محمدحسین واثق کارگرنیا:

آقای شهردار خیلی بی توجه است | شرمنده کارکنان شهرداری رشت هستیم | با این سرعت ۱۰ سال دیگر هم زباله سوز احداث نمی شود

کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت به سرعت پایین اجرای زباله سوز در رشت پرداخت و گفت: آقای شهردار خیلی بی توجه است. ما با سرعت لاک پشتی پیش می رویم و هنوز در احداث ساختمان اولیه مانده ایم. با این سرعت ۱۰ سال دیگر هم زباله سوز احداث نمی شود. 

اختصاصی حرف تازه ،  محمد حسین واثق کارگرنیا  رئیس شورای اسلامی شهر رشت در سی و ششمین جلسه شورا، با بیان اینکه در حال حاضر رشت تنها ۲۸ دستگاه اتوبوس فعال دارد گفت: این موضوع جای تاسف دارد و در شان مردم این شهر نیست. البته در بحث مترو، تراموا و نوسازی تاکسی نیز وضعیت مشابهی داریم.

کارگرنیا با اشاره به جلسه مدیران شهری با دکتر جمالی نژاد تصریح کرد: قرار است ۴۰ دستگاه اتوبوس با پرداخت ۲۰ درصد ارزش اتوبوس ها به رشت اعطا شود که امیدواریم این موضوع با جدیت دنبال شود و تعداد اتوبوس ها نیز افزایش یابد.

حق و حقوق پرسنل به طور کامل پرداخت شود

وی در ادامه به کاهش حقوق کارگران شهرداری پرداخت و گفت: شرمنده کارکنان شهرداری هستیم چرا که با وجود وعده های دولت و مصوبات شورا، دریافتی آنها حتی نسبت به سال قبل کمتر نیز شده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا با انتقاد از عدم پرداخت عیدی رانندگان استیجاری که تعداد آنها ۱۲۰ نفر است افزود: با تمام قول هایی که داده شده قرارداد آنها نیز مجددا شرایط مناسبی ندارد. به نظر می رسد باید مسئولین مربوطه را بیاوریم و اگر عمدی در کار است برخورد جدی صورت بگیرد.

رئیس شورا با بیان اینکه اگر نیروها رضایت نداشته باشند در خدمت به مردم دچار مشکل می شویم بر پرداخت حق و حقوق کارکنان در تمامی سطوح تاکید کرد.

قراردادهای گذشته توسط شهردار پیگیری شود

وی در بخش د,م سخنان خود بر پیگیری قراردادهای گذشته تاکید کرد و اذعان داشت: جمع آوری و خرید پسماند خشک در مبدا یکی از مواردی است که اگر به درستی و به موقع اجرا می شد امروزه ۱۰ الی ۱۵ درصد از حجم زباله های سراوان کم می شد. قرار بود دست کم ۵۵ کانکس در ۵۵ محله شهر جهت دریافت زباله خشک از مردم نصب شود، ماشین آلات و سطل زباله به تعداد بالا تامین شود، تولید محتوا و فرهنگ سازی صورت بگیرد، تفکیک ثانویه خارج از محدوده مسکونی اجرا شود، کدام یک از این موارد اجرا شد؟

محمد حسین واثق کارگرنیا افزود: ۱۲ کانکس تحویل داده شد و قرار بود در ازای دریافت زباله از مردم پولی پرداخت شود اکنون این شرکتها تنها از امکانات شهرداری استفاده می کنند. حقوق نیروهای کانکس ها هم به موقع پرداخت نمی شود.

رئیس شورا در خصوص مباحثی چون کیف پول الکترونیکی، هوشمند سازی و شهرداری الکترونیک و بحث ممیزی املاک اظهار داشت: آقای شهردار هیچ کدام را تعیین تکلیف نکرده است. چرا شهردار با این شرکت ها برخورد نمی کند؟ چقدر باید ملاحظه کنیم؟ و تا چه زمانی مردم باید متضرر شوند؟

کارگرنیا به عدم تجهیز پارک شهربازی نیز اشاره کرد و گفت: موعد قرارداد سپری شده و ادواتی که باید می آوردند را نیاورده اند. از همان وضع موجود استفاده می کنند. این موارد برای رفاه مردم است. اما امروز صحبت از شرایط کرونایی و بازگشت سرمایه می شود و اصلا بحث مردم مطرح نیست.

با این سرعت ۱۰ سال دیگر هم زباله سوز احداث نمی شود

وی در خصوص پروژه های عمرانی از تاخیر مجموعه شهرداری در اجرا و عدم ارائه گزارش انتقاد کرد و گفت: اردیبهشت در حال سپری شدن است. چه زمانی قرار است پروژه رینگ ۹۰ متری شروع به کار کند؟ بازگشایی مسیرهای درون شهری به کجا رسیده است؟ عملا هیچ گزارشی نداریم. مردم هم بلاتکلیفند نه می توانند ملک خود را بفروشند و نه می توانند خودشان ساخت و ساز کنند.

محمدحسین واثق کارگرنیا با اعلام اینکه پروژه سرگل به سعدی و افزایش ظرفیت کود آلی از اولویت های شورا در سال ۱۴۰۱ است خاطر نشان کرد: متاسفانه ظرفیت کود آلی مجدد کاهش پیدا کرده و یک فاز آن فعال است. در لاکان اوضاع به شکلی است که سوله ها پر از زباله شده است.

رئیس شورا در مورد تصفیه خانه شیرابه سراوان نیز بیان داشت: ۹ میلیارد تومان از پول بیت المال هزینه شده و دستگاه های نصب شده و حالا با وقفه به وجود آمده راه اندازی دوباره همان دستگاه ها نیز هزینه بالایی دارد.

کارگرنیا به سرعت پایین اجرای زباله سوز در رشت پرداخت و گفت: آقای شهردار خیلی بی توجه است. ما با سرعت لاک پشتی پیش می رویم و هنوز در احداث ساختمان اولیه مانده ایم. با این سرعت ۱۰ سال دیگر هم زباله سوز احداث نمی شود.

وی در انتقادی تند و تیز به موضوع احداث ساختمان شهرداری منطقه ۳ در میدان امام حسین (ع) پرداخت و تصریح کرد: اگر لیاقت ندارید بسازید تخریبش کنید! قرارداد ۵ الی ۶ میلیاردی امروز نیاز به ۳۰ میلیارد تومان دارد. البته برخی گذشتگان نیز بی درایت بودند و اگر اینطور عمل کنیم آیندگان نیز در خصوص ما خواهند گفت که بی درایت بوده ایم.

فاصله شهردار و شورا زیاد است

کارگرنیا در بخش پایانی سخنان خود اعلام کرد: متاسفانه فاصله شهردار و شورا زیاد است. شاید همدیگر را ببینیم یا تماس داشته باشیم اما از جزییات امور مطلع نیستیم. همین جلسه اخیر با آقای جمالی نژاد به نحوی بود که درخواست کردیم یک نسخه از مصوبات به ما بفرستند تا حداقل بدانیم چه تصمیماتی اتخاذ شده است. شهردار نیز موظف است به صورت ماهیانه در خصوص تمامی پروژه ها گزارش مکتوب به شورا ارسال کند.