آرژانتین قهرمان جام جهانی شد | امباپه هت تریک کرد؛ مسی جاودانه شد!

فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد و در پایان، پس از تساوی ۳ بر ۳ تیم های آرژانتین و فرانسه در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی آرژانتین قهرمان جام جهانی شد.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، فینال مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شد و در پایان، پس از تساوی ۳ بر ۳ تیم های آرژانتین و فرانسه در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی آرژانتین قهرمان جام جهانی شد.

در این دیدار مسی دو گل و امباپه ۳ گل برای تیم هایشان به ثمر رساندند. هر دو بازیکن در ضربات پنالتی نیز توپ هایشان را به گل تبدیل کردند. با این حساب امباپه با ۸ گل آقای گل جام جهانی شد و ۲ پاس گل نیز در این مسابقات به نام خود ثبت کرد. مسی نیز با ۷ گل پس از امباپه دومین گلزن برتر جام شد و سه پاس گل در طول مسابقات به نامش ثبت شد.

با این وجود به لطف قهرمانی آرژانتین، با وجود هت تریک امباپه و کسب عنوان آقای گلی جام، لیونل مسی بهترین بازیکن جام شد!

این در حالیست که آرژانتین در نیمه اول با دو گل مسی (پنالتی) و دی ماریا از حریف پیش افتاد اما گل های امباپه (یک پنالتی و یک گل در جریان بازی) کار را به وقت های اضافه کشاند. جالب اینکه یکی از گل های فرانسه، از اشتباه مسی در میانه میدان آغاز شد و در نهایت به گل ختم شد.

در وقت های اضافه نیز مسی گل برتری آرژانتین را به ثمر رساند اما امباپه در آخرین دقایق خودش پنالتی گرفت و گل زد تا با تساوی ۳ بر ۳ کار دو تیم به ضربات پنالتی بکشد و در این ضربات آرژانتین ۴ بر ۲ پیروز شود.

به هر حال به نظر می رسد از یک سو قهرمانی آرژانتین و از سوی دیگر هواداران چند ده میلیونی و جو رسانه ای باعث شد تا بار دیگر علاوه بر افتخارات تیمی، عناوین فردی نیز به مسی تعلق گیرد و شاهکار امباپه در این مسابقات نادیده گرفته شود.

این مساله ای است که طی سالهای اخیر بارها شاهد آن بوده ایم و حتی در سالی که مسی خودش نیز توپ طلا را حق لواندوفسکی دیگری می دانست در نهایت برنده توپ طلا شد. به هر شکل این آخرین حضور مسی در جام جهانی بود و شاید تنها حدود دو سال دیگر از حضور او در تیم ملی آرژانتین باقی مانده باشد. حضوری که به گفته او برای تجربه بازی به عنوان قهرمان جهان رقم خواهد خورد و شاید نیم نگاهی به رکورد گل های ملی نیز داشته باشد.

با این قهرمانی آرژانتین با هدایت اسکالونی به سومین قهرمانی جهان خود دست یافت و پس از برزیل، آلمان و ایتالیا به چهارمین تیم پرافتخار جام جهانی تبدیل شد. فرانسه نیز با هدایت دشان نتوانست سومین قهرمانی را کسب کند و همچون اروگوئه دو قهرمانی جام جهانی در کارنامه دارد.

 امروز و پس از ضربات پنالتی شب گذشته شاید دشان از لجبازی خود در خصوص خط زدن بنزما پشیمان باشد اما دیگر برای پشیمانی دیر است. بدون شک حضور بنزما حتی در دقیقه ۱۲۰ نیز می توانست به فرانسه کمک کند اما حالا دشان آرزوهای یک ملت را برای تکرار قهرمانی بر باد داد و شاید هیچکس در این شکست و در ناکامی فرانسه در ضربات پنالتی به اندازه او مقصر نباشد.