آغاز بارش های پاییزی یک هفته ای در گیلان

کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش‌های پاییزی تا یک هفته در گیلان و مازندران خبر داد و گفت: برای استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی، هشدار بالاآمدن آب رودخانه‌ها و بارندگی شدید وجود دارد.

حرف تازه – «فریبا گودرزی» روز شنبه درباره وضعیت جوی با اعلام آغاز بارش های پاییزی یک هفته ای در گیلان اظهار داشت: از امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی در سواحل کاسپین، در گیلان و مازندران بارش ‌ها آغاز می‌شود و مناطقی از اردیبل، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و کردستان، بارش ها شدیدتر است و احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و لغزندگی جاده‌ها را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی گفت: امروز همچنین گستره سامانه بارشی غرب، جنوب غرب، شمال خلیج فارس و دامنه جنوبی البرز در استان های البرز، قزوین و تهران را در برمی‌گیرد.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه گستره بارش‌ها به گلستان و شمال خراسان رضوی می رسد و از امروز کاهش دما تا ۶ درجه را در سواحل دریای خزر پیش بینی می‌کنیم و سرمای هوا روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور رخ می دهد و هوا تا هفت درجه در خراسان ها سرد می‌شود.
وی گفت: آسمان تهران نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد و شب در برخی ساعت ها بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است و از فردا شرایط برای بارش های پاییزی در تهران فراهم می شود. از امروز به بعد هوای تهران قدری سرد خواهد شد.
آغاز بارش های پاییزی یک هفته ای در گیلان

آغاز بارش های پاییزی یک هفته ای در گیلان

ایرنا