آقای علوی؛ شورای تحت ریاست شما به سمت دروغ و ممنوع الورودی خبرنگاران پیش رفته است!

این نخستین بار نیست که در شورای تحت ریاست سید امیرحسین علوی برخوردی زشت و زننده با اصحاب رسانه صورت می گیرد و این رئیس جوان که سودای مجلس را نیز ظاهرا در سر می پروراند هنوز به جایگاه رسانه و خبرنگاران پی نبرده است. 

حرف تازه – روز گذشته بار دیگر همزمان بابرگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت شاهد برخورد گزینشی و شرم آور شورا با اصحاب رسانه بودیم.

از ساعاتی پیش از برگزاری جلسه، پیام جعفری نیا مدیر جوان روابط عمومی شورا در برخوردی ناپخته با اصحاب رسانه نسبت به علنی یا غیرعلنی بودن جلسه عصر دوشنبه اظهار بی اطلاعی کرد! 

این اطلاع رسانی ضعیف و شاید هم برنامه ریزی شده و تعمدی از سوی جعفری نیا، تا ۳۰ دقیقه پیش از شروع جلسه همچنان ادامه داشت و به اصحاب رسانه گفته می شد که علنی یا غیر علنی بودن جلسه هنوز اعلام نشده است که این وضعیت نامعلوم رسانه ای هم شد.

اما در ادامه جمعی از خبرنگاران با توجه به نامعلوم بودن وضعیت جلسه، راهی ساختمان شورا شدند که در اتفاقی قابل پیش بینی از حضور برخی افراد ممانعت به عمل آمد و مشخص شد تعداد انگشت شماری از اصحاب رسانه به صورت گزینشی از قبل دعوت شده اند!

این نخستین بار نیست که در شورای تحت ریاست سید امیرحسین علوی برخوردی زشت و زننده با اصحاب رسانه صورت می گیرد و این رئیس جوان که گفته می شود سودای مجلس را نیز در سر می پروراند هنوز به جایگاه رسانه و خبرنگاران پی نبرده است. 

علوی توپ را به زمین جعفری نیا می اندازد و روابط عمومی را مسئول تصمیم گیری و دعوت معرفی می کند و جعفری نیا، علوی را به عنوان مسئول این تصمیم به خبرنگاران معرفی می کند! در این بین اینکه چه کسی دروغ می گوید و چه کسی حقیقت را گفته است به راحتی قابل اثبات نیست اما هرچه هست به نظر می رسد یک نفر دروغ می گوید و باید گفت یا رئیس شورا و یا مدیر روابط عمومی شورا به اصحاب رسانه دروغ گفته اند و هیچ یک نمی خواهند مسئولیت این تصمیمات عجیب و غریب را بر عهده بگیرند.

پیش از این نیز بارها مساله ممنوع الورودی به روش هایی خلاقانه در شورای پنجم تحت ریاست علوی و با مدیریت جعفری نیا در روابط عمومی دیده شده بود.

ناگفته نماند اتفاقات روز گذشته با برخورد قاطع فرهام زاهد مواجه شد و این عضو شورا مانع از اجرای تصمیم رئیس یا روابط عمومی شورا مبنی بر عدم حضور برخی خبرنگاران شد و با پیگیری خود تمامی خبرنگاران را به صحن شورا آورد که این اقدام فرهام زاهد جای تقدیر دارد.

حرف تازه آمادگی انتشار توضیحات احتمالی رئیس و یا روابط عمومی شورا را در این خصوص دارد.