آخرین شنیده ها از عدم تایید صلاحیت برخی چهره ها در انتخابات

حرف تازه – شنیده ها حکایت از آن دارد که با آغاز زمان بررسی صلاحیت های پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی، صلاحیت تعدادی از افراد شاخص احراز نگردیده است. بر این اساس شنیده می شود که چهار تن از اعضای فعلی شورا، دو تن از اعضای سابق شورا، یکی از شهرداران اسبق، دو تن از مدیران […]

حرف تازه – شنیده ها حکایت از آن دارد که با آغاز زمان بررسی صلاحیت های پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی، صلاحیت تعدادی از افراد شاخص احراز نگردیده است.

بر این اساس شنیده می شود که چهار تن از اعضای فعلی شورا، دو تن از اعضای سابق شورا، یکی از شهرداران اسبق، دو تن از مدیران سابق شهرداری، سه تن از فعالان شاخص اصلاح طلب و سه تن از جوانان فعال در یکی از جریانات سیاسی از جمله افرادی هستند که صلاحیت آنان در مرحله ی نخست به تایید نرسیده است.

گفته می شود تعدادی دیگر از افراد نیز همچنان صلاحیت شان در حال بررسی است و اسامی قطعی تایید شدگان به زودی از مجاری رسمی اعلام خواهد شد و آن چه که شنیده می شود، تنها در حد حرف و حدیث می باشد. البته شنیده های دیگری حکایت از آن دارد که یکی از دلایل عدم احراز صلاحیت، داشتن سابقه کیفری برای برخی از این افراد می باشد.

با این وجود تجربه انتخابات شورا در سال های گذشته حمایت از تایید صلاحیت های دقیقه نودی توسط اعمال نفوذ برخی نمایندگان دارد اگرچه به نظر می رسد نظارت مستقیم رییس هیات نظارت بر انتخابات، این نوع از تایید صلاحیت ها را سخت تر از گذشته خواهد نمود.

گفتنیست امروز نخستین روز بررسی صلاحیت ها بود که پیشتر نیز شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت ۹۰ نفری در انتخابات شورای شهر رشت منتشر شده بود که از سوی روابط عمومی هیات نظارت بر انتخابات شوراها این شایعات رد شده بود.

خزر آنلاین