رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر رشت:

آتش‌نشانان رشت حقوق خرداد خود را دریافت نکرده‌اند

حرف تازه : رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه آتش نشانان حقوق خرداد خود را دریافت نکرده‌اند گفت: پرداخت و یکسان‌سازی حقوق‌ها مورد تاکید ما است و حقوق‌ها باید به‌طور همزمان پرداخت شود. به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت ، فاطمه شیرزاد ظهر امروز در […]

حرف تازه : رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه آتش نشانان حقوق خرداد خود را دریافت نکرده‌اند گفت: پرداخت و یکسان‌سازی حقوق‌ها مورد تاکید ما است و حقوق‌ها باید به‌طور همزمان پرداخت شود.

به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت ، فاطمه شیرزاد ظهر امروز در نود وهفتمین جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت روز ملی حجاب و عفاف اظهار داشت: در ۲۰ روز اخیر شاهد ۲۲۷ مورد آتش سوزی در رشت بودیم که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان، فرماندهان و کارکنان آتش نشانی افرادی زحمتکش و متخصص هستند بیان کرد: چهره‌های ورزشکار ملی نیز در آن‌جا حضور دارند و با توجه به اینکه شغل آتش نشانی جزء مشاغل سخت محسوب می‌شود این عزیزان باید مورد حمایت بیشتر مسئولان قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با بیان اینکه آتش‌نشانان رشتی حضور خوبی در آتش سوزی برج طاووس منطقه آزاد انزلی داشتند اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی اقدامات فرهنگی خوبی را انجام داده و امیدواریم یک مراسم قدرانی از آتش نشانان رشتی برگزار کند.

شیرزاد با اشاره به آتش سوزی روز گذشته در بازار رشت اظهار کرد: فرسودگی و کوتاهی سقف‌ها در بازار مشکلاتی را ایجاد کرده و در تلاشیم با برگزاری جلسات با صنف‌ها، آسایش و راحتی را برای کسبه بازار به ارمغان بیاوریم.

وی با اعلام اینکه آتش‌نشانان رشت حقوق خرداد خود را دریافت نکرده اند مطرح کرد: شهردار رشت دستور پرداخت حقوق آن‌ها را ارائه داده است و هم چنین پرداخت یکسان حقوق کارمندان مورد تاکید ما در شورا است و پرداخت حقوق‌ها باید به‌طور هم زمان انجام شود.

شیرزاد با بیان اینکه کار در ارتفاع آسان نیست تصریح کرد: در آتش سوزی منطقه آزاد انزلی آتش‌نشانان یک نردبان ۳۲ متری داشتند لذا امیدواریم با اقدامات انجام شده یک نردبان هیدرولیک ۵۵ متری برای آتش نشانی تهیه شود و استانداری نیز در این راستا کمک کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در آتش سوزی روز گذشته بازار اعضای هر ۱۲ ایستگاه آتش نشانی در آن‌جا حاضر شدند مطرح کرد: باید مبحث بازار جدی گرفته شود چرا که شیب‌ سقف مغازه‌های بازار شرایط استاندارد ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون در استان گیلان همایش هم اندیشی حوزه ایمنی برگزار نشده است تاکید کرد: کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت و سازمان آتش نشانی این آمادگی را دارد که همایش ایمنی آتش‌نشانان را با کمک دستگاه‌های ذی ربط برگزار کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت با اشاره به اینکه روز‌به‌روز حوادث آتش سوزی بیشتر می‌شود اظهار کرد: با تقویت و توسعه تجهیزات اطفای حریق و آموزش در راس کارها می‌توانیم حوادث و تلفات را کاهش دهیم.

شیرزاد بازار رشت را قلب تپنده استان عنوان کرد و گفت: ایمنی بازار از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است و در این راستا باید دستگاه‌ها تعامل لازم را با هم برقرار کنند.

وی با بیان اینکه افزایش ایستگاه‌های آتش نشانی موجب دسترسی و سهولت دسترسی بیشتر آتش‌نشانان به محل حادثه شده است بیان کرد: افزایش ایستگاه‌ها سرعت عمل آتش‌نشانان را بیشتر می‌کند و با توجه به مباحث ترافیکی اگر افزایش ایستگاه‌ها رقم نمی‌خورد زمان بیشتری طول می‌کشید تا آتش‌نشانان به محل حریق برسند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت از افتتاح ایستگاه آتش نشانی در کمربندی خرمشهر خبر داد و گفت: این ایستگاه به‌زودی افتتاح می‌شود.

شیرزاد با بیان اینکه استان گیلان هلیکوپتر آبپاش ندارد تاکید کرد: نمایندگان مجلس و مسئولین حوزه استانداری کمک کنند با جذب اعتبارات ملی این موارد تهیه شود در حالی که در آتش‌سوزی اخیر شیراز ۴ هلیکوپتر آبپاش برای مهار آتش اختصاص یافته بود.

وی خاطرنشان کرد: برای آتش نشانانی که در ۲۰ روز اخیر برای مهار آتش‌سوزی حضور داشتند مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و برای کسانی که به‌طور ویژه خارج از زمان مأموریت فعالیت کردند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان را اختصاص می‌دهیم و از زحمات آن‌ها در کمیسیون بهداشت قدردانی می‌کنیم.