آلفارومئو استراداله ۳۳ معرفی شد | پکیجی جذاب از گذشته، حال و آینده

نسخه مدرن آلفارومئو استراداله ۳۳ یک اتومبیل تولید محدود است و فقط ۳۳ دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود.

به گزارش حرف تازه ، شرکت آلفارومئو از یک خودروی اسپرت بسیار زیبا رونمایی کرد. این خودرو ۳۳ استراداله نام دارد و به‌نوعی می‌توان آن را جانشین غیرمستقیم 8C دانست. آلفارومئو در طراحی این خودرو از ۳۳ استراداله کلاسیک متعلق به دهه ۱۹۶۰ میلادی الگوبرداری کرده و موتور آن را در قسمت میانی اتاق نصب کرده است. مأموریت ساخت این خودروی اسپرت منحصربه‌فرد را شرکت کاروزریا تورینگ سوپر لگرا بر عهده دارد. این ایتالیایی خوش‌استیل در دو نسخه برقی و بنزینی تولید می‌شود.

آلفارومئو 33 استراداله

نسخه مدرن آلفارومئو استراداله ۳۳ یک اتومبیل تولید محدود است و همانند نام آن فقط و فقط ۳۳ دستگاه از آن روی کره خاکی موجود خواهد بود. نکته جالب اینکه تمامی این ۳۳ دستگاه در همایشی خصوصی که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲ پس از گرندپری مونزا برگزار شد، توسط مشتریان خاص شرکت آلفارومئو خریداری شده‌اند. از آنجایی که تمامی ۳۳ دستگاه مطابق با سلایق و پیشنهادهای خریداران سفارشی‌سازی می‌شوند، امکان ندارد که دو مدل از این خودو عیناً مشابه هم باشند.

آلفارومئو 33 استراداله

شخصی‌سازی تا بی‌نهایت

از لحاظ شخصی‌سازی، هیچ محدودیتی پیش روی خریداران آلفارومئو ۳۳ استراداله قرار ندارد. برای نمونه، بد نیست بدانید حتی شماره ۸ رقمی VIN استراداله ۳۳ قابل شخصی‌سازی است. این کد روی کنسول میانی نیز درج می‌شود.

آلفارومئو ۳۳ استراداله براساس شاسی مونوکوک فیبر کربن و سازه H شکل از آلومینیوم ساخته شده است. سقف این خودرو جنسی از آلومینیوم و فیبر کربن دارد؛ ضمن اینکه حاشیه پنجره‌ها از فیبر کربن و شیشه عقب از پلی‌کربنات است. درهای پروانه‌ای هم یکی از جذابیت‌های بصری این خودرو محسوب می‌شود.

آلفارومئو 33 استراداله

فضای داخلی آلفارومئو ۳۳ استراداله با دو تم متفاوت تریبوتو (Tributo) و آلفا کورسه (Alfa Corse) قابل انتخاب است. تم تریبوتو به مدل کلاسیک ادای احترام می‌کند و تم آلفا کورسه بیشتر حس‌وحالی اسپرت دارد. برای اینکه راننده بتواند بهتر بر امر رانندگی تمرکز کند، آلفارومئو فرمان ۳۳ استراداله را ساده طراحی کرده است. در پشت این غربیلک ساده، پدال‌های بزرگ تعویض دنده به‌چشم می‌خورند. برای احترام حداکثری به مدل کلاسیک، کمپانی ایتالیایی از ترکیب چرم، فیبر کربن، آلومینیوم و آلکانتارا در قسمت‌های مختلف کابین استفاده کرده است.

آلفارومئو 33 استراداله

مشخصات فنی آلفارومئو ۳۳ استراداله

نیروبخش آلفارومئوی ۳۳ استراداله یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو است. این موتور توانایی تولید بیش از ۶۲۰ اسب‌بخار قدرت را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس هشت‌سرعته دو‌کلاچه خودکار که ساخت شرکت ZF است، فقط به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. این موتور درحقیقت نسخه ارتقایافته موتور موجود در زیر کاپوت آلفارومئو جیولیا و استلویو کوادروفولیو است.

آلفارومئو 33 استراداله

جالب اینکه خریداران می‌توانند آلفارومئو ۳۳ استراداله را با پیشرانه برقی نیز سفارش دهند. در این نسخه، پیشرانه بیش از ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. احتمالاً این نسخه از ۳۳ استراداله از پیشرانه‌ای مشترک با مازراتی گرن توریسمو فولگوره سود می‌برد. در نماینده مازراتی پیشرانه شامل سه موتور برقی می‌شود و در کنار ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت، ۱۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. نسخه برقی آلفارومئو ۳۳ استراداله همانند نماینده برقی مازراتی، می‌تواند ۴۵۰ کیلومتر (۲۸۰ مایل) مسافت را با یک بار شارژ طی کند. این رقم براساس استاندارد WLTP است. با وجود شباهت‌های فنی، آلفارومئو صراحتاً نمی‌گوید که ۳۳ استراداله از پیشرانه سه‌موتوره گرن توریسمو فولگوره بهره می‌برد.

آلفارومئو 33 استراداله

فارغ از نوع پیشرانه، آلفارومئو ۳۳ استرادله صفر تا صدی زیر ۳ ثانیه دارد و قادر است در مسیر مستقیم به حداکثر سرعت ۲۰۷ مایل یا ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. وظیفه متوقف‌سازی این خودروی بسیار زیبا به ترمزهای کربن سرامیکی ساخت شرکت برمبو محول شده است. این ترمزها با پدال ارتباط مکانیکی ندارند و دستورات به‌شکل الکترونیکی از پدال به سیستم ترمز منتقل می‌شوند. گفتنی است سیستم تعلیق آلفارومئو ۳۳ استراداله شامل بازوهای دوگانه با کمک‌فنرها فعال و سیستم بلندکردن محور جلو می‌شود.

آلفارومئو 33 استراداله

در رابطه با قیمت آلفارومئو ۳۳ استراداله اطلاعاتی در دست نیست، ولی برخی منابع قیمتی در حدود ۱ میلیون دلار را برای این خودروی استثنایی پیش‌بینی می‌کنند. آن‌طور که مدیرعامل آلفارومئو یعنی آقای ژان «فیلیپه ایمپاراتو» اعلام کرده است، این خودرو آخرین مدل خاص این کمپانی نخواهد بود و در آینده بازهم مدل‌هایی مشابه عرضه خواهد شد.