و سرش را جدا کنید و دور بیندازید. حالا داخل این بطری تعدادی خوارکی و جایزه بریزید. سگ با تکان دادن آن، خوراکی ها را به بدنه می زند و از صدایش کیفی شبیه کیف بازی با عروسک های جغجغه ای می کند. بعد هم آن قدر آن را پرت می کند، ناخن می کشد و با آن ور می رود که بتواند تا آخرین قطعه جایزه را بخورد. این کار ساعت ها طول می کشد و می توانید با خیال راحت به کارهاتان برسید.

جوراب های کهنه، جین های به درد نخور و مستعمل و چیزهای دیگری که دیگر نیازی به شان ندارید، می توانند به عنوان مواد اولیه ساخت عروسک و اسباب بازی به کار بروند

یک گره گنده که برای سگتان جذاب است

لوازم مورد نیاز: یک نوار دراز یا یک پارچه یک گره وسط پارچه بزنید. سپس گره دیگری روی آن بزنید. آن قدر این کار را تکرار کنید تا یک گره بزرگ و گنده بسازید. این گره را از باقی پارچه ببرید. حالا می توانید این گره بزرگ پارچه ای را مثل توپ برای سگ پرت کنید تا آن را بیاورد یا ساعتها دیوانه وار آن را بجود. برای تنوع می توانید گاهی این گره را در آب، یا اگر سخاوتمندیتان گل کرد، در آب گوشت بیندازید و در فریزر بگذارید تایخ بزند. سگ از اینکه این گره یخی را بجود، حسابی لذت خواهد برد.

حلقه پرتاب

لوازم مورد نیاز: یک قطعه لوله قدیمی و یک تکه چوب کوچک این یکی هم ساخت بسیار آسانی دارد. کافی است بخشی از لوله را که زیاد بزرگ هم نباشد، برش بزنید. از همان ابتدا لوله کوچکی را انتخاب کنید. حالا یک قطعه چوب که بتواند کاملا داخل این لوله برود و در آن ثابت شود، بردارید. این چوب باید حدودا ۷ تا ۸ سانتی متر باشد. یک سر این چوب را داخل لوله کنید و هل بدهید تا جایش حسابی محکم شود. حالا آن سر لوله را خم کنید تا به سر آزاد چوب برسد. این سر آزاد را در سر آزاد لوله که خم کرده اید، فرو کرده و محکم کنید. به همین سادگی یک حلقه پرتاب دارید که می توانید آن را در محیط بازی مثل پارک یا حیاط های بزرگ برای سگ پرت کنید تا او بدود و آن را برایتان برگرداند.

جوراب ترقه ای

لوازم مورد: نیاز یک بطری خالی پلاستیکی کوچک، یک جوراب این اسباب بازی هم اگر چه ساده است اما حسابی کار آمد و به درد بخور است. اول سر بطری پلاستیکی را باز کنید و دور بیندازید. سگ ها علاقه مندند سر بطری را بجوند، در نتیجه این قطعه خطرناک محسوب می شود). حالا بطری را فشار بدهید تا تمام هوای داخلش خالی شود. حالا این بطری را داخل یک جوراب بگذارید و سر جوراب را گره بزنید. ظاهر این جوراب و صدایی که می دهد، سگ را به هیجان می آورد و او را به بازی با آن تشویق می کند.