مشروح نطق محمود باقری خطیبانی:

آقای شهردار سهم خواهان، عوام فریبان و لگدپرانان، خود دزدگیر خواندگان و آی دزد گویان را معرفی نمایند

حرف تازه : صبح امروز محمود باقری خطیبانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت به عنوان ناطق دقایقی به سخنرانی پرداخت که مشروح آن را در ادامه مشاهده می کنید: همان طوری که اطلاع دارید مسئولیت قانونی وصول مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی در احکام صادره در مادتین ۷۷ و ۱۰۰۰ قانون […]

حرف تازه : صبح امروز محمود باقری خطیبانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت به عنوان ناطق دقایقی به سخنرانی پرداخت که مشروح آن را در ادامه مشاهده می کنید:

همان طوری که اطلاع دارید مسئولیت قانونی وصول مطالبات شهرداری از اشخاص حقیقی و حقوقی در احکام صادره در مادتین ۷۷ و ۱۰۰۰ قانون شهرداری ها به عهده شهرداری است و بدیهی است که وصول این مطالبات هم مورد تاکید شورای اسلامی بوده است و جز وظایف مهم و جاری شهرداری است. شهردار محترم رشت طی دو نامه ای که در تاریخ ۶ آذر و ۲۴ آذر منتشر نموده است اسامی بدهکاران بزرگ به شهرداری را با اسامی مخفف منتشر کرده است. اگرچه این ابهام و پرسش برای من و بسیاری از شهروندان وجود دارد که چرا برسر درب منازل و مغازه و ساختمان های بدهکاران خرد به شهرداری، بنر چند متری نصب می شود اما برای بدهکاران دانه درشت احترام زایدالوصفی قائل می شوند و اسامی آنان به صورت مخفف منتشر می گردد و در عین حال شعار و مبارزه با فساد سیستمی هم سر داده می شود.

موارد مطروحه در دو نامه منتشره از سوی آقای شهردار، حاوی نکات مهمی است که ایجانب می نماید آقای شهردار به آنها پاسخ گوید. سنت ناپسندی است که آقای شهردار نه در مقام پاسخگویی به شورایی که ایشان شهردار و منصوب اوست بلکه در مقام مدعی و لیدر یک حزب سیاسی، طومار بنویسد و تصویری سست و ناپایدار و ناکارآمد از شورا به افکار عمومی ارایه دهد؛ بنابراین پاسخ به سوالاتی که برگرفته از متن نامه های منتشر ه ایشان است مورد تقاضاست.

البته آقای شهردار در پی انتقاد آقای استاندار راجع به وضعیت ترافیک و تعویق مطالبات کارگران و عدم پاسخگویی به سوالات صداوسیما، دو نامه سرگشاده برای صداوسیما و استاندار ارسال داشته و باز هم اتهاماتی از جمله اقلیت ضدتوسعه، مخالفان اقتصاد مقاومتی و دلواپسان را مطرح کرده است که اینجانب نیز طی دو یادداشت پاسخ ایشان را داده ام.

۱٫ نقش شورای شهر در پروژه هایی که در سال گذشته و امسال در رشت به بهره برداری رسید و نشان دهنده توجه مدیریت شهری به ترویج رفاه اجتماعی و مبارزه با بی عدالتی طبقاتی بوده چه بوده است؟

۲٫ برنامه ها و اقدامات شهرداری برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را به تفصیل تشریح و نقش شورای اسلامی شهر رشت در این برنامه ها را توضیح دهید.

۳٫ دریافت مطالبات شهرداری از احکام صادره مادتین۷۷ و ۱۰۰ قانون شهرداری به عهده چه نهادی است؟ و چرا بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی عده ای از شهروندان (عمدتا دانه درشت) که باید صرف آبادانی شهر و کاهش شکاف بین دهک های جامعه شود وصول نشده است؟ دلایل و موانع آن را توضیح دهید؟

۴٫ اقلیت دلواپس، مخالف اقتصاد مقاومتی ضد توسعه ای که با دروغ سیستماتیک اتهام ناروای انحراف ۳۰۰ درصدی در پروژه پیاده راه را به مدیریت شهری نسبت می دهند را معرفی نمایید؟

۵٫ بودجه مصوب شورا برای اجرای پروژه پیاده راه فرهنگی شهرداری چقدر بوده است؟ با اسناد و مدارک مشخص کنید تاکنون چه مبلغی در این پروژه هزینه گردیده است؟ اگر انحراف از بودجه مصوب پروژه پیاده راه واقعیت ندارد چرا اعلام شده شهرداری در همان آغاز پروژه پیاده راه، کافی نبودن بودجه لایحه مربوطه را اعلام کرد و با اعلام قبلی ناچار به افزایش هزینه کرد پیاده راه شده است؟ آیا مجوزه های لازم از شورا اخذ شده است؟ آیا شهرداری می تواند بدون مصوبه شورا در بودجه دخل و تصرف نماید؟

۶٫ اگر انحراف در بودجه پروژه راه صحت ندارد چرا گفته شده حتی در صورت پذیرفتن دروغ سیستماتیک انحراف ۳۰۰ درصدی (که بزودی مدارک مربوط به خلاف این انحراف ذهنی بزرگ رونمایی می شود) در پروژه ای که با تمام هزینه های جانبی پیش بینی نشده زیر ساختی در ابتدای طرح که آن هم بر اساس منافع عمومی و درازمدت مردم اصلاح و دیده شد بیش از ۲۰ میلیارد هزینه داشت را مطرح و عملا وجود انحراف مالی را تایید کرده اید؟

۷٫ منظور شهردار از طرح انحراف ۲۰۹۲ درصدی در کمک به بعضی مؤسسات خصوصی و اشخاص و… در سال ۹۳  چه بوده است؟ لازم است به طور مشخص و در جهت شفاف سازی و اطلاع افکار عمومی این موضوع را تشریح نماید.

۸٫ آقای شهردار آن اقلیت ضدتوسعه ای که خود را در حرف متولی دغدغه مردم می دانند و در عمل نیز نشان نمی دهند که پس از سه سال و نیم می توانند به فکر این بخش از حقوق مردم باشند تا حقوق رفتگران، آتش نشانان، رانندگانان اتوبوسرانی، بازرسان خطوط تاکسیرانی، کارگران خدوم فضاهای سبز و… را به شورا معرفی نماید.

۹٫ آقای شهردار در نامه خود مطرح کرده است: زمانی که تصمیم به گرفتن این حقوق گرفتیم می دانستیم فشارهای متعددی را متصل خواهیم شد… عمده بدهکاران دانه درشت بی تردید از اتمام ظرفیت های قانونی و غیر قانونی  برای تن ندادن به خواسته عمومی استفاده می کنند. ایشان منبع این فشارها را برای شورا و افکار عمومی افشاء نماید.

۱۰٫ آقای شهردار در نامه خود اشاره کرده اند: انتشار برخی بیانیه های بی پشتوانه و تشکیل اتاق فکر و فعالیت شبانه روزی توسط اقلیتی علیه این استراتژی در فضای مجازی و رسانه ای در واقع تاوانی است که در راه مبارزه با فساد و با افتخار نیز می پردازیم. ایشان بیانیه های اعضای اتاق فکر و اقلیت فعال علیه شهرداری را به شورا معرفی نماید؟

۱۱٫ آقای شهردار می گویند آنهایی که خود را به خواب زده اند و با فرار رو به جلو نمی خواهند جواب دهند که چگونه در دوره خود به ساختمان هایی با خلاف های بزرگ مجوز دادند و اگر مستقیما مجوز نداند همچون کبک سر در برف فرو برده اند و نمی گویند چگونه این متخلفین و بدهکاران دانه درشت با چراغ سبز آنها از خدمات شهری بهره مند شده اند. ایشان خواب زدگان، مجوز دهندگان و… را به شورا معرفی نماید.

۱۲٫ سابقه ایجاد و ابهام ها درباره زمان ایجاد این بدهی ها را توضیح دهند؟

۱۳٫ توضیح دهید که چطور سیستم مالی سال های ۹۱ تا ۹۳ از سیستم ذخیره داده های شهرداری حذف شده است؟ چه کسی بانی این اتفاق بوده و حالا در این جنجال در چه جایگاهی قرار دارد؟

۱۴٫ اقدامات انجام شده در دوره تصدی آقای شهردار برای وصول مطالبات از بدهکاران به شهرداری چه بوده است؟

۱۵٫ اطلاعات موجود مبنی بر نفوذ عوامل بیرونی در سیستم منابع انسانی شهرداری و درز تمام اطلاعات شهرداری در دست برخی از عوامل بیرونی را به شورا گزارش نمایید.

۱۶٫ دبیر احزاب تک نفره به اصطلاح فتنه گر که در آستانه انتخابات آفتابی می شوند (و فکر می کنند مردم علت زمان بندی حضور و غیابشان را نمی فهمند!) می خواهند بر احساسات مردم غلبه نموده و فرمایشات رهبری مبنی بر اقدام و عمل و جلوگیری از ایجاد دو قطبی در جامعه جهت کاهش رضایت مندی از نظام را نادیده بگیرند و بدون مدرک و استناد حرف مغرضان، اتهاماتی سنگین علیه شهرداری مطرح می کنند و دروغ سیستماتیک انحراف۳۰۰ درصدی در هزینه کرد پیاده راه فرهنگی را تکرار می کنند و چهره قهرمان مبارزه با فساد را به خود می گیرند را به شورا معرفی نمیایید.

۱۷٫ آقای شهردار سهم خواهان، عوام فریبان و لگدپرانان، خود دزدگیر خواندگان، آی دزد، آی دزد گویان، مرتبطین با بدهکاران دانه درشت، به منافع شهروندان را معرفی نمایند.

۱۸٫ آقای شهردار مدعی است ۹۵ درصد پروژه های شهر را به پیمانکاران بومی داده اند لطفا اسامی این شرکت ها را به شورا معرفی کنند. احتمالا منظور آقای شهردار از پیمانکاران بومی شرکت هایی چون دهکده سبز، سیمین کاران، سبز زیور، پلشیر، شید، داریک نوین و… نیستند؟ یا خرید کف پوش از کدام کارخانه گیلانی انجام شده است؟ و …

انتظار می رود آقای شهردار با توضیحات کافی اولا وفاداری عملی خود را به شعار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و اقدام و عمل و مبارزه با دلواپسی و اقتصاد مقاومتی نشان دهد و در ثانی به احترام افکار عمومی درباره مطالب منتشره در دو نامه خود توضیح دهند.