آخر هفته برفی در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور و ورود سامانه بارشی جدید طی پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) به ایران خبر داد.

به گزارش حرف تازه ، صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه آخر هفته برفی در راه است افزود: چهارشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) در غرب سواحل دریای کاسپین، ارتفاعات البرز مرکزی، مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۱۲ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در کل نوار غربی و بعد از ظهر در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز ،تهران، غرب اصفهان، فارس، بوشهر کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نیمه شمالی کشور بارش به‌صورت برف خواهد بود. در مناطق جنوب و جنوب شرق بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی ‌می‌شود.

وی اضافه کرد: جمعه (۱۳ بهمن‌ماه) گستره فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود. در مرکز کشور شامل نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان ابرناکی همراه با بارش به‌صورت پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود. در جنوب کرمان، مرکز هرمزگان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در مناطقی از کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری بارش برف شدت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان شنبه (۱۴ بهمن‌ماه)این سامانه در نوار شرقی کشور فعال خواهد بود. در شرق سواحل دریای خزر ، شمال شرق و جنوب شرق کشور بارش و وزش باد انتظار می‌رود و بعد از ظهر از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود همچنین در این روز در ارتفاعات زاگرس نیز افزایش ابر و بارش برف رخ می دهد.

وی افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش دما در نیمه غربی و نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و در شرق و جنوب شرق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه کاهش دما انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان پنج شنبه و جمعه دریای کاسپین مواج خواهد بود. جمعه خلیج فارس و شنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۱۱ بهمن ‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و بار برف و باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه ( ۱۲ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران و برف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۲۷ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۷- و ۸- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.