کرکس سیاه در خطر انقراض؛

آزاد سازی یک بهله کرکس سیاه بعد از ده روز مداوا در ارتفاعات ماسوله

حرف تازه : یک بهله کرکس سیاه آسیب دیده بعد از حدود ۱۰ روز نگهداری و مداوا و کسب بهبودی کامل؛ در ارتفاعات ماسوله در شهرستان فومن آزاد سازی شد . به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان این کرکس مصدوم که فاقد توانایی پرواز بود توسط یکی از روستائیان […]

حرف تازه : یک بهله کرکس سیاه آسیب دیده بعد از حدود ۱۰ روز نگهداری و مداوا و کسب بهبودی کامل؛ در ارتفاعات ماسوله در شهرستان فومن آزاد سازی شد .

به گزارش حرف تازه به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان این کرکس مصدوم که فاقد توانایی پرواز بود توسط یکی از روستائیان درارتفاعات ماکلوان شهرستان فومن در حالت مصدوم در طبیعت مشاهده شد.

سعدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن با اعلام این خبر گفت  محیط بانان اداره با مراجعه به محل اقدام به زنده گیری کرکس مصدوم نمودند و بعد حدود ۱۰ روز مداوا ،نگهداری و اطمینان از بهبودی کامل ؛ در ارتفاعات ماسوله به دامن طبیعت بازگردانده شد.

سعدی گفت این پرنده با نام علمی Aegypius monachus از تیره قوشییان است . یکی از بزرگترین گونه های این تیره در ایران می باشد . این گونه درارتفاعات کوهستانی و صخره ای شهرستان با تعداد بسیارکم و بصورت انفرادی و یا به همراه جمعیت کرکسهای قهوه ای زندگی می کند.

این پرنده از پرندگان در خطر انقراض است و در طبقه در معرض تهدید (طبقه NT ) جهانی قرار دارد و جزء پرندگان حمایت شده و شکار ممنوع ایران می باشد.