فاطمه شیرزاد:

آسفالت از وظایف شهرداری است / رسیدگی به وضعیت کودکان اوتیسم در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد

حرف تازه : فاطمه شیرزاد در جلسه ۱۶۷ شورا که صبح امروز در عمارت تاریخی شهر رشت برگزار شد به حمایت از معلولین، کودکان اوتیسم و انتقاد از شهردار پرداخت. سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای سخنان خود روز معلولین و فرارسیدن ربیع الاول و همچنین روز دانشجو را تبریک گفت و در ادامه […]

حرف تازه : فاطمه شیرزاد در جلسه ۱۶۷ شورا که صبح امروز در عمارت تاریخی شهر رشت برگزار شد به حمایت از معلولین، کودکان اوتیسم و انتقاد از شهردار پرداخت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در ابتدای سخنان خود روز معلولین و فرارسیدن ربیع الاول و همچنین روز دانشجو را تبریک گفت و در ادامه تصریح کرد: دانشجویان نمایندگان علم و دانش و قشر دشمن ستیز جامعه هستند.

وی معابر شهر رشت را دارای اشکالات و ضعف عمده برای خدمت رسانی به معلولین جامعه دانست و افزود: یکی از دلایل وضعیت فعلی عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است.

شیرزاد با تاکید بر اینکه نیاز به بازنگری در مناسب سازی معابر شهری برای معلولین از سوی مسئولین وجود دارد خاطر نشان کرد: بر اساس قانون شهرداری ها می توانند از صدور پروانه احداث و پایان کار برای ساختمان های دولتی و عمومی که از قانون جامع معلولین پیروی نمی کنند خودداری کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه امیدوارم صدای معلولین شنیده شود افزود: حقوق شهروندی این عزیزان باید رعایت شود.

وی ادامه داد: دولت ها موظفند زمینه های لازم برای تامین حقوق معلولین را به وجود آورند. انجمن هایی مثل سندروم داون نیازمند حمایت همه جانبه از سوی مسئولین استانی و کشوری هستند.

فاطمه شیرزاد به سهم سه درصدی معلولین از اشتغال اشاره کرد و گفت: هنوز این بحث کمرنگ مانده است و دولت ها در این زمینه موفق عمل نکرده اند.

سخنگوی شورا در ادامه به کودکان اوتیسم اشاره کرد و افزود: بیماران اوتیسم نیازمند آموزش خاص و ویژه هستند و ساخت مدارس ویژه کودکان اوتیسم از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی خواستار اعطای امتیازات ویژه به بیماران اوتیسم و خانواده های آنان شد و اظهار داشت: مسئولین از مدارس این کودکان بازدید کنند. فصل سرما در پیش است و این کودکان نیازمند بازنگری در سیستم گرمایشی مدارسشان هستند. بچه های مدرسه باغچه بان به کمک فوری نیازمندند.

شیرزاد با اعلام اینکه کودکان اوتیسم شرایط خاصی دارند افزود: اوتیسم تحت پوشش بیمه نیست و هزینه بالایی دارد. از نمایندگان گیلان و به خصوص سه نماینده رشت می خواهیم تدبیری بیندیشند و این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی شورا در بخش پایانی صحبت های خود به انتقاد از عملکرد شهرداری پرداخت و گفت: کارکنان وابسته به شرکت ها در شهرداری رشت ۶ ماه حقوق نگرفته اند.

فاطمه شیرزاد تاکید کرد: آسفالت از وظایف شهرداری ها است و شهرداری رشت سریعا در خصوص آسفالت ها اقدام کند.

وی در پایان خواستار تکمیل هر چه سریع تر پروژه های نیمه تمام آبهای سطحی شد.