سخنی با رئیس شورای شهر رشت؛

آقای کارگرنیا بی سرپناهی و انسانیت بومی و غیربومی نمی شناسد!

آقای کارگرنیا بی سرپناهی و انسانیت، بومی و غیر بومی نمی شناسد و انسان های مهربان حتی در مقابل حیوانات بی سرپناه نظیر سگ و گربه های خیابان نیز بی تفاوت نیستند و اکنون در این شرایط به نظر می رسد شما از اینکه مبادا مهمانی آنها در گرمخانه چند روزی بیشتر طول بکشد نگرانید! 

اختصاصی حرف تازه – در پی بارش برف و سرمای شدید هوا در شبانه روز گذشته، شهرداری رشت در اقدامی قابل تحسین با فعال نمودن شبانه روزی سامانه ۱۳۷ و گرمخانه شهرداری بیش از ۲۰ تن از افراد بی سرپناه را اسکان داد اما در سوی دیگر محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بیشتر افرادی که در سامانکده شهرداری رشت حضور دارند، غیر بومی هستند اظهار داشت: باید مدت زمان حضور این افراد در سامانکده و گرمخانه تعریف شده باشد و طی مدت زمان حضورشان با همکاری دیگر دستگاه‌ها بسترهای مناسب برای ایجاد اشتغال و مستقل شدن آنان نیز مهیا شود!

خطاب به رئیس شورا باید بگوییم هرچند بازگشت این افراد به جامعه و تاکید بر اسکان افراد نیازمند سخن درستی است اما نگرانی بابت بومی و غیربومی بودن و مدت زمان حضور افراد در گرمخانه موجب تعجب و شگفتی است. آقای کارگرنیا بی سرپناهی و انسانیت، بومی و غیر بومی نمی شناسد و انسان های مهربان حتی در مقابل حیوانات بی سرپناه نظیر سگ و گربه های خیابان نیز بی تفاوت نیستند و اکنون در این شرایط به نظر می رسد شما از اینکه مبادا مهمانی آنها در گرمخانه چند روزی بیشتر طول بکشد نگرانید!

آقای کارگرنیا ای کاش آن زمانی که استاندار غیربومی به این استان آمد و یا شهردار غیربومی برای این شهر انتخاب شد و بسیاری از رسانه ها به نمایندگی از مردم نگرانی خود را از این انتصابات غیربومی اعلام کردند دست کم به عنوان یک فعال اجتماعی شما نیز هم صدا می شدید و نگرانی خود از «غیربومی» بودن استاندار و شهردار را اعلام می کردید.

ای کاش زمانی که مسافربرهای غیربومی با پلاک شهرها و حتی استان های اطراف در خیابان های رشت تردد می کنند شما نیز نگرانی خود را به عنوان رئیس شورا اعلام کنید و راه حلی نیز برای آن ارائه دهید. ای کاش هماهنگی های لازم با پلیس راهور را برای این گروه از «غیربومی» ها نیز از شما شاهد باشیم.

آقای کارگرنیا ای کاش بومی و غیربومی بودن را در چنین مواردی مدنظر داشته باشید و ای کاش کمی مهربان تر باشید. با شهر و شهردار و شهروندان و انسان ها و تمامی مخلوقات خداوند…