یادداشتی از حسن سامری:

آقای علیرضا قانع؛ دست پیش گرفتید که پس نیفتید؟! / مردم رشت بی انصاف نیستند/ آیا شعار «مسئول بی کفایت نمی خوایم نمی خوایم» را نشنیدید؟/ مدیریت شهری کارنامه مردودی گرفت/ نعمت برف به نقمت تبدیل شد

نکته جالب توجه در آن روزهایی که زندگی روزمره مردم بخاطر 24 ساعت بارش 50 تا 80 سانتی متری مختل شده بود ، اظهارات دکتر قانع بود که  منتقدین عملکرد مدیریت شهری، را توصیه به انصاف نمود؟!

حرف تازه – حسن سامری در یادداشتی نوشت: ناکارآمدی و واکنش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت  به اعتراضات و انتقادات مردم این شهر در بارش برف اخیر؛ این فرض مهم را به ذهن متبادر می‌کند که شاید قصد و غرض‌های خاصی از همزمانی آن ناکارآمدی و این اصرار بر مظلوم نمایی در میان است. گویا اوضاع این روزها فرق کرده و جناب آقای قانع بجای عذرخواهی و پاسخگویی کم کاری اتاق بحران مدیریت شهری باشد دست پیش را می گیرد که پس نیفتد؟!

ماجرا به روزهای برفی بر می گردد. روزهای برفی که علیرغم هشدارهای هواشناسی ایران و جهان ، مدیریت شهری و شورای شهر در مقابله با آن ناتوانی خود را نشان دادند و برای مردم این شهر بحران ایجاد کردند؟!

نکته جالب توجه در آن روزهایی که زندگی روزمره مردم بخاطر ۲۴ ساعت بارش ۵۰ تا ۸۰ سانتی متری مختل شده بود ، اظهارات دکتر قانع بود که  منتقدین عملکرد مدیریت شهری، را توصیه به انصاف نمود؟!

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت  بجای اینکه پاسخگوی ناکار آمدی شهردار در کنترل اوضاع باشد، در برابر انتقادات مردم مظلومی که بعضا داغدار شدند سینه سپر می کند که شهرداری را تخریب نکنید. مدیریت شهری که کارآمدی خاصی از خود بروز نداده و به اذعان بهراد ذاکری عضو شورای شهر رشت، بی عرضه و ناتوان است و در حقیقت باید استعفا دهد.

طبیعی بودن این حجم از ناکارآمدی و بی‌تدبیری شهردار از سوی وی چندان معقول نیست. بدبینانه به نظر می‌رسد اما آیا واقعاً ایشان می خواهند نمک روی زخم مردم این شهر که با یک روز بارش برف زمنگیر شدند، بپاشد؟

مردمی  که به واسطه شعارهای پر آب و تاب شورای شهر رشت و شهردار،  انتظارعملکرد مناسب ‌تر داشتند و طبیعی است که به خاطر این وضعیت اعتراض و انتقاد کنند و اگر صدایی هم از مدیریت شهری بلند می شود برای دفا ع از حقوق از دست رفته مردم باشد!

آقای قانع؛ کسی منکر تلاش پرسنل شهرداری از جمله پاکبانان ، آتش نشانان، نیروهای خدماتی ، فضای سبز و … نیست. بیشتر روی سخن مردم با مدیرانی است که درست و به موقع اقدام نکردند که شهرداری در ساعات اولیه در مقابله با برف زمین خورد و خیابانها و معابر و کوچه ها بسته شدند. حتی مردم امروز که چهار روز از بارش برف می گذرد به دلیل عدم رفع عیوب چراغهای راهنمایی سطح شهر ، ساعتها در ترافیک شهر معطل می مانند و خسارتهای حاصله را از جیب خود می پردازند؟!

آیا صدای کسانی که در چنین شرایط بحرانی باید خدمات عمومی را به صورت رایگان دریافت کنند و از قضا برای رسیدن به راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و چهلمین روز درگذشت سردار دلها، کرایه ۱۰۰۰ تومانی به اتوبوس شرکت واحد پرداخت کردند را نشنیدید؟!

برادر عزیز، علیرغم اینکه روزهای سختی به مردم این شهر گذشته است اما بدانید که بی انصاف نیستند و فرق دوغ و دوشاب را خوب می فهمند. مردم این شهر و استان اگر انتقادی دارند صرفا به کسانی است که بارها در شرایط مشابه گذشته نیز امتحان خود را  بد دادند و هرگز بنای تاختن به پرسنل زحمتکش شهرداری را نداشته و ندارند.

 اگر در داخل کوچه های این شهر قدم می زدید می توانستید ببینید که ساکنین شهر رشت با همدلی و چند بیل و پارو، محل زندگی خود را چگونه مدیریت کردند.

آیا دردل پدران و مادرانی که در آن شرایط بدون برق، آب، تلفن و اینترنت هیچ راه دسترسی برای انتقال فرزند بیمارشان به مراکز درمانی آن هم در مرکز استان نداشتند را ندیدید و متهم به بی انصافی می کنید؟ آیا شعار مسئول بی کفایت نمی خوایم نمی خوایم یوم الله ۲۲ بهمن مردم شهری  که نعمت برایشان به نقمت تبدیل شد را نشنیدید؟

جناب قانع ، آنچه باعث دلخوری مردم شهر باران شده کارنامه مردودی مدیریت شهری است که نتوانستند در میدان عمل به حرف هایشان جامه عمل بپوشاند .

شاید فکر می کنید که مردم این شهر باید بابت رویاهای خیالی ترموا، زیرگذر خیابان امام، لایروبی زرجوب و گوهر رود قدردان شما باشند؟ شما که نه تنها به مردم پاسخگو نیستید حتی حاضر نشدید در جمع رسانه ها پاسخگوی انتقادات، شائبه ها و سوالات افکار عمومی باشید!

آقای قانع، شما نماینده تصمیمات و تفکرات مردم نیستید، بلکه موظف به تامین خواسته‌ها و اجرای نظرات مردم بر طبق ضوابط قانونی می باشید. آیا شهر رشت با چنین مدیریت شهری که در بارش برف اخیر مغلوب شد می‌تواند در مسیر توسعه قرار گیرد؟

یقین داشته باشید کارنامه مدیریت شهری رشت زیر ذره ‌بین مردم است و نحوه مدیریت شهری در شرایط برفی ۹۸ و قصه پر غصه آن در اذهان عمومی  به یادگار خواهد ماند .