آغاز جشنواره نوروزی میراث روستایی گیلان

حرف تازه : مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،گفت: موزه میراث روستایی گیلان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است. رضا علیزاده اظهار کرد:  اکوموزه میراث روستایی با هدف آشنا کردن گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ،آیین و رسوم سنتی مردم گیلان و نیز ایجاد شور و نشاط عمومی، […]

حرف تازه : مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان،گفت: موزه میراث روستایی گیلان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

رضا علیزاده اظهار کرد:  اکوموزه میراث روستایی با هدف آشنا کردن گردشگران و مسافران نوروزی با فرهنگ،آیین و رسوم سنتی مردم گیلان و نیز ایجاد شور و نشاط عمومی، فعالیت خود را برای نوروز ۹۵ آغاز کرد.

وی،برنامه های فرهنگی از جمله اجرای موسیقی سنتی،پخش مستند موزه میراث روستایی و نیز لافند بازی را از مهمترین برنامه های این اکو موزه در ایام نوروز برشمرد.

علیزاده خاطرنشان کرد: برنامه های متنوعی در موزه میراث روستایی برای کودکان از جمله ایستگاه نقاشی اجرا می شود .

وی همچنین با اجرای مراسم آئینی ،از برگزاری برنامه های فرهنگی نوروز خوانی،رابچره و عروس گوله خبر داد و گفت: در ایام نوروز هر روز در موزه میراث روستایی گیلان برنامه های متنوعی اجرا می شود.

موزه میراث روستایی گیلان با ۲۶۳ هکتار شیوه و سبک زندگی پیشینیان و اقوام گذشته گیلان را به نمایش می گذارد که تاکنون هفت فاز آن به بهره برداری رسیده است.

ایسنا