ماجرای هزینه های میلیاردی برای برکناری شهردار رشت چیست؟

آتش شعله ور جنگ شورا و شهرداری رشت و دودی که به چشم مردم می رود

مساله اختلاف عمیق شورانشینان و شهردار رشت تمامی ندارد و همچنان با آتش شعله ور جنگ شورا و شهرداری رشت و دودی که به چشم مردم می رود مواجهیم.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، مساله اختلاف عمیق شورانشینان و شهردار رشت تمامی ندارد و همچنان با آتش شعله ور جنگ شورا و شهرداری رشت و دودی که به چشم مردم می رود مواجهیم.

سیدامیرحسین علوی شهردار رشت از روزی که این مسئولیت را پذیرفته، طیفی از شورانشینان را در مقابل خود می بیند که گویا تمامی وعده هایشان در روزهای قبل از انتخابات را فراموش کرده اند و کاری جز سنگ اندازی و ادامه دشمنی خود با شهردار رشت ندارند.

هرچند شهردار رشت سعی کرده در این مدت از هر فرصتی برای مدیریت شهر و پیشبرد امور بهره ببرد اما بدیهی است در چنین شرایطی نمی توان به نحو مطلوب به ارائه خدمت پرداخت و شهرداری نمی تواند مجموعه ای باشد که رشت را در مسیر توسعه قرار دهد و با سرعت در این مسیر گام بر میدارد.

پس از برگزاری جلسه پرحرف و حدیث آخرین استیضاح علوی، که به طور موقت منجر به برکناری او شده بود ابهامات موجود در برگزاری جلسه استیضاح از جمله اظهارات ۴ عضو شورا باعث شد در نهایت او به شهرداری رشت بازگردد اما طیف ۷ نفره مخالفان او، با علم به این موضوع که برکناری شهردار نیاز به ۸ رای دارد و به طور علنی ۴ عضو از شورای ۱۱ نفره به حمایت از ادامه کار شهردار رشت پرداخته اند، دست از تلاش برنداشتند و همچنان یک پایشان در رشت و یک پایشان در تهران است تا شاید بتوانند علوی را برکنار کنند.

گویا اعضای شورا می پندارند برکناری علوی از شهرداری، نماد قدرت شورا است و نشان از نفوذ و درایت آنها دارد غافل از اینکه تلف شدن روزهای خدمتشان در شورا در کنار مشکلات معیشتی پرشمار مردم باعث شده این مساله از اهمیتی چندانی نزد افکار عمومی برخوردار نباشد و تنها حاصل این اختلافات این است که این افراد بیش از پیش از سوی بخش قابل توجهی از جامعه طرد شوند و نادیده گرفته شوند.

آنها فراموش کرده اند که قرار نبود نیمی از عمر شورا را با دعوا و اختلاف و شکایت تلف کنند. طیف ۷ نفره شورا و در راس آنها مثلث مسعود عباس نژاد، رضا نوری هریس و محمدحسین واثق کارگرنیا تمام تمرکز خود را بر برکناری علوی گذاشته اند اما با روند فعلی به نظر می رسد حتی در صورتی که حضور علوی در راس شهرداری پایان یابد اختلافات این ۷ نفر با شهرداران بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

در کنار همه این مسائل برخی رسانه های گیلان صحبت از هزینه میلیاردی برای وکالت پرونده برکناری شهردار رشت و مسائل اینچنینی کرده اند که بسیار تعجب برانگیز است. شاید بهتر باشد دریافتی اعضای شورا از زمان عضویت اعلام شود و از سوی دیگر هزینه های برکناری شهردار نیز به طور مستند و شفاف رسانه ای شود تا افکار عمومی قضاوت کنند آیا این هزینه ها، با هر رقمی که بوده، برای رضایت عمومی و منافع شهری است یا آن که دلایل دیگری داشته است؟ (اینجا بخوانید )

حالا اعضای طیف ۷ نفره شورا (مخالفان شهردار) خواستار برکناری علوی و انتخاب سرپرست شده اند و برای این موضوع پرونده را به دادگاه تجدید نظر فرستاده اند. گفته می شود رای دادگاه تجدیدنظر نیمه دوم آذرماه جاری صادر می شود و تا آن زمان باید صبر کرد و دید در نهایت شورانشینان چه سرنوشتی را برای رشت رقم می زنند.

آنچه مسلم است این اختلافات که هیچ نفعی برای شهروندان رشت ندارد تمام شدنی نیست و اعضای شورا قرار نیست دست از لجبازی و سنگ اندازی بردارند. گویا در استان گیلان نیز کسی جلودار اینگونه تحرکات شورانشینان نیست و آنها هرگونه که دلشان بخواهد رفتار خواهند کرد و هیچ مقام بالاتری نیز توان مدیریت اوضاع را ندارد. شاید در حضور فرماندار و یا استانداری مقتدر کسی به خود اجازه چنین آشوبی را نمی داد.